Херсонцям про те, яка ж сила впливає на вартість пального

Мережі автозаправних станцій під брендами ОККО й WOG упродовж 2017 року встановлювали найвищі ціни на бензин А-95 і дизельне пальнета підвищували їх одночасно, порушуючи чесну конкуренцію на ринку. Про це звітував Антимонопольний комітет України.

Повідомляється, що в період із 1 січня по 19 грудня 2017 року ціни на бензин А-95 і дизельне пальне на АЗС WOG і ОККО зросли на 17,3% та 21,7%, відповідно. І ці підприємства на одному рівні встановлювали ціни на АЗС, підвищуючи їх синхронно або з інтервалом 1–2 дні.

Причому робили це за відсутності об'єктивних причин для вчинення таких дій і створюючи передумови для підвищення цін іншими учасниками ринку, вважають в АМКУ.

На сьогодні органи комітету здійснюють збір і аналіз доказів у зазначеній справі, зокрема проводять позапланові перевірки членів «Нафтогазової асоціації України», в яку входять ОККО і WOG. Як повідомляв УНІАН, ще в грудні 2017 року АМКУ почав розслідування можливих узгоджених антиконкурент-них дій мереж заправних станцій під брендами ОККО та WOG на ринку палива.

Як на своїй шкурі відчули водії, ціни на бензин і дизельне пальне почали стрімко рости вгору з вересня минулого року. На найдемократичніших за вартістю палива АЗС у той період літр бензину А-95 коштував близько 23,45 гривні. А потім щонеділі, навіть через день додавав до вартості по 30–50 копійок.

Були періоди, коли за ніч бензин дорожчав на 70–90 копійок. Зрештою пік подорожчання зафіксований у лютому 2018 року. На одній із недорогих автозаправок – «Авіас» – ціна сягнула 29 гривень за літр. А на елітних АЗС вартість А-95 підскочила аж до 32 гривень. Та днів за десять до кінця лютого нинішнього року ціна на бензин різко впала – на 1–1,3 гривні за літр.

Чи скотиться вартість пального ще нижче? Відомо одне – марно сподіватися, що ціни повернуться до минулорічних показників. Вони застигнуть десь посередині між вересневою вартістю та піковою. Адже те ж саме відбувалося зі зміною ціни на газ. У серпні 2017 році на АЗС він подорожчав у середньому з 10,92 гривні до 16,17. А потім ціна впала спочатку до 15 гривень, пізніше знизилася до показника не менше 12,75 гривні за літр на найдешевших АЗС.

І як зрозуміли українці, формування цін на паливо реагує не тільки на подорожчання нафти та падіння курсу національної валюти, на чому акцентує влада.

Пам'ятається, коли минулої осені курс гривні по відношенню до американської валюти особливих змін не відчував, бензин чомусь дорожчав невпинно. А коли падала в ціні нафта, український продукт АЗС не дешевшав. Тож чи не впливають на ціну палива особисті настрої власників концернів або політика? Або те й інше разом?

А як у такому випадку може вплинути на ситуацію споживач? Наприклад, українські водії в соцмережі вирішили згуртуватися проти операторів ринку пального.

Один із користувачів, мешканець Миколаєва, в січні написав: «Усім водіям! Відмінна ідея, як боротися з цінами на бензин! Ціни на паливо стрімко ростуть, ще трохи – й ми побачимо 30–35 грн. за літр, а може бути й більше. В Європі водії намагалися боротися з цінами акцією "Не купуй паливо один день", яка пройшла кілька місяців тому. Виробники пального лише посміялися над цим, розуміючи, що довго тривати це не може: наслідки для автовласників виявляться більш згубними, ніж для них. Але на основі цієї акції виникла ідея нова, куди більш ефективна!

Коли ціни продовжують рости з такою гнітючою стабільністю, ми повинні вживати заходи! Щоб зробити це без будь-яких незручностей для себе, виникла така ідея: протягом двох місяців НЕ КУПУЄМО БЕНЗИН І ДИЗЕЛЬНЕ ПАЛЬНЕ на заправці НАЙБІЛЬШОГО ПОСТАЧАЛЬНИКА регіону: припустимо, ЦЕ "РОСНЕФТЬ".

Якщо пальне не будуть купувати довгий період – продавець буде змушений знижувати ціни. Коли вони знизять ціни – інші продавці будуть змушені зробити те ж саме! Але для досягнення ефекту нам потрібно, щоб ці компанії втратили дійсно тисячі клієнтів. У народа є сила, під якою зламається будь-яка велика корпорація та навіть система! Нехай мережевий маркетинг нарешті запрацює на користь усім!».

Цей чоловік запропонував детальну схему передачі такого посилу користувачам соцмережі та втілення її в життя. Та скільки водіїв зважилися на такий крок, невідомо. Воля в українців є, але, на жаль, іноді слабенька...

Альона ШНАБСЬКА
"Гривна. Новий формат"

© 2021 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів