Сергей Осолодкин

Заслуженный журналист Украины

Не місцевий "рівень" міського голови Херсона

Не місцевий
Не даремно кажуть, що все пізнається у порівнянні. Для того, аби пізнати смак лікеру, треба хильнути перваку...

А для того, аби оцінити наскільки добре працює людина, треба на її посаду поставити іншу...

Так і у нашому місті. Стільки нарікань, скільки свого часу отримав на свою адресу колишній Херсонський міський голова Володимир Васильович Сальдо й порахувати важко...

Пройшов час, і на зміну одному Володимирові Васильовичу (який став депутатом Верховної Ради України) – прийшов інший... Володимир Васильович - Миколаєнко (екс-депутат Херсонської міської ради), і тут стало зрозуміло, що серед «надбань» - лише зайві проблеми...

Особисто у мене склалося стійке враження, що головне завдання, яке взяв собі за мету пан Миколаєнко – робити «гучні» заяви політичного характеру. Ще будучи секретарем міської ради та в.о. міського голови, він обирав об'єктами заяв здебільшого політиків «міжнародного» класу, мабуть для того, щоб формувати у «пересічного» громадянина враження, що й сам він політик «високого ґатунку».

То він радив Жириновському: «... сконцентрувати свою увагу на коментуванні Євробачення та піти з політичної арени й зайняти циркову».

То заявляв, що не допустить розгортання у Херсоні кримського сценарію: «Мы уверены, не допустим ни единой возможности создать предпосылки для дальнейшего раскола государства и использования сепаратистских настроений».

То засуджував дії терористів у Торезі, і направляв вимоги світовому співтовариству: «Ми вимагаємо від світового співтовариства негайно визнати агресію Російської Федерації та вплинути на ситуацію зі всією жорсткістю та безкомпромісністю».

То розповідав як йому телефонують із Адміністрації Путіна.

І то, що депутати від ПР у Херсонській міській раді намагаються: «провести в городе "референдум" о присоединении к России».

А якось попередив «світ», що ось-ось стане об'єктом нападу з боку «Міжнародних терористичних організацій»...

Ну, а його заява про те, що: «Херсон украинский. Был, есть и будет. Ни местных сепаратистов, ни приезжих актеров сепаратного жанра мы встречать хлебом-солью не будем. Если потребуется – будем стрелять на поражение. Все предупреждены и понимают серьезность ситуации», мабуть взагалі повинна була привести всіх світових агресорів у стан колапсу...

Правда жоден політик, до якого апелював пан Миколаєнко, на його звернення так і не відреагував (можу припустити, що жоден з них навіть не чув, що існує такий «крутий політик» «місцевого розливу»).

У чому ж різниця між двома Володимирами?

Перший займається політикою – в силу посади – депутат ВРУ. Другий – в силу бажання зазначити власну особу на політичному небосхили.

РЕПЛІКА Судячи з усього, дуже хочеться панові Миколаєнко набути політичної ваги: чи то, у очах керівництва політичної силу, яку він представляє (ВО «Батьківщина»); чи то, у очах місцевих жителів; чи то, просто у власних очах.

У світлі того, що Україна де факто вступила у передвиборчу кампанію, здається мені, що Володимир ІІ вирішив повторити успіх Володимира І, і спробувати стати народним депутатом України...

Чомусь пригадалася байка дідуся Крилова «Слон и моська», пам'ятаєте, що відповідає Моська Шавці на зауваження, що слон її не помічає:

«Эх, эх! – ей Моська отвечает, –
Вот то-то мне и духу придает,
Что я, совсем без драки,
Могу попасть в большие забияки».
І мораль:
«Ай, Моська! знать, она сильна,
Что лает на Слона!»

Треба ж на чомусь та заробляти... «політичні дивіденди». От тільки на чому? На сьогоднішній ситуації у місті? Багато не «назаробляєш»...

Цього року місто просто «зависло у повітрі» між зимою і зимою. Коли розпочнеться підготовка до зимового сезону? З цього питання пан Миколаєнко мовчить, як партизан на допиті у терористів.

Мабуть, що йому не вистачає часу для Херсона, адже він зайнятий питаннями куди більш важливими ніж життєзабезпечення міста: «в його руках доля всієї держави». Йому немає часу займатися котельнями та дахами – йому треба контролювати «світову політику».

РЕПЛІКА Я, чесно кажучи, все чекаю коли він перестане звертатися до «світової спільноти» взагалі, а зробить персональні заяви на адресу:
Голови Генеральної Асамблеї ООН,
Генерального секретаря НАТО,
керівного складу ОБСЕ,
керівників провідних країн Європи, Америки...

Чого йому займатися такими дрібничками як каналізація та водопровідні мережі, йому, разом із Юрієм Віталійовичем (Одарченко, Голова ОДА у Херсонській області, народний депутат України, ВО «Батьківщина») світові масштаби подавай.

РЕПЛІКА В цьому місці чомусь згадався епізод з фільму «Чапаєв»

ПЕТЬКА. Василий Иванович, а ты армией командовать могёш...
ЧАПАЕВ. Могу.
ПЕТЬКА. А фронтом...
ЧАПАЕВ. Могу, Петька, могу...
ПЕТЬКА. А всеми вооруженными силами Республики?..
ЧАПАЕВ. Малость подучиться... Смогу и вооруженными силами...
ПЕТЬКА. Ну, а в... мировом масштабе...
ЧАПАЕВ. Нет, не сумею... Языков я не знаю...

Не знаю, чи здатен Володимир ІІ у... «світовому масштабі», а от здається, що на «державному» він себе вже бачить... Чи не зарано... Нова міська влада, і її очильник у продовж нетривалого часу наприймали таких рішень, що здається «тихий човник» міста скоро потоне у бурхливому «морі пристрастей».

ПОДІЯ ПЕРША - перевізна (підняття тарифів на оплату за проїзд у міському транспорті)
Декларуючи рішення про підняття оплати, пан Миколаєнко публічно завіряв громадян, що разом із збільшенням оплати на 50% будуть покращені умови надання послуг громадянам:
* на всіх маршрутах з'являться соціальні автобуси;
* поліпшиться якість обслуговування;
* дотримуватимуться графіків руху;
* автобуси працюватимуть до 23.00, і у «нічний час».

РЕПЛІКА Компроміс, який здавалося було знайдено, виявився нетривалим. Питання набуло нового забарвлення і вихлюпнулося далеко за межі кабінетів мера та його заступників. Виявилося, що меру таки не вистачає сили волі для того, аби насправді «залізною» рукою керувати містом, і тримати ситуацію під контролем... Чого не можна сказати про його попередника... Ніхто не ризикував з Володимиром І гратися у такі «ігри»...

Про те, що панові Миколаєнко не вистачить харизми та вміння я говорив ще півроку тому. За весь час перебування при владі (а колись, не дуже довго, Володимир ІІ, був заступником Володимира І) панові Миколаєнко так і не вдалося жодного разу проявити себе ані гарним організатором (власні ідеї), ані доблесним виконавцем (пропоноване кимось), ані суровим контролером (прийнятих рішень).

Після того, як виконком Херсонської міської ради затвердив збільшення тарифів, під стінами виконкому зібралося кілька десятків «невдоволених» (організувати протестний електорат сьогодні може хто завгодно), які закидали Миколаєнко «Зраду ідей і інтересів Майдану»... Цього виявилося достатнім для того, аби мер злякавшись «народного гніву», прийняв одноосібне рішення, і призупинив рішення виконкому до розгляду його на сесії міської ради, з наступним скасуванням(?)...

РЕПЛІКА Те, що після цього «вибухнуть» перевізники було прогнозовано на 100%. Питання було в іншому: чи вдасться Миколаєнко утримати контроль над ситуацією? Тут потрібен був характер...

«Вибух» – не забарився... «Характер» – не проявився...

Чи слід було піднімати ціну? Відповідей декілька.

З одного боку (суб'єктивний чинник): перевізники жалілися на низьку рентабельність пасажирських перевезень.

З іншого боку (об'єктивний чинник): як зазначив головний спеціаліст відділу транспорту управління транспортної та дорожньої інфраструктури та зв'язку Херсонської міськради Євген Стадник, згідно з Рішення Мінтрансзв'язку від 2009 року, тарифи на проїзд потрібно переглядати при підвищенні ціни на паливо більше, ніж на 10% (з 2009 року, коли ціну на проїзд переглядали в останнє, ціни на пальне збільшились більше ніж у 2 рази).

Що ж стало аргументом щодо підняття ціни?

Чому всі попередні роки Володимир Сальдо міг відстояти питання підняття ціни? Аргумент у нього був «залізний»: «надайте розрахунки». Хоча при цьому слід закинути йому ж: у серпні 2009 року, коли виконком приймав рішення, тоді те ж не було розрахунків.

То, чому ж пан Миколаєнко, не маючи реальних розрахунків, а тільки їхні результати пішов на підняття ціни?

А те, що перевізники не мають реальних розрахунків підтверджується тим, що вони так й не склали «єдиної» ціни: «Ремпобуттехніка» – 6,30 грн.; «Корнет-Стиль» – 5,74 грн.; «Іксора» – 4,30 грн.; «МІС» – 4,20 грн.; «Союз-Авто» – 4,05 грн.; «Анта-Шиппінг» – 3,60 грн.

Хто ж правий? Яка ціна насправді є обґрунтованою? Звідки взялася ціна у 3,00 грн?

РЕПЛІКА Пішовши на поводу у перевізників Миколаєнко зробив хибний крок – він піддався на необґрунтовані вимоги, і тим самим загнав себе у глухий кут.

Перевізники домоглися свого – вартість піднято. А де ж «покращення»? А про них навіть не думали. Що це? Як розцінювати такі дії? На мою думку це був просто «плювок» «виконавців» в обличчя «замовнику» з указаною конкретною адресою куди йому йти, і куди засунути собі Договір з умовами покращення обслуговування, які були складовою частиною підвищення ціни.

Що ж «замовник»? Обтерся, і зробив вигляд, що нічого не сталося... Корумпована структура (думаю не без участі декого із сьогоднішніх керівників апарату виконкому) – переграли «досвідченого політика», як хлопчиська.

Після заяви Миколаєнко про призупинення рішення виконкому, кардинальний крок вчиняє один з перевізників – фірма «МІС», яка в одноосібному порядку піднімає ціну за проїзд на 100%, і вимагає з пасажирів по 4 гривні.

Це вже був не плювок в обличчя, це було публічне оплювання з голови до ніг міської влади. Це виклик! Це ставлення! Це позиція! Це демонстрація: хто є хто, у цьому місці. Цим кроком перевізник дав чітко зрозуміти, хто тут господар... Цей крок став публічним викликом всій громаді міста.

Авторитет міського голови полетів у прірву. Перевізник своїм вчинком довів: слово міського голови – нічого не варте...

Володимир Васильович, який так любить публічні заяви і виступи політичного характеру, тут же зібрав прес-конференцію і публічно заявив, що: «... не даст в обиду херсонцев и не даст работать в Херсоне тем, кто "отбирает деньги у граждан"».

Чого варті такі слова? Та, мабуть, нічого...

ПОДІЯ ДРУГА - купальна (оплата за користування Дніпром).

Кілька днів тому, інший підприємець, у іншому місці, але у черговий раз, вказав меру на його місце...

РЕПЛІКА Приблизно три тижні тому мер, під час «робочого виїзду» на пляж «Лілея» заявив, що там буде лад, і що вхід буде безоплатний. З цього питання навіть чергове рішення виконкому було прийнято... І що? Черговий раз доводиться обтирати обличчя, у яке здається взялися плювати всі кому заманеться.

Ціна як була, так і залишилася – 5 грн. (ФОТО)

Що чекає нас попереду з цінами поки незрозуміло. Можу лише послатися на інформацію прокуратури міста Херсона, що: «Управлінням транспортної, дорожньої інфраструктури і зв'язку Херсонської міської ради вже складено низку актів про порушення перевізниками умов договорів про здійснення пасажирських перевезень. На теперішній час вирішується питання про їх розірвання, в тому числі в судовому порядку.

В свою чергу прокуратура надасть належну оцінку своєчасності та повноті заходів, вжитих виконавчими органами Херсонської міської ради та органами контролю. Прокуратура міста Херсона продовжує здійснювати нагляд за додержанням законодавства в сфері автомобільного транспорту».

Може хоч на прокурора не будуть плювати... А то за словами першого віце-мера Херсона Ігоря Пастуха виходить, що фірма «МІС» продовжує возити городян, а радикально вплинути на ситуацію владі не дозволяє «процедура розірвання договору».

Було б бажання... вже б наступного ранку жоден автобус фірми «МІС» не вийшов би на маршрути... Важелів для цього більш ніж вдосталь: ДАІ, СЕС, автомобільна інспекція, податкова, прокуратура...

РЕПЛІКА Як повідомляє обласна ДАІ: у результаті проведеної в області операції «Автобус – 2014»: з 4 400 перевірених автобусів – 429 виявилися із технічними несправностями. Працівники ДАІ зафіксували 180 випадків технологічних порушень, а ще 1 750 порушень Правил дорожнього руху.

Що маємо у підсумку? Ділки від транспортної інфраструктури, як перевізники та і деякі «замовники» продовжують непогано жити, і «плювати в обличчя»... не тільки меру...

Сергій ОСОЛОДКІН

© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів