До Всесвітнього дня захисту прав споживачів 15 березня у Головному управлінні Держпродспоживслужби в Херсонській області відбулась прес-конференція.
За словами заступника начальника Управління захисту споживачів ГУДПСС в Херсонській області Олександра МАНДРИ, за 2020 рік до Управління захисту споживачів звернулося 499 споживачів з письмовими заявами (скаргами ) на якість товарів, робіт і послуг. За місцем проживання заявників більшість звернень надходили від мешканців м. Херсона та м. Нова Каховка, що свідчить про недотримання суб’єктами господарювання законодавства про захист прав споживачів та ігнорування вимог споживачів. Серед отриманих звернень громадян щодо якості товарів споживчого ринку більшість стосується якості непродовольчих товарів, а саме: складнопобутової техніки, електротоварів, взуття, одягу, мобільних телефонів.
Проведений аналіз звернень громадян свідчить про те, що незадоволення споживачів також викликає неналежна якість надання платних (наприклад, встановлення металопластикових вікон) та житлово-комунальних послуг.
У 2020 році за скаргами перевірено 305 суб’єктів господарювання з питань дотримання вимог законодавства про захист прав споживачів. У 111 суб’єктів господарювання встановлені різного роду порушення вимог Закону України «Про захист прав споживачів». За результатами розгляду звернень громадян за 2020 рік споживачам повернуто за придбані неякісні товари і послуги 243 тис 074 грн. в т.ч. у сфері торгівлі непродовольчими товарами 228 тис 022 грн., а у сфері надання послуг 15 тис 052 грн.
Як зазначив начальник управління безпечності харчових продуктів та ветеринарної медицини ГУ Держпродспоживслужби у Херсонській області Віталій БОЯРСЬКИЙ, по напрямку безпечності та якості харчових продуктів за 2020 рік надійшло 76 звернень.
Серед яких:
– неякісні харчові продукти (незадовільні органолептичні показники, реалізація харчових продуктів у яких закінчився термін реалізації, отруєння після вживання харчових продуктів) – 26;
– порушення санітарних вимог в закладах торгівлі та харчування – 14;
– порушення щодо маркування харчових продуктів – 9;
– реалізація харчових продуктів в неустановлених місцях (стихійна торгівля) – 9;
– різне (обмеження роботи ринків в умовах карантину, здійснення громадського харчування в приватній власності, на роботу лабораторій ветеринарно-санітарної експертизи на ринках)- 18.
Заходи по розгляду звернень:
– надіслано листів-запитів на підприємства для з’ясування фактів викладених у зверненнях громадян – 5;
– проведено комісійних обстежень – 12;
– проведено збір інформації (наказ) – 19;
– проведено позапланових інспектувань – 24;
– складено актів – 24;
– видано приписів суб’єктам господарювання – 17;
– відібрано зразків – 5 (1 зразок м’яса, 40 проб змивів);
– прийнято рішень про припинення виробництва – 2.
Також складено 3 протоколи на накладено штрафів на суму 92 тис 399 грн. У результаті розгляду 52 звернень громадян факти, які були викладені у скаргах, підтвердились. По 24 заявам громадянам надані роз’яснення.
До сектору контролю за регульованими цінами в 2020 році надійшло 59 звернень від громадян області. За результатами розгляду звернень проведено 17 позапланових перевірок. Основними питаннями є вартість послуг з водопостачання та водовідведення, вартість послуг з теплопостачання та поводження з побутовими відходами, також були питання щодо вартості медичних препаратів. Про це підчас прес-конференції розповіла завідувач сектору контролю за регульованими цінами Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області Ольга ШАБУНЯЄВА.
У 2020 році проведено 4 планових перевірки і 1 позапланову перевірку на виконання припису. У результаті проведення заходів контролю сектором контролю за регульованими цінами прийнято рішень про застосування адміністративно-господарських санкцій на суму 209,717 тис. грн.
У тому числі:
– штрафи – 155 тис 858 грн.;
– сума коштів, що підлягає поверненню споживачам – 53 тис 858 грн.
Попереджено обрахування споживачів на суму 452 тис 201 грн.