Наприклад, абсолютна більшість паспортів програм у розпорядників коштів, які здійснюють власні повноваження ради (ЖКГ, дорожнє господарство, капітальне будівництво, спорт тощо) не відповідає нормативам, а багато мають ознаки корупційних ризиків.
Так, в Херсоні Департамент ЖКГ всіляко, з чисельними зафіксованими порушеннями, приховував свої відносини з комунальними підприємствами, а управління соціального захисту та молоді і спорту – з громадськими організаціями – одержувачами фінансування.
Старанно уникали вони зазначення показників, за якими можна оцінити доцільність цих витрат. В результаті ми так і не побачимо, скільки дерев і гектарів квітів висадило одне КП, або скільки гектарів акваторії пляжів розчистило інше.
Адже гроші вони отримали не на абстрактне «утримання і благоустрій», а на ці конкретні заходи. Скільком ветеранам і в який спосіб допомогли офіційні ветеранські організації? Яких результатів у медалях чи у залученні громадян до фізкультури досягли спортивні організації за бюджетний кошт?
Ще приклад - у програмі «Підтримка і розвиток спортивної інфраструктури» (КПК 5040) відсутня деталізація як самої інфраструктури, так і заходів з її підтримки, а також показники якості з динаміки охоплення спортивною діяльністю.
В програмі «Інші заходи з розвитку фізичної культури та спорту» (КПК 5060) за відсутністю деталізації приховано позаконкурсний непрозорий механізм надання фінансування спортивним організаціям, що є корупційно-ризиковим і викликає хронічне обурення громадськості.
А ось іще один красномовний факт - згідно з бюджетними програмами Херсонської міської ради, 90% видатків 4 із 18 розпорядників коштів витрачається на програму, яка називається «Керівництво і управління». Ще 2 мають по 2 програми, але програма «Керівництво і управління» складає понад 90% їх видатків!
Як зазначив експерт Причорноморського центру політичних та соціальних досліджень Володимир Молчанов, загальна сума на утримання цих структур (Інспекція з контролю за благоустроєм та санітарним станом, Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю, Управління обліку, розподілу та приватизації житла, Управління споживчого ринку ХМР, Управління комунальної власності, Відділ з питань цивільного захисту) - 8,2 млн. грн.
Це означає, що їх діяльність цілком могла залишатись у структурі виконкому як розпорядника, без зайвого витрачання ресурсів на їх існування як юридичних осіб, зокрема облік та звітність...
За матеріалами Політична Херсонщина