Стан та перспективи доріг на Херсонщині

Херсонщин, дороги, стан
На Херсонщині у 2021 році на ремонт доріг витратили понад 637 млн гривень з державного бюджету. Відремонтовано 148,7 кілометра доріг з них 15 кілометрів – об’єкти комунальної власності.

Суспільне продовжує розповідати про події, якими запам’ятався 2021-й рік. Для Херсонщини, як краю курортного та туристичного, дороги мають першочергове значення. Скільки їх відремонтували цьогоріч в області та чи є перспектива пересуватись шляхами "європейської" якості – у восьмому матеріалі підсумкового марафону.

За словами заступника державної установи "Місцеві дороги Херсонщини" Анатолія Галамаги, в Херсонській області понад 3,5 тисячі кілометрів місцевих доріг. Це - 491 дорога місцевого значення.

"Дороги, які потребують першочергової уваги: це дороги Чаплинка – Новотроїцьке — Рикове, Брускінське – Львове, Геройське – Стара Збур’ївка. Це – основні напрямки, які потребують на даний час термінового ремонту", - розповідає Анатолій.

Тендерні процедури на ремонт цих доріг, говорить Анатолій Галамага, провели. На деякі розробили проєктну документацію. Наступного року почнуть ремонтувати.

"Одним із проблемних об’єктів, які є в нас наразі – це ділянка вулиці Паровозної, від вулиці Вишневої до Миколаївського шосе. Цю ділянку ремонтувало приватне підприємство. На даний час у нас з ними розірваний договір. Основною причиною є неякісне виконання робіт. 200 плит, які були укладені на цій ділянці дороги, виявилися неякісними. Вони не були прийняті до сплати. Підрядник, який отримав суму авансом, не зміг за неї відзвітувати, тому на сьогодні є судове рішення і вже судові виконавці забезпечили повернення частини авансу у сумі 187 тисяч гривень", - каже Анатолій.

За словами водія Олександра, те, що дорога буде неякісною було видно одразу.

"Хлопці з того боку від переїзду робили нормально. А потім почали стелити плити абияк. Якісь некваліфіковані працівники. Лише граблями щось загрібали, а плити кидали не за технологією. Робили, щоб швидше зробити. Та й до кінця не доробили. Кинули і поїхали", - говорить Олександр.

В управлінні "Місцевих доріг Херсонщини" чекають на повернення авансу. Ремонтувати дорогу наступного року буде новий підрядник, який виграв тендер. А от у міській раді за неякісні роботи не заплатили.

Після того, як Віталій Богданов виклав у мережу відео, де працівники кладуть асфальт під дощем, його прокоментував виконувач обов'язків заступника міського голови Юрій Стельмашенко:

"Хочу сказати нашим городянам, що на це не було витрачено жодної копійки бюджетних коштів. Ці роботи не будуть ніколи заактовані або оплачені з міського бюджету".

Дорожники цього року переймались дорогами у курортних напрямках та до туристичних локацій. Балансоутримувачем доріг державного значення є служба автомобільних доріг області. Загальна їх протяжність – понад 1 400 кілометрів, говорить начальник Микола Савченко:

"Загалом по області відремонтовані у верхніх шарах і прийняті в експлуатацію 147 кілометрів автомобільних доріг. Загальна вартість - 1 млрд 400 млн гривень".

Одна з ділянок – Р47-01 - це під’їзд до туристичного об'єкта – заповідника Асканія-Нова.

"В рамках поточного середнього ремонту ремонтується 22,3 км цього під`їзду, тобто вся протяжність. Було розширено проїзну частину, доведено її до нормативних параметрів", - говорить провідний інженер служби автомобільних доріг у Херсонській області Андрій Вахнюк.


У березні 2021 почали реконструкцію мосту через Північно-Кримський канал.

"Проводяться роботи зі зведення опори і підготовки до монтажу. Також займаємося зараз кріпленням скосів. З понеділка почнемо вкладати бетон захисного шару скосу. Він будується з сучасних матеріалів, із захисним антикорозійним покриттям", - розповідає керівник проєктів з будівництва мостів шляхобудівної компанії Анатолій Нешта.

Ремонт мосту обійшовся у 95 мільйонів гривень. Замість старого, який звели понад 60 років тому, встановили нову конструкцію довжиною 111 метрів. 24 листопада провели випробування мосту.

"Проведена реконструкція мосту і згідно з нормативами проводиться його випробування, що і було передбачено проєктом. Треба підтвердити його параметри, які були запроєктовані, що вони відповідають на сьогодні тим, які потрібні для його нормальної експлуатації", - говорить начальник відділу експлуатації служби автомобільних доріг у Херсонській області Володимир Овсеєнко.

За словами водія Олександра Чистякова, дорога державного значення, яка проходить через Велику Лепетиху, Іванівку, Генічеськ в жахливому стані.

"Коли їду з Іванівки до Генічеська, то перебуваю в шоці від цієї ділянки дороги. Ходова страждає капітально", - каже Олександр Чистяков.

Водій Олександр Бабуцький говорить, хоча щороку влітку до Генічеська прямують тисячі туристів, цю трасу не ремонтували понад 15 років.

"60 км від Іванівки до Генічеська. 80 км, будемо так говорити, але понад дві години треба людям долати, кому потрібно по цій дорозі. Машини псуються. Я не знаю, скільки це витягує з сімейного бюджету в кожного водія на амортизатори, опори. Вони мене зрозуміють – це дуже важко", - розказує чоловік.


Ремонт цієї дороги, говорить начальник служби автомобільних доріг у Херсонській області Микола Савченко, запланований на 2022 рік:

"У першу чергу будуть продовжуватися роботи в напрямку Одеса – Мелітополь – Новоазовськ. Це – транзитна дорога магістральна. Також буде продовжуватися 2022 року напрямок – автомобільна дорога Р-47 Херсон – Нова Каховка – Генічеськ. Розпочнуться роботи на ділянці Т-22-09 Велика Лепетиха – Іванівка – Генічеськ".

Наразі тривають роботи і на в’їзді до Херсона. Компанія "Автострада" виконує ремонт мосту через річку Вірьовчина та капітальний ремонт самої дороги. Ця ділянка, каже Микола Савченко, капітально не ремонтувалася з моменту побудови, з 1986 року.

© 2022 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів