Скільки коштуватиме Херсону новий комунальний флот

Скільки коштуватиме Херсону новий комунальний флот
Від комунальних автобусів і тролейбусів – до комунальних пароплавів. Намір створити власний флот оприлюднила днями мерія Херсона на своєму офіційному сайті.

Міський голова Володимир Миколаєнко вже провів з цього приводу зустріч із проектувальниками та корабелами, обговоривши з ними плани замовити кілька пасажирських теплоходів для перевезення дачників. І наступного року виділити з бюджету на їх проектування чотириста тисяч гривень.

Не можна не погодитися, що в цій ідеї є раціональне зерно. Адже нині перевезення здійснюють п'ять річкових трамвайчиків, взятих у бербоут-чартер в Адміністрації річкових портів України. Обслуговуються вони комунальним підприємством «Херсонкомунтранссервіс».

Орендна платня для нього виходить недешева, до того ж, постійно дорожчає ремонт і підготовка теплоходів до чергової навігації – адже весь цей водний транспорт відходив своє по Дніпру по тридцять-сорок років, і незабаром приречений бути списаним на металобрухт.

Тож заміна йому потрібна. Питання тут лише два: чи можна побудувати пасажирський флот в Україні, і скільки він у підсумку коштуватиме для платників податків.

Директор державного судозаводу «Паллада» (Херсон) Валерій Маломан підтвердив автору цих рядків, що розмова про нові річкові трамвайчики із градоначальником справді була, хоча ніяких угод і контрактів ще не підписували. І проектна група підприємства цілком спроможна розробити проект такого теплоходу за півтора місяці – згаданих чотириста тисяч гривень на нього вистачить. Тим паче, якщо майбутній флот складатиметься з серії однакових суден, на кожне з них свій проект не потрібен – достатньо буде й одного на всіх. «Паллада» також не проти взяти участь у конкурсі на будівництво пасажирських теплоходів. Були б тільки гроші в замовника!

А тепер – якраз про гроші. За орієнтовними (швидше заниженими) підрахунками, річковий трамвайчик вітчизняного виробництва на 50 місць коштуватиме близько мільйона доларів в еквіваленті. З такої захмарної суми більше третини піде на закупівлю економічного дизельного двигуна за кордоном – такі в Україні не випускаються. Відповідно, на п'ять теплоходів треба десь відшукати 125 мільйонів гривень, що значно перевищує усі витрати муніципальної скарбнички останніх років на автобуси й електротранспорт (якщо не брати до уваги «тролейбусний» кредит ЄБРР, оформлення якого досі триває). Відтак, перш ніж обговорювати, хто здатен будувати флот, варто з'ясувати, як за нього можна розплатитися. І це, либонь, складніше.

Сергій ЯНОВСЬКИЙ
Новий день

© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів