- Реформуємось у першому етапі, наразі у стадії припинення (з 1 січня по 1 березня 2017 року). На які законодавчі акти спиратись, аби державний реєстратор не вимагав довідок із Пенсійного фонду, податкової та архіву для перереєстрації підприємства?
– Якщо маються на увазі довідки, які подаються при припиненні діяльності підприємства, то на сьогоднішній день подається тільки довідка з архівної установи, і тільки у випадку припинення діяльності підприємства при його ліквідації – пп. 2. п. 12 ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань». Архівна установа приймає на зберігання документи виключно у випадку ліквідації юридичної особи.
У Вашому випадку припиняється діяльність комунального підприємства і створюється нове (організаційно-правової форми, яку ви оберете) – перетворення шляхом припинення. Це пункт 1 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань» – де йдеться про державну реєстрацію створення юридичної особи, у тому числі в результаті перетворення.
Тож подаються документи, перераховані в цьому розділі. Код юридичної особи буде той самий, можна сказати, що це буде те саме підприємство, але з новими засновниками та новою організаційно-правовою формою. ДФС, ПФУ та інші органи будуть продовжувати облік Вашого підприємства як і до перетворення.
Перелік документів, які подаються реєстратору (ч.1 ст. 17 Закону про державну реєстрацію):
– заява про державну реєстрацію створення юридичної особи (реєстраційна форма № 1);
– заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, – за бажанням заявника;
– примірник оригіналу протоколу зборів засновників з нотаріально засвідченими підписами всіх учасників або тільки голови та секретаря, якщо таке рішення було прийнято в протоколі;
– Статут юридичної особи, затверджений головою зборів та секретарем, чиї підписи нотаріально засвідчені;
– примірник оригіналу передавального акту.
- Просимо уточнити, чи має право комунальне ЗМІ в процесі роздержавлення перереєструватись в Мале Колективне Підприємство (МКП)?
– Організаційно-правову форму Ви повинні обрати відповідно до Господарського і Цивільного кодексів України. Це може бути:
– кооператив;
– приватне підприємство;
– товариство з обмеженою відповідальність;
– акціонерне товариство.
Утримання останнього дуже складне і дороге, тому ми його не розглядаємо взагалі.
При створенні приватного підприємства з кількома засновниками (ст.113 ГК України) можуть виникнути певні складнощі і при створенні, і при реєстрації. Приватне підприємство з двома та більше засновниками діє на основі приватної власності засновників.
Таким чином повинне створюватися лише на базі приватної власності його засновників, у Вашому ж випадку підприємство створюється на базі роздержавленого майна комунального підприємства і Закон прямо забороняє подальшу виплату (передачу) цих коштів і майна новим засновникам.
Консультації надаються в рамках співпраці між Інститутом розвитку регіональної преси та ГО Тернопільський прес-клуб як частина виконання проекту «Комплексна підтримка друкованих ЗМІ різних регіонів України в процесі роздержавлення та налагодження їх самостійної діяльності» при підтримці "Українського медійного проекту" (У-Медіа), що реалізується Інтерньюз в Україні та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).