Хамелеон внутрішнього туризму на Херсонщині

Херсонщина, туризм, хамелеон
Туристичний ринок, як і будь-який інший, постійно змінюється. З'являються і зникають різні тенденції, тренди і умови, за якими треба грати.

Саме тому для кожної курортної локації та представників бізнесу, які працюють на її території, вкрай важливими є потенціал і вміння якомога швидше пристосовуватись до нових викликів. Своєчасно змінювати умови праці й інфраструктуру задля збільшення привабливості курорту в очах потенційного клієнта.

У даному випадку це нагадує здатність деяких організмів до мімікрії. І хоча більш природним було б порівняння з камбалою, все ж таки Арабатка Стрілка виглядає скоріше хамелеоном серед інших курортів – така ж некваплива, але здатна до змін.
Все тече, все змінюється...

Якщо ви читали наші матеріали щодо історії розвитку і становлення Арабатки як курорту, то, напевно, знаєте, що донедавна більша частина туристичної інфраструктури курорту так чи інакше складалась зі спадщини країни, якої не існує вже 30 років. Особливо це стосується більшості рекреаційних закладів, які розташовані на «першій» лінії, адже саме тоді була можливість вибрати найкращі місця для їх будівництва. І в цьому немає нічого поганого, адже майже сто відсотків вітчизняних морських курортів мали саме такий стартовий «капітал» в 90-х роках на початку свого сучасного розвитку. І доволі тривалий час усюди можна було помітити залишкові тенденції «совкового» сервісу.

Але досить швидко всі курорти почали змінюватись, розвивалась їхня інфраструктура, будувались нові об'єкти, потроху впроваджувались світові туристичні тенденції. Звісно, для кожної локації це проходило по-своєму і в різних масштабах. Для Арабатки особливо помітним є всебічний розвиток за останні 10 років. І хоча на сьогоднішній день ця локація ще не може повноцінно конкурувати з курортами світового рівня, вона має дуже потужний потенціал, і найголовніше – уже не є провінційною рекреацією Азовського моря.

Пpиpoднi фaктopи диктують тpeнди

Дocить cтpiмкий poзвитoк Apaбaтки пoв'язують з oкупaцiєю Kpиму, aлe, ймoвipнiшe, тaк cпiвпaлo. Aджe пeвний чac poзвитoк iнфpacтpуктуpи куpopту, тpeбa визнaти, вiдcтaвaв нaвiть вiд cуciдньoї Kиpилiвки. Aлe змiни були нeминучi, i caмe тoму нa тepитopiї кocи пoчaли з'являтиcь iнфpacтpуктуpнi oб'єкти нa кштaлт aквaпapку aбo дeльфiнapiю. Дocить пoмiтнe щopiчнe вiдкpиття нoвиx oздopoвчиx зaклaдiв piзнoгo фopмaту. Tим caмим куpopт змiнюєтьcя зaдля тoгo, щoб вiдпoвiдaти зaгaльнoпpийнятим cтaндapтaм, щo дopiвнює iнтepecaм цiльoвoї туpиcтичнoї aудитopiї.

Peкpeaцiя i пpeдcтaвники бiзнecу пpoгpecують нa фoнi poзшиpeння paмoк звичнoгo ceзoну i poзвитку бaльнeoлoгiчнoгo пoтeнцiaлу нa бaзi гeoтepмaльниx poдoвищ. A звaжaючи нa пiдйoм pинку внутpiшньoгo туpизму нa фoнi пaндeмiї, ця куpopтнa лoкaцiя cтaє вce бiльш зaтpeбувaнoю cepeд укpaїнcькиx туpиcтiв. Caмe тoму глoбaльнa пpoблeмa пpиpoднoгo xapaктepу, якa пoв'язaнa з пoявoю мeдуз, cтaлa пpичинoю cуттєвиx змiн.


Як тільки стало зрозуміло, що медузи – це всерйоз і надовго, представники туристичного бізнесу Арабатки почали діяти ще активніше задля того, щоб відповідати інтересам своїх потенційних клієнтів. І якщо ефективність і актуальність встановлення бар'єрних сіток є питанням дискусійним, то будівництво басейнів - нагальною потребою. Оскільки за відсутності альтернатив морю, яке за несприятливої погоди може тимчасово стати не дуже комфортним місцем для купання, рекреаційні заклади будуть втрачати конкурентоспроможність.

Ще нещодавно наявність басейну на Арабатці було більш властивим для оздоровчого закладу, збудованого останніми роками, або характеризувало претензію готелю чи бази відпочинку на відношення до вищої категорії сервісу. Цього ж сезону на Стрілці з'являться десятки нових басейнів, і це зовсім не межа – далі буде. Потрібно зазначити, що і влада планує приєднатися до зміни трендів. Так на Першому туристичному форумі, який відбувся у грудні 2021 року, анонсували створення альтернативних пляжів на берегах Сивашу з відповідною інфраструктурою та зручними під'їздами.

Це тільки один з яскравих прикладів того, як курорт може дуже швидко "мімікрувати" під потреби своєї аудиторії. А здатність оперативно змінюватись з огляду на умови глобального ринку та швидко уловлювати нові тренди і туристичні тенденції – є однією з головних рис, якими має бути наділений сучасний курорт. І дуже приємно усвідомлювати, що Арабатка в цьому сенсі зовсім не пасе задніх.

А зважаючи на те, що це одна із найдоступніших в фінансовому плані локацій – мабуть, не треба довго гадати, де саме можна якісно відпочити в 2022 році?


© 2022 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів