Декомунізувати «Легендарну Тачанку» згідно вимог чинного законодавства, не демонтуючи пам'ятник. До такої згоди дійшли голова Українського інституту національної пам'яті Антон Дробович, міністр культури України Володимир Бородянський і голова Херсонської ОДА Юрій Гусєв.
Їхнім спільним рішенням було створити на місці «Тачанки» Музей монументальної пропаганди. Як повідомили на офіційній сторінці Південного міжрегіонального відділення УІНП у Фейсбуці, автором цього проекту виступив їх друг, одеський художник Олександр Ройтбурд.
Однією із перших його пропозицій щодо «Тачанки» було не чіпати коней, а тим, хто в будьонівці замінити папаху за допомогою київських майстрів.
«На прапорі можна викарбувати адамову голову. А позаду на самій «Тачанці» задля наочності написати «Хххй догонишь!» і «Хххй уйдешь!», – розповів Олександр Ройтбурд.
Ідею створення Музею підтримав голова УІНП Антон Дробович – уточнюється в повідомленні.
Нагадаємо, що про «вимогу УІНП» демонтувати «Легендарну Тачанку» і «Дівчину в шинелі» 13 січня повідомив міський голова Каховки Андрій Дяченко. Хоча насправді в листі УІНП містили рекомендації щодо пам'ятників.
В УІНП наголосили, що обидва пам'ятники є «символікою комуністичного тоталітарного режиму, оскільки присвячені подіям, пов'язаним з діяльністю Компартії, із встановленням радянської влади на території України, переслідуванням учасників боротьби за незалежність Україну у ХХ столітті». Також в Інституті заявили, що Каховська міська рада не виконала вимог чинного законодавства в частині декомунізації.
Водночас той же Закон передбачає варіант збереження подібних "Тачанці" монументів "в експозиціях музеїв, тематичних виставках, Музейному фонді України, а також бібліотечних фондах на різних носіях інформації". Однак у Каховці від ідеї створення Музею монументального мистецтва або «парку радянських скульптур» навідріз відмовились.
Крім того, ми неодноразово нагадували, що в Каховці досі не виконано вимоги Закону України «Про засудження комуністичного та націонал-соціалістичного тоталітарних режимів в Україні та заборону пропаганди їхньої символіки». Крім вищезазначених монументів у цьому місті залишаються «не декомунізованими» декілька вулиць.
Олег БАТУРІН