Сергей Осолодкин

Заслуженный журналист Украины

Херсонці, ви ще розраховуєте на перерахунок за недоотримане тепло?

Херсонці, ви ще розраховуєте на перерахунок за недоотримане тепло?
Адже Прем'єр-міністр України пан Яценюк не втомлюється розповідати про те, як він і його Уряд піклуються про громадян...

Особливо активно він робить це зараз на фоні можливого переформатування складу Кабінету Міністрів України, а можливо і його персональної відставки...

Для тих, хто слідкує за ситуацією, відомі всі заяви-маніпуляції до яких вдається Прем'єр. Тут і шантаж тим, що розпадеться «Коаліція» (а це дострокові перевибори ВРУ, чого депутати від провладних партій бояться як Диявол ладану). Лякають доларом по 40 грн. «Звинувачують» у зраді та підігріванні «Москві». Бачать тут і «сепаратизм», і «розгойдування човна». Чого тільки не вигадують.

Не залишають без уваги і суто психологічні прийоми. Мовляв, чого вам хвилюватися, ми все робимо для того, аби вам жилося краще. Тож кращого Прем'єра ніж Яценюк не знайти.

Одним з таких психологічних заходів є мантра Прем'єра про те, що завдяки діям Уряду ви можете зекономити гроші при неотриманні заявленого тепла. Яценюк зухвало заявив, що споживачі мають право самостійно перерахувати рахунок за тепло, якщо воно не якісне (не відповідає стандарту).

Звертаю вашу увагу на слова Яценюка щодо того, що якщо у вашій квартирі холодно, то ви можете викликати комісію, і у разі, якщо вона не прийде, то можете Акт-претензію скласти самостійно.

Для цього, за словами Арсенія Петровича достатньо запросити всього лише двох сусідів, які підтвердять ваші слова, а після цього робіть перерахунки скільки завгодно.

Слова Яценюка спростовують фахівці, які стверджують, що все зовсім не так просто, як він говорить. Навпаки все дуже ускладнено. Процедура на ділі дуже складна й досить таки розтягнута у часі.

На словах просто, а як повинно відбуватися на ділі, аби ви мали юридичні підстави відсудити недоотриману послугу, судіть самі:

- В першу чергу зверніть увагу на те, що порядок перерахунку рахунків за опалення регламентують дві постанови КМУ, але в жодній з них не зазначено головного – у який термін комісія повинна прийти до вас додому, аби перевірити вашу скаргу і скласти відповідний Акт-претензію.

Прослідкуємо порядок дій. Ви поміряли температуру, і вона виявилася нижче норми. Що ви робите? Звертаєтеся до тієї організації, яка подає вам тепло. У Херсоні таких дві, одна комунальна «Херсонтеплокомуненерго» друга державна «Херсонська ТЕЦ».

У кращому випадку, якщо вам дуже пощастить, і ви додзвонитеся до теплопостачальника, то диспетчер вам повідомить, що вашу скаргу прийнято, зареєстровано, і скаже вам її номер реєстрації.

У гіршому випадку, а скоріш у більш реалістичному, вам доведеться самому діставатися до місця розташування постачальника і подавати скаргу письмово (чому так робити краще поясню трохи нижче). Скільки на це у вас піде часу, сказати не візьметься ніхто.

Але, подача скарги не означає, що до вас прийдуть день у день, або через 3 дні, як думають деякі споживачі. Справа у тім, що у договорі не сказано, що комісія повинна бути у вас вдома у продовж трьох днів.

Не вірите – прочитайте Договір (типова форма розміщена на сайті регулятора). Уважно перечитав його кілька разів ви із здивуванням дізнаєтеся, що термін «виходу» комісії не визначений. Вам можуть сказати – чекайте, ми вам зателефонуємо...

І можливо через 3 – 5 – 10 днів вам повідомлять, що комісія буде у вас наступного тижня. Хто знає... «Заявок багато – комісія одна» (залізна логіка бюрократів).

Але й прихід комісії це не вирішення питання. Коли комісія до вас все ж таки прийде, то вона зробить заміри температури повітря у квартирі. Не поспішайте радіти. Відповідно до правил, комісія повинна зробити контрольні заміри через 12 годин.

