Сергей Осолодкин

Заслуженный журналист Украины

У КП «Херсонкомунтранссервіс» крадуть гроші без застережень

У КП «Херсонкомунтранссервіс» крадуть гроші без застережень
Як правило професійні журналісти рідко висувають звинувачення до того, як відповідне рішення прийме суд – це є порушенням журналістських стандартів.Чому ж я взявся «порушувати»? Маю підстави. Про все своїм чином.

Про те, що у Херсоні є проблеми з забезпеченням міста громадським транспортом; про те, що існує безліч нарікань з боку пасажирів; про те, що комунальні транспортні підприємства надають неякісні послуги, немаючі навіть мінімуму необхідних транспортних одиниць – про все це сказано таку велику кількість слів, написано стільки матеріалів, знято стільки сюжетів, що якщо всі скарги звести у єдине ціле, то у разі професійного підходу з боку карних служб, цього вистачить на кілька десятків господарських і навіть кримінальних справ.

Якби в Україні була нормальна влада, якби Президент та його ставленики на місцях (голови адміністрацій, опосередковано – прокурори, судді, податківці і інші силовики та фіскали) насправді займалися своєю справою, то ми б жили як у Бога за пазухою. А так, маємо те, що далеко не радує пересічних громадян.

Серед іншого і місцева влада (яка формально не залежить від президентської гілки), яку народ обирає окремо і яка має права, обов'язки, повноваження і навіть деякі елементи карального впливу.

Скажімо, якщо перевізник підписавши з органами місцевого самоврядування Контракт не виконує його, то місцева влада може його розірвати, а звернувшись до суду стягнути з порушника збитки.

Чи чув хтось бодай раз, що пан Миколаєнко (Херсонський міський голова) відстоюючи інтереси городян, хоча б пригрозив звернувся до суду щодо притягнення до відповідальності тих, хто порушує їх права?

Такого не було. Та, мабуть, й бути не могло. Чому? Можу припустити (стверджувати не маю права – не бачив, не був, не приймав, не передавав), що має власні «інтереси». Кажуть «бере» за те, що «не помічає» порушень. Чи так це? Можливо, прийде час і ми дізнаємося правду.

А поки відсутність будь-яких дій щодо наведення ладу в цьому питанні дає підстави припускати, що саме так воно й є. Такі припущення роблять щоденно тисячі городян, плекаючи надію стати пасажирами – стоячи на зупинках громадського транспорту в сподіванні, що у когось з водіїв є хоч крапля совісті, і що після 19 години хтось та буде на маршруті, що дасть можливість людям дістатися у інший кінець міста бодай і з пересадками.

«Мандрувати» ввечері по місту наважиться тільки відважна людина, адже громадського транспорту на вулицях немає.

Чому немає тролейбусів? Кажуть їх мало, вони настільки старі, що їх зайвий раз не випускають на лінії, адже потім не буде чим перевозити пільгову категорію у ранковий та передвечірній час. Коли і де таке було: о 20-й тролейбуси у депо? Люди! На вулиці перша чверть ХХІ століття, а у Херсоні тролейбусів навіть вдень з вогнем не зайдеш. До керувався ставленик «майдану», «дострибався»... до стану алкогольної коми середньої важкості (більшість з вас, сподіваюся, розуміють про що йде мова).

Про автобуси говоримо окремо. Що заважає автобусикам виконувати умови договорів? Автобусів у місті кілька сотень. Працювати вони повинні приблизно з п'ятої ранку і чи не до першої ночі. Де ж транспорт? Де буває узимку не знаю, а от де влітку – дізнався випадково.

Сталося так, що у минулі вихідні довелося виїхати на «моря» (нажаль не відпочивати, а по справах). Скажу відверто: на морі, в літку, на відпочинку, в нашій області... не був років 20, а можливо й більше. А тому коли зазбирався у дорогу, то спочатку навіть трохи розгубився: а як доїхати до Лазурного?

Перше, що прийшло у голову – їхати на залізничний вокзал під прибуття якогось потягу і штурмувати автобус з відпочиваючими. Та, виявилося, що ми у питанні логістичного сполучення обласний центр – море рушили уперед.

Виявилося, що з автостанції «Херсон-2» (та що біля Центрального ринку) можна поїхати з усіма зручностями і не тільки не чекати «наповнення», а й купити квиток заздалегідь і на той час, який заманеться (що дає можливість чітко розрахувати час прибуття до місця призначення).

Цивілізація чекала і на самі автостанції (не користався її послугами років десять). За 4 дні до відправлення, за 3 хвилин, майже без черги, купив квиток на той рейс який мене задовольняв. При цьому, як не дивно, з мене не зідрали купу грошей за попередній продаж (як у нас люблять роботи), всього лише «комісійний збір» у сумі 6,39 грн.

Невже вчимося у цивілізованої Європи? Там чим раніше купуєш квиток і чим більше їх береш, тим нижче ціна – у нас навпаки. Де логіка – я авансую підприємство даю живі гроші, а мене за це ще й наказують?..

У визначений час прийшов на автостанцію, зайняв місце у комфортабельному мінівені «Mercedes-Benz», і ми рушили.

Правда, вже за 4 хвилин стали відбуватися незрозумілі речі. Всі місяця були заповнені ще на автостанції, але вже біля стадіону «Кристал» водій «підхопив» трьох "попутників до Цюрупинська", а ще двох у районі ПКТ. А як же безпека? Автобус нерозрахований на таку кількість пасажирів. У цій моделі просто немає місця для стояння – вузький прохід, понижений дах... Не дай Бог станеться аварія, як вибиратися з цього «могильника»? І, потім, за що я платив? За зручності? Чи за те, що у мене над головою у проході хтось «висить»?

Історія з «попутниками» повторювалася кілька разів, спочатку у Цюрупинську, потім у Голій Пристані, на трасі – до Нової Збур'ївки – весь час хтось входив – виходив. Іноді міжміський автобус працював у режимі «маршрутного таксі»: люди проїжджали по 3 – 5 кварталів і виходили. Щось новеньке у правилах пасажирських перевезень?

Майже без пригод прибули у Лазурне. А як їхати назад? Мене заспокоїли: ні яких проблем у Лазурному немає, тут ще більша цивілізація ніж у Херсоні – телефонуєш на автостанцію, обираєш рейс, і за тобою за 10 – 15 хвилин до відправлення за розкладом приїжджають туди – куди вкажеш. Ось так розкіш!

Сказано – зроблено. Забронювали місце. За 10 хвилин до планового відправлення під'їхав автобус... І... О, Диво! Це була Херсонська маршрутка, яка повинна курсувати за маршрутом № 5, який обслуговує Комунальне підприємство «Херсонський комунальний транспортний сервіс», директором якого є Олександр Миколайович Васильєв. Чому автобус опинився у Лазурному? Хто ж перевозить пасажирів у місті?

Запитую у водія – скільки винен за проїзд? Ціна вражає – 120 грн. За що? Відстань від Лазурного до Херсона у півтора рази більше? Проїзд до моря у більш комфортабельному засобі коштував – 82 грн. 75 коп, чек № 581691, перевізник ФОП Шмагановський О.В., відстань 110 км, час у дорозі – 2 год 5 хв.

Питаю у водія – він тільки збирає пасажирів, чи буде везти до Херсона? Мої останні сподівання, що це тільки транспорт «для збирання по селу» – розвіюються як хмаринки – їхати будемо цим «коритом». Вибачте, але як ще можна назвати старий, розбитий, не пристосований для перевезення пасажирів на такі відстані транспортний засіб?

За що ж тоді беруть такі гроші? Відповідно до правил перевезення пасажирів тариф може бути збільшений за класність та швидкість.

Класність більш-менш новенького «Mercedes-Benz» і старого «Богдана» явно не співпадають. Що стосується швидкості, так само. То, за що ж зайві 35 грн? Можливо за те, що автобус заїхав за мною до місця перебування? Т.т. з мене взяли гроші за таксі? Припустимо.

Але, чому не проінформували коли приймали замовлення: або приходьте на автостанцію, або за вами заїдуть, але це буде коштувати на 35 грн більше? Відповідно до законодавства мені нав'язали додаткову платну послугу від якої я міг відмовитися. Втім, навіть якщо мені її надали, то вона повинна бути відповідним чином відображена у тарифікації квитка.

І тут підходимо до головного: перед тим як відправитися у рейс – квиток ані контролер на автостанції (куди ми заїхали), ані водій не видали.

У разі якби сталася якась дорожньо-транспортна пригода я б не міг претендувати на страхові виплати – я не застрахований і навіть довести, що я був у цьому рейсовому автобусі мені немає чим.

Коли заїхали у Херсон прошу водія все ж надати квиток, і не просто «папірець», а касовий чек, у якому зазначена сума у 120 грн.

Водій: «Квитків немає!».

Тепер я думаю всі розуміють чому я назвав матеріал саме так. Маю всі підстави вважати, що водій КП «Херсонкомунтранссервіс» (у салоні висить табличка, що нас обслуговує саме це підприємство) здійснив крадіжку. Сам чи за участі директора й інших осіб? Сподіваюсь з'ясують відповідні органи.

Щодо можливих припущень того, що то була приватна ініціатива водія і він поїхав «калимити» зауважу: квиток замовлений на автостанції; відправлення відбувалося від автостанція; на посадці була присутня пані, дії якої можна розцінювати як дію контролера; водії перед відправленням заходив у будівлю автостанції – спілкувався з працівниками, а на питання «контролера»: чи незабув взяти шляховий лист та накладну – відповів: «Все отримав»! То ж, маємо всі зовнішні ознаки того, що це був плановий рейс, який виконував автобус КП «Херсонкомунтранссервіс».

Ще один нюанс – у Херсоні автобус не поїхав до кінцевого пункту призначення «АС-Херсон-2» (водій навіть не попередив пасажирів, просто попрямував до залізничного вокзалу). Чому порушено правила: водій повинен поставити позначку про прибуття на кінцевий пункт, здати документи тощо. Все це він зробить потім? Заднім числом?

На моє питання чи поїде він до кінцевої зупинки (згідно Правил перевезень маршрут повинен починатися і закінчуватися на відповідній автостанції чи автовокзалі), водій відповів: «Може ще у аеропорт відвезти?». Ну, навіщо так екстравагантно? Бодай до «Автостанції»...

Добратися до дому довелося на таксі. Проїхати по місту о 21 годині, у неділю, на громадському транспорті? Утопія... Його немає. Де ж він? Він «халтурить», обкрадаючи людей. Один з них я – автор цього матеріалу.

Цікаво буде дізнатися, що з цього приводу думають у відповідних органах, які мають контролювати галузь.

Так, і ще одне питання, а що КП «Херсонкомунтранссервіс» виграло тендер на обслуговування міжміського маршруту? І є відповідні документи? І у той час коли у місті немає чим доїхати з одного району в інший, автобуси, які повинні перевозити пасажирів по місту, знаходяться на відстані 110 км?

Відповідно до Конституції України та Законів України «Про інформацію», «Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні», «Про телебачення та радіомовлення», «Про інформаційні агенції».

Згідно із Законами: «Про прокуратуру», «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про доступ до публічної інформації», «Про звернення громадян», «Про захист прав споживачів», «Про захист від недобросовісної конкуренції», «Про автомобільний транспорт».

Спираючись на: «Загальну декларацію прав людини», «Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод» та дотримуючись «Європейської конвенції з прав людини» вимагаю від Прокуратури Херсонської області; Головного управління ДФС у Херсонській області, Автономній Республіці Крим та м. Севастополі; Управління транспорту та зв'язку Херсонської обласної державної адміністрації; Виконавчого комітету Херсонської міської ради, вважати цей матеріал офіційним зверненням зареєстрованого засобу масової інформації та надати відповідь про проведену перевірку та вжиті заходи відповідно до вимог чинного законодавства України у встановлений законом час.

Аби потім хтось не сказав, що не бачив, не чув, Інтернет не офіційне джерело інформації – копія цього матеріалу із відповідними супровідними документами буде відправлена всім вказаним адресатам.

Якою буде їх реакція? Обов'язково розповімо.

Сергій ОСОЛОДКІН

© 2008 - 2024 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: khersonci08@gmail.com, контактиархівТеатр Куліша - Херсон