Гуманізація освіти належить до визначальних цінностей, є умовою і результатом якісної шкільної освіти ХХІ століття. Людина – це не просто носій певних соціально-професійних функцій, а рушійна сила розвитку світової культури. Тому головною проблемою суспільства є виховання Благородної Людини.
Саме над цим працює Асоціація навчальних закладів особистісно орієнтованого навчання за принципами гуманної педагогіки Новокаховської міської ради. Педагоги закладів освіти формують у своїх вихованців прагнення жити за принципами совісті, людяності, любові до ближнього і навколишнього світу.
Про роботу нашої Асоціації відомо не тільки в області, але й у країні. Досвід роботи вчителів нашого міста представлено на педагогічних заходах. Але вчитель постійно вчиться, самовдосконалюється, спілкується з однодумцями і близькими за духом колегами.
Тому 21-22 листопада члени Асоціації навчальних закладів особистісно орієнтованого навчання стали учасниками Десятих Всеукраїнських Педагогічних читань «Виховуватися в моральному кліматі памʼяті», які відбулися в Національному педагогічному університеті ім..Драгоманова в м. Києві. До складу делегації увійшли: Зуйко О.М., директор ЗОШ №1, Курінкова О.М., вчитель ЗОШ №1; Тарабанова Я.В., заступник директора ЗОШ №7, Брусенська О.В., Кучма Л.Д. – вчителі ЗОШ №7; Чепа Т.Є., завідуюча ДНЗ №7, Гривова А.А., Бондаренко А.А. – вихователі ДНЗ №7.
Педагогічні читання, які проводила Всеукраїнська культурно-освітня асоціація Гуманної Педагогіки за сприяння Міністерства освіти і науки України, зібрали близько 2-х тисяч учасників зі всіх куточків України. «Ми мали можливість, – згадують учасники,- поспілкуватись з П.Амонашвілі, вчитися мудрості у Ш. Амонашвілі, С. Крука, В.Бак, І.Д.Беха. Відвідати творчі майстерні: «Жити і діяти з почуттям відповідальності за свої думки і слова», «Пам'ять, що здатна надихати», «Культурна традиція народу – основа морального клімату памʼяті»; майстер-класи: «Ментальність українців у контексті морального клімату памʼяті», «Світ прекрасного для дитини починається в сімʼї», «Дошкільне виховання та ранній розвиток», «Що в серці нашому ми бережемо?» та інші. Серед культурних заходів – імпреза «Кавові історії Грушевських» в історико-меморіальному музеї Михайла Грушевського.
Педагогічні читання не залишили вчителів байдужими. Енергією вогню, щирою мудрою любовʼю до дитини, безмірною повагою до її особистості, які випромінював Шалва Олександрович, наповнилися душі кожного із присутніх . Заступник директора з НВР Тарабанова Я.В. згадує: «З великим інтересом я слухала живий емоційний виступ Ш. О. Амонашвілі.
Мудрі проникливі очі, глибокий вдумливий погляд, багатство мови, образність мислення в поєднанні з безумовним ораторським талантом, артистичною майстерністю метра просто зачаровували. І особливо запали в мою душу слова Шалви Олександровича про те, що українські вчителі повинні бути першими і кращими тому, що тільки в українського народу є чотири світових класики педагогіки: Г.Сковорода, К.Ушинський, А.Макаренко і головна квітка в цьому букеті – В.Сухомлинський». «Вивчайте їхні твори! – закликав великий педагог. – Нехай їхні серця б'ються в кожній українській школі».
З цими заповітними словами педагоги повернулися до своїх навчальних закладів, до своїх коллег, сповнені бажанням передати їм вогник гуманістичних цінностей.