Присутні на засіданні голови дачних товариств поставили йому кілька питань щодо вартості квитка проїзду на дачні ділянки катерами.
Пан Макейчик повідомив, що згідно з розрахунками ціна становитиме 35 грн.: «Пільгові перевезення будуть безкоштовні. Для платних пасажирів – 35 грн. І не факт, що будуть гроші для безкоштовних».
Така відповідь викликала шквал емоцій. Дачники стали «обурюватися», мовляв, минулого року поїздка коштувала – 25 грн., а цього...
На емоціях стали згадувати, що ціна місця у баркасі й цього року залишається на рівні від 12 до 20 грн. (залежності від відстані), а тут такі ціни!..
Давайте відкинемо емоції і включимо елементарну логіку: ціни на пальне – ростуть, зарплата – зросла, то за рахунок чого підприємство купуватиме пальне і платитиме зарплатню? А за рахунок чого утримувати кораблі? Панове, де ж логіка? Елементарний проїзд по місту «автобусники» вигризи у розмірі 6 грн. Де був виконком? Де було управління транспорту? Так автобусів 600, а катерів чи-то 3, чи-то 5?
Цікава з цього приводу позиція, яку зайняв заступник начальника Управління транспорту та зв'язку пан В'ячеслав Нікітенков, який з цього приводу заявив (пряма цитата): «Управление транспорта вопрос цены в дачных катерах на исполком не выносило, и исполком решение не принимал. Это можно сделать только после калькуляции, а калькуляцию можно сделать только после выделения или невыделения денег сессией на льготные перевозки.
Пока этот вопрос не готов к обсуждению, и не всегда мнение руководителя предприятия после расчетов совпадает с калькуляцией и решением исполкома».
Не будемо обговорювати грамотність висловлення пана заступника начальника Управління так само як і його компетентність у питаннях «калькуляції», давайте краще спитаємо: чим він буде керуватися – логікою і фактами, чи емоціями?
Відомі факти: тільки на плановий «огляд і підготовку» суден у сухому доці до виходу у навігацію потрібно 1,6 млн грн., тоді як у програмі розвитку пасажирського транспорту на 2018-20 роки закладено всього 1,76 млн. грн. (закладено, а поки ще не виділено, про що й говорить Макейчик). Рішення депутати, а не виконком по виділенню грошей на компенсацію з бюджету поки не приймали і навіть не розглядали. То, у чому не правий Макейчик, говорячи, що поки невідомо чи будуть такі перевезення (я не його адвокат, я з позиції елементарної логіки)?
Пан Нікітенков сказав, що Управління буде просити збільшити суму до 2,0. Коли? 1 травня? А далі? За рахунок чого утримувати, споряджати судна, платити зарплату екіпажам?.. Чи КП вже настільки «круте», що саме заробляє на все це?
Весна, як і зима у Херсон прийде несподівано? І знову пільговики будуть стояти під стінами ради з вимогами? І знову політикани будуть на цьому питанні «задовольняти» власні амбіції на виборах?
Нагадаю, ще минулого року йшла мова про те, що пільгові перевезення «на дачі» потребують щонайменше 6 млн грн. То, у чому не правий Макейчик, коли говорить, що пільгові перевезення стануть фактом тільки тоді, коли будуть гроші?
Цікаво як пан Нікітенков збирається зменшувати вартість проїзду? Невже за власний рахунок. Популізм у житті. Якій політичній силі підіграє місцева влада цієї весни? Вибори крокують Україною...
Що ж стосується розрахунків за проїзд у катерах, то завтра (13-го, о 9-й ранку), Павло Макейчик пообіцяв їх надати «обуреним» дачникам під час особистої зустрічі. Цікаво, якими будуть їх реакції? Хто залишиться «крайнім»?
Сергій ОСОЛОДКІН