І якщо за цей час температура повітря у вашій кімнаті не змінилася, і не піднялася вище 14 нормативних градусів, то ви можете розраховувати, що комісія таки складе Акт-претензію.

Тут «лежить» перший, і далеко не останній «підводний камінь». Через 12 годин! Звернули увагу? Т.т., якщо до вас пришли о 8 ранку, то наступний вимір треба робити, о 20 вечора. Як ви розумієте, у цей час комісія вже не працює, адже робочий день закінчується о 18. Якщо до вас завітали о 15, то наступний замір слід зробити, о... 3 ночі.

Уявляєте собі цю фантастичну картину, о 3 ночі до вас приходить комісія? Я – ні. Якщо ж між вимірами пройшло менше, а бо більше ніж 12 годин, то комісія має всі формальні підстави говорити про те, що порушено процес виміру, який визначений правовими актами, і вони не відповідають дійсності... то ж Акт складати не будуть.

Правда тут є, одне «але». Відповідно до правових актів, якщо комісія відмовилася складати акт, або не прийшла у призначений час, то тоді ви насправді можете запросити своїх сусідів (два незалежних свідка), які засвідчать, що у вашій квартирі дуже низька температура, шляхом підписання Акту-претензії, який ви й складете.

Годі радіти. Рано. Акт-претензію потрібно пред'явити теплопостачальнику, який він вже зобов'язаний розглянути у продовж 3 робочих днів, і дати вам вмотивовану відповідь - погоджується він з ним чи ні. Відповідь письмова. І тільки після цього ви можете йти до суду, і повинні це зробити.

Правда, як стверджують юристи, тут є одразу кілька юридичних заковик, які легко можуть використати юристи фірми-постачальника. Перше – виклик комісії. Друге – комісія не прийшла.

Для цього фахівці й радять аби при поданні заявки були або двоє незалежних свідків, або подавайте скаргу у письмовому вигляді і обов'язково вимагайте аби на другому її примірнику стояв реєстраційний номер підприємства та підпис відповідальної особи (а не прибиральниці тьоті Глаші).

Ще один нюанс. Момент повідомлення вам дати приходу комісії бажано зафіксувати у будь-який спосіб. Тоді у суді ви матимете доказову базу, що вас повідомили, і ви знали про прихід комісії.

І це не все. Бажано, щоб у призначений день та час приходу комісії поруч з вами були знову таки два незалежних свідка, які, у разі якщо комісія не прийде, могли потім засвідчити у суді (краще письмово), що ви були вдома, чекали, а комісія так і не прийшла.

Адже найпростіший спосіб відкинути ваші звинувачення з боку підприємства-постачальника це заявити, що комісія приходила, а вас саме у той час, не було вдома. Тож ваші свідки потім будуть підтверджувати, що ви були й чекали.

Судитися з компанією ви будете самостійно, а тому краще за все мати справного адвоката, який знається на цих питаннях, який зможе вам допомогти виграти справу.

Після того, як ви отримаєте рішення суду (а судовий процес може тривати як місяць так і рік, затягнути процес елементарно для тих, хто провів не одну добу у судових засіданнях), ви вже можете спокійно робити перерахунок самостійно.

Перерахунок робиться у такий спосіб: якщо у вас у квартирі від 18 до 12 градусів, наприклад, 14, то тоді за кожний градус, якого не вистачає до 14 ви віднімаєте 5% від суми рахунку. Якщо у вас 12 градусів, а у кутових квартирах 14 і нижче, то тоді ви можете не платити за опалення взагалі.

Але й тут не все так просто. Наприклад, постачальник потім у суді може стверджувати, що це був виняток, що температура носія була такою у зв'язку із «одноразовою» аварією, об'єктивними причинами, форс-мажорними ситуаціями тощо.

І що всі інші дні вам подавали нормальний теплоносій. Не виключений варіант що теплопостачальник спробує запросити від вас підтвердження на всі інші «холодні» дні. Варіантів безліч. Для цього вам і знадобиться адвокат-фахівець.

Якщо навіть уявивши всі кола Пекла, які вам доведеться пройти, ви все ж вирішили боротися за «справедливість Яценюка», то ви смілива людина, і ми бажаємо вам успіхів!

Сергій ОСОЛОДКІН

© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів