Vita Black
Херсонська художниця Качаленко Тамара

"Національність мою знають усі, я її не змінювала й ніколи не зміню, попри те, що підлизування й ставання під прапори сильніших іноді приносять вигоду",Соломія Крушельницька.

"Національність мою знають усі, я її не змінювала й ніколи не зміню, попри те, що підлизування й ставання під прапори сильніших іноді приносять вигоду",Соломія Крушельницька.

Одного разу, слухаючи передачу радіо «Культура», мене зачарувала чарівним сопрано невідома співачка. Це була саме Соломія Крушельницька. Навіть у старому записі віддзеркалився неабиякий талант. Потім, побачивши її світлини, я захопилась ідеєю створити їі графічний портрет, адже неймовірна чарівність видатної українки проглядає і через давні світлини.

Соломія Крушельницька - національна легенда, яка познайомила з українською піснею весь світ. ЇЇ визнали одним із найвидатніших сопрано всіх часів та народів. Вона входила до п'ятірки найвідоміших співаків того часу, але була серед них єдиною жінкою.

Українську співачку в Італії і Польщі називали своєю та вважали національною гордістю, але вона завжди повторювала, що є українкою, а свої сольні концерти скрізь закінчувала українськими народними піснями.

«Національність мою знають усі, я її не змінювала й ніколи не зміню, попри те, що підлизування й ставання під прапори сильніших іноді приносять вигоду», — казала Соломія Крушельницька. Вже будучи зіркою найвеличніших оперних сцен світу, вона щороку приїздила з виступами в рідний Тернопіль, Львів, Бережани, Чернівці чи Збараж. А на всі свої гастролі брала із собою як талісман збірку «Кобзаря» Тараса Шевченка. Але в незалежній Україні не так багато встигли зробити для її пам'яті.

Цікаво, що Крушельницька мала власне авто, яким завжди особисто керувала. На той час багато хто з чоловіків не міг похвалитися вмінням керувати автомобілем. Оперна діва самостійно добиралася до місця проведення виступів.

У світовій пресі співачку як тільки не називали: «незабутньою Аїдою», «єдиною у світі Джокондою», «найчарівнішою Чіо-Чіо-Сан», «неповторною Галькою», «ідеальною Брунгільдою», «неперевершеною Саломеєю», «винятковою Валькірією».

Диригувати виставами з її участю вважали за честь Артуро Тосканіні та Леопольдо Міньйоне, а за своє творче життя вона виконала понад 60 партій на сцені всіх великих оперних театрів Європи й Америки.

У великій залі музею театру «La Scala», між портретами талановитих італійців Роджеро Леонкавалло та Енріко Карузо, і донині стоїть барельєф великої українки Соломії Крушельницької.


Авторка - Тамара Качаленко


© 2008 - 2025 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: khersonci08@gmail.com, контактиархівТеатр Куліша - Херсон