В Херсоні шахраї продовжують красти гроші з карток городян

херсон, шахраї, поліція
Карткове шахрайство: за статистикою, в 2020-му кількість незаконних дій із платіжними картками в Україні перевищила 100 тисяч.

Жертвами цинічних схем стають навіть справжні герої нашого часу, які щодня рятують людей.


У Херсоні банківські аферисти повісили кредит на медика онкодиспансера. Яким чином із картки «ПриватБанку» вивели гроші та чому місцеві правоохоронці не квапляться проводити слідчі дії? «СтопКору» розповів потерпілий онкоуролог Херсонського обласного онкологічного диспансеру Сергій Межерицький.

Щорічно в стінах цього закладу проходять стаціонарне лікування понад 7,5 тисячі хворих. Медики виконують декілька тисяч найскладніших операцій на рік, а в поліклініці диспансеру обслуговують майже 100 тисяч пацієнтів. Пан Сергій працює онкоурологом уже 25 років. А з 2013-го бере участь у ветеранських спортивних змаганнях і навіть має два національних рекорди. Однак сьогоднішнє інтерв’ю – не про здобутки нашого героя. Лікар став жертвою карткових шахраїв.

- Карткове шахрайство, жертвою якого ви стали – з чого почалася ця історія?

- 6 вересня цього року в мене перестав працювати телефон – SIM-картка мобільного оператора Vodafone. Я подумав, що вона вже протермінована. Тому по обіді того ж дня завітав до відділення Vodafone і замінив SIM-картку. Запустив, вона пропрацювала близько години й до вечора знову припинила працювати. Наступного дня, 7 вересня, опівдні я вирушив у те саме відділення Vodafone та повторно замінив картку. Вона вже працювала без перебоїв. А за тиждень, на ранок 14 вересня, мені надійшли близько 20–25 СМС-повідомлень від «ПриватБанку».

- Якого змісту були ці повідомлення?

- Усі СМС-ки були наступного плану: «рахунок заблоковано», «рахунок розблоковано», а також повідомлення про зняття грошей із картки. Тобто про серйозний рух коштів на рахунку. Я заїхав до найближчого відділення «ПриватБанку» й заблокував карти. В мене їх дві: перша – універсальна, друга – юридична. Щойно я вийшов із відділення, за хвилину мені надійшло повідомлення про те, що рахунок розблокований. Повернувся до банку, й мені там порадили поїхати до поліції та подати заяву. Адже з карткою відбуваються шахрайські дії. Того ж дня, 14 вересня, ввечері після роботи я подав заяву до поліції.


- Чи припинилися після цього сумнівні транзакції?

- Минув тиждень. І в ніч із 20-го на 21 вересня мені знову приходять СМС-ки про якийсь рух коштів. Ідеться про численні перерахунки грошей на інші рахунки, зняття готівки тощо. Я знову їду до відділення «ПриватБанку». Там мене спрямовують до Центрального офісу Херсонської філії. І в Центральному офісі я знову блокую картки. Оператор, до якого я звернувся в Центральному офісі, повідомив мені, що у відділені «ПриватБанку» на моє ім’я заведена третя картка. А на неї повішаний кредит – на придбання якогось товару в магазині «Ельдорадо» в Кривому Розі. Й усе це відбулося 6–7 вересня, коли в мене якраз був заблокований телефон. Яким чином могла з’явитися третя картка на моє ім’я? Адже у відділенні банку під час оформлення картки клієнта обов’язково мають сфотографувати. І оператор підтвердив: справді, без фотографування це зробити за правилами неможливо.

- Який саме кредит на вас «повісили»? Загалом на яку суму ошукали?

- Перший внесок у криворізькому магазині 7 вересня склав 1,5 тисячі гривень. Що саме купували – мені невідомо. Загальна сума кредиту, судячи з повідомлень, складає 15 тисяч. А щодо решти коштів – у ніч із 6-го на 7 вересня, коли в мене не працював телефон, надійшли СМСповідомлення про зняття готівки в двох чи трьох різних банкоматах у Кривому Розі. Гроші знімали частинами. Крім того, за тиждень зловмисники дібралися до другої картки – мого юридичного рахунку. На цьому рахунку на той момент у мене грошей не було. Але за 6 днів рух коштів по цій картці (різноманітні перекази, зарахування, перерахування) склав 114 тисяч гривень. Тоді я подав другу заяву до поліції.

- Як відреагували правоохоронці? Чи розслідують карткове шахрайство?

- Я звертався до поліції двічі. Мені повідомили, що відомості про вчинення злочину внесли до Єдиного реєстру досудових розслідувань – ЄРДР. Сказали, що мене викличуть. Але станом на сьогодні зі мною жодного разу не зв’язувалися ані слідчий, ані оперативні співробітники. Ніяких слідчих дій, наскільки я розумію, вони не проводять. Я декілька разів сам заїжджав до відділення, але зі мною там розмовляли, скажімо так, не зовсім коректно. Чесно кажучи, не дуже приємне враження залишилося від цього спілкування.


- У вас склалося враження, що правоохоронці не дуже зацікавлені в розслідуванні справи?

- У мене є товариш, який має понад тридцятирічний досвід роботи оперативним співробітником в органах. Він мене консультує. І він одразу мене попередив: імовірно в справі ніхто нічого не буде робити. Будь-які дії для захисту своєї безпеки я маю вчиняти сам. Ми оформили декілька заяв і звернень. Завтра (26 жовтня) минає два тижні, як я надіслав скаргу на ім’я голови Правління АТ КБ «ПриватБанк» до Дніпра. Реакції поки немає. Тепер я готую скаргу до Нацбанку, звернення на ім’я голови Нацполіції та міністра внутрішніх справ. Тобто маю намір звертатися до всіх контролюючих і правоохоронних органів, аби донести до них цю ситуацію. Й змусити поліцію довести цю справу до логічного фіналу – знайти шахраїв і притягнути їх до відповідальності.


Нагадаємо, на сайті Нацбанку діє #ШахрайГудбай – інформаційна кампанія, мета якої – навчити українців правилам безпеки безготівкових і онлайн-платежів.

Однак, попри медіакампанію, кількість карткових шахрайств в Україні зростає: як повідомив регулятор, кількість таких випадків у 2020 році зросла до 101 тисячі проти 72-х тис. у 2019-му.

Гривня
© 2021 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів