Курортні шляхи Херсонщини ведуть на цвинтар

Курортні шляхи Херсонщини  ведуть на цвинтар

Зранку до вечора, і з вечора до ранку шляхами приморської Херсонської області рухається нескінченний потік вантажного і легкого транспорту.

Чим ближче до курортних містечок Херсонщини: Скадовськ, Красне, Більшовик, Лазурне, Залізний Порт, Хорли, Арабатська Стрілка, втім потік автівок всіх видів і марок щільніший, а старенькі шляхи – розбиті і роздовбані за роки недбальства місцевої та центральної влади, – навантаження не витримують.

Яких тільки номерних знаків не побачиш на тих шляхах: вся Україна, і найближчі сусіди з Молдови, Білорусі, Прибалтики, Польщі, Румунії, Словаччини... всі їдуть на відпочинок поспішаючи: скоріше захопити побільше нашого сонечка.

Додому теж їдуть не повільно – в останню ніч ще їли шашлики, гуляли до світання, а по холодку в путь... Хтось у останній...

Велика кількість відпочиваючих не може не радувати, адже кожен «відпочивальник» це як мінімум заробіток селян, які здають кімнати... По великому рахунку повинна радіти й громада, адже це гроші й у місцевий бюджет сіл та селищ. Що правда з цим є суттєві проблеми: здебільшого беручи гроші з відпочиваючих – господарі осель майже ніколи не платять податки.

І все ж, наявність відпочиваючих, та ще й у такому об'ємі, це радує!

Не радіють такому потоку тільки працівники екстрених служб: МНС, лікарі та, звичайно ж, силовики для них цей період – надзвичайні додаткові навантаження. Прикро, але керівництво області зовсім не думає про те, що на ці 3 – 4 місяці треба щонайменше у 5 – 10 разів збільшувати відповідну кількість працівників, аби у місцях масового проживання та відпочинку були забезпечені порядок та безпека.

Не радіють силовики ще й тому, що за ці місяці крива злочинів та порушень ПДД по кількості постраждали та понівечених відкидає область на останні рядки міністерського рейтингу (може саме тому далеко не всі порушення фіксують, а іноді їх просто «не помічають»???).

І все ж, у окремі дні, повідомлення прес-служби УМВС нагадують повідомлення з поля бою. Кожного дня стаються аварії, дуже часто з постраждалими та смертельними випадками.

Частіше у таких пригодах винні самі водії – більшість з них просто не дотримуються ПДД, у першу чергу – швидкісного режиму. На другому місці водії так званих «маршруток»: перевантаження, перевищення швидкісного режиму, халатне ставлення до своїх обов'язків, недбальство за все це іноді і вони самі, і пасажири, і пішоходи та й інші учасники трафіку платять найдорожчу ціну – життя.

Скільки б про це не говорили, кожен нахаба вважає, що він має індульгенцію від Бога і його обов'язково пронесе. Давня народна мудрість говорить: «Мужик не перехреститься, пока гром не грянет!». Скільки ж «громів» повинно «прогреміти»?

Ось звіт про події на шляхах області за останню декаду:

21 липня – водій мікроавтобуса «Фольксваген» по дорозі у Асканію-Нова, куди його попросили звозити дітей знайомі, задрімав за кермом, не впорався з управлінням і допустив зіткнення з автомобілем дорожньої служби.

19 липня – у Білозерському районі сталося серйозне ДТП: водій автомобіля Volkwagen збила 6-річного хлопчика. Дитину доставили у реанімаційне відділення Херсонської обласної дитячої лікарні, де у неї діагностували закриту черепно-мозкову травму, струс головного мозку, внутрішню кровотечу.

19 липня – у центрі Херсона пішохід потрапив під колеса іномарки. Пригода сталася на пр. Ушакова.

15 липня – у Генічеському районі перекинувся ВАЗ-21103 з пасажирами. Чотири людини з травмами доставлені у Генічеську ЦРЛ.

14 липня – на Арабатській стрілці смертельне ДТП – машина протягнула 20 метрів чоловіка у інвалідному візку.

14 липня – на трасі «Олешки – Гола Пристань» у аварії загинули дитина та чоловік.

13 липня – у Голопристанському районі під колесами «Шкода Фабія» загинув пішохід.

12 липня – в Шуменському мікрорайоні Херсона, «Міцубісі» протаранив маршрутку.

І це тільки ті події у яких постраждали люди, а скільки таких, які закінчилися, слава Богу, без людських жертв?!

Та, здається 20 липня стало днем того самого «грому», після якого Уряд став «гриміти»!

20 липня, о 8 ранку ЗМІ України розірвали інформаційний простір: «На трасі «Київ – Одеса» страшне ДТП: 5 людей загинули, ще 12 госпіталізовані в результаті зіткнення мікроавтобуса з білоруської реєстрацією і вантажівки. За повідомленням прес-служби ГУ НП в Миколаївській області: «20 липня, близько п'яти годині ранку на 289 км на автодорозі «Київ – Одеса», неподалік смт Криве Озеро, сталося зіткнення рейсового мікроавтобуса марки Volkswagen, який рухався за маршрутом «Одеса-Гомель», з білоруською реєстрацією, і вантажівки, яка за попередніми даними стояла з правого боку проїжджої частини через несправність».

Не встигли відкоментувати і обговорити цю страшну трагедію, як сталася ще більш страшна і знову за участі маршрутки: на трасі «Київ – Чоп» маршрутка врізалася у вантажівку – 10 загиблих на місці, ще 10 травмованих у тяжкому стані доставлені у районну лікарню.

Грім – «грянув»! В Уряді схаменулися і нарешті (бодай опосередковано, але все ж) визнали, що те, що вони реформують не працює і не йде на користь громадянам.

Як повідомив у одній з соціальних мереж міністр інфраструктури України Володимир Омелян за результатами проведених у п'ятницю нарад у зв'язку трагедіями які сталися в Житомирській та Миколаївській областях масштабними ДТП за участю маршрутних мікроавтобусів, які спричинили загибель 15 і травмування понад 20 осіб прийнято суворі рішення.

Так, вже з вчорашньої суботи, 21 липня, силами Нацполіціі і «Укртрансбезпеки» почався тотальний контроль щодо перевірки всього рухомого складу перевізників на технічну справність. Перевірки проходять водночас по всій Україні на всіх автостанціях та місцях висадки/посадки пасажирів на наявність ліцензій і технічної справності автомобілів.

Цікаво, а чи візьмуться в решті решт за порушників? Тих, хто калимить і просто «підробляє»? Хоча якщо будуть перевіряти всі місця «посадки» (скажімо Херсонський залізничний та авто- вокзали), то може й справді на шляхах стане трохи безпечніше?

Прийнято рішення:

- у разі виявлення порушень перевезення пасажирів – у першу чергу відсутність Ліцензії при комерційному перевезенні пасажирів – це закінчиться для водіїв дуже плачевно – конфіскацією транспортного засобу (так круто «ліваків» ще не карали!);

- якщо ж у водія є ліцензія, але автобус було з вантажного переобладнано під пасажирський незаконно (таких транспортних одиниць працює на різних маршрутах десятки, якщо не сотні), то перевізника не тільки позбавлять ліцензії, а ще він заплатить штраф у розмірі 17 тис. грн за кожен випадок порушення.

- у четвер, 26 липня, під час засідання КМУ буде схвалено постанову уряду, відповідно до якої вже з 27 липня на шляхи буде повернутий швидкісний контроль (що відміняли як «пережиток комуністичного минулого»).

Крім того, минулої п'ятниці відбулися розширені наради за участі представників МВС, Нацполіції, Міністерства економічного розвитку і торгівлі, Державної служби безпеки на транспорті, а також представників асоціацій автобусних перевізників.

Там у черговий раз «домовилися»: «Всі працюють в правовому полі, платять податки, в рівних умовах». Невже хоч пару тижнів буде насправді так? Цікаво, ДФС потім надасть статистику підвищення надходжень по податкам у відповідному напрямку?

Але це не все. Далі більш серйозні рішення:

«З 1 серпня вводиться електронний кабінет перевізника, до якого буде мати доступ сама компанія, трансінспекція і нацполіція і у якому буде реєструватися вся інформація про перевізника, його ліцензій, маршрутів, штрафних балів тощо».

Що це дасть на ділі? Будь-яка контролююча установа матиме можливість терміново, фактично у режимі он-лайн перевіряти чи не порушує перевізник правила, чи працює на відповідному маршруті офіційно зареєстрована транспортна одиниця.

Зафіксовані численні випадки коли перевізники, які дійсно виграли тендер, і мають право на перевезення пасажирів по конкретному маршруту – допускають до перевезення сторонні організації чи просто «лівих» водіїв з їх приватними не сертифікованими автобусами, які не відповідають вимогам безпеки.

Найбільш «революційне» запровадження: з 1 січня 2019 буде введено gps tracker, електронний квиток і тахограф або його аналог. Такого в Україні ще ніколи не було: три елементи, які слід було ввести у дію ще кілька років тому, які повинні дати насправді дієвий результат:

- по-перше, контроль виконання графіків руху і місця знаходження кожної транспортної одиниці;

- по-друге, контроль продажу квитків та сплати податків;

- по-третє, тахограф (давно запроваджений у Європі, без нього на маршрут не виходить жодна транспортна одиниця як пасажирська та і вантажна) – контрольний пристрій, що встановлюється на борту автотранспортних засобів, його призначення контролювати реєстрацію швидкості, режиму роботи та відпочинку кожного водія персонально (підробити неможливо, у разі перевищення відповідних параметрів, скажімо часу роботи, він просто блокує роботу двигуна і авто рухається зі швидкістю не більше 5 км/год).

Що стосується останнього пункту, то якщо його насправді введуть у дію, то можна сказати це буде насправді найбільш революційний крок у житті України до безпеки перевезення пасажирів.

Всі три пункти перекриють нелегалам шляхах до неконтрольованих перевезень, у них заберуть можливість порушувати правила перевезення пасажирів про які я розповідав у своєму матеріалі «У КП «Херсонкомунтранссервіс» крадуть гроші без застережень». Ще два тижні тому я писав про те, про що прийнято рішення на рівні КМУ сьогодні.

Сподіваюся, що й ті, хто порушують правила перевезення на Херсонщині відповідатимуть по повній? Звичайно, якщо рішення не заблокують лобісти, які на цьому заробляють шалені гроші.

Можу собі уявити, про що почнуть зараз кричати ті, хто «кришує» незаконний бізнес: «Душать!», «Водіїв лишають заробітку!». Якщо це запрацює, я перший хто буде аплодувати Гройсману стоячи. Це буде той самий вчинок, після якого не соромно виходити до народу і йти на вибори.

Здається Прем'єр та Міністр МВС налаштовані дуже серйозно. Невже вони вирішили зіграти ва-банк і якщо не відступлять, то можуть виграти по-крупному.

Вже вчора (21 липня) надвечір деякі інтернет-утворення з посиланням на власні джерела стали повідомили, що на трасах у південних напрямках, в першу чергу наша та Одеська області будуть суттєво посилені автопатрулі, а «місцевих начальників органів техбезпеки наказано взяти «за кадик».

Перший заступник міністра внутрішніх справ доручив Нацполіції вже до понеділка – 23 липня затвердити і ввести у дію План невідкладних комплексних заходів щодо посилення безпеки дорожнього руху та зниження аварійності.

Безпрецедентність дій підтверджують і на місцях, наказано до патрулювання залучити і працівників Нацполіції, і навіть військовослужбовці Нацгвардії.

«До 23 липня всі керівники територіальних органів повинні направити затверджені плани заходів. Повинні бути чіткі і детальні заходи, конкретні виконавці та терміни.

Протягом доби сили патрульної поліції і групи реагування повинні взяти під контроль основні автомобільні дороги державного та міжнародного значення, місця концентрації дорожньо-транспортних пригод та місця з напруженим рухом», - зазначив перший заступник міністра МВС Яровий під час селекторної наради, яку проводив у суботу.

За його словами, посилені заходи стосуватимуться в першу чергу трас в напрямку південних регіонів і країн ЄС. «Всі наряди ми підсилюємо військовими і автотехнікою Нацгвардії. Керівництво поліції повинно взяти начальників територіальних органів «за кадик» і особисто доповідати мені щодня», - заявив перший заступник міністра. Отаке!

Заступник голови Нацполіції, керівник патрульної поліції Олександр Фацевіч: «Ситуація критична. І ми повинні її негайно виправляти».

Вже з вчорашнього дня, 21 липня, поліція спільно з територіальними підрозділами «Укртрансбезпеки» почали проводити спільні перевірки дотримання правил і умов перевезення громадян.

Особлива увага – автовокзали, місця стоянки і відстою транспорту. «Ми також активізуємо роботу з виявлення нелегальних пасажироперевізників та почнемо ліквідацію місць несанкціонованих автостанцій», - сказав Фацевіч.

Чому цього не зробили з першого дня коли прийшли до влади? Хоча, краще вже так, чим ні як...

Головне аби все це не залишилося тільки на словах, і не закінчилось через 10 днів, коли інформаційний бум спаде...

Сергій ОСОЛОДКІН