Про це розповів експерт Причорноморського центру політичних та соціальних досліджень Володимир Молчанов, який провів моніторинг бюджетних програм, ефективності витрачання коштів бюджету 2017 р. у Херсоні.
Так, міська програма «Забезпечення загальної середньої освіти» (КПК 1020), яка ймовірно містить у собі забезпечення безоплатного харчування учнів 1-4 класів, та передбаченого законом безоплатного харчування учнів пільгових категорій старшого віку, на думку експертів, надалі має бути розділено як корупційно-ризикову, і доповнено програмою 3110 «Заходи і заклади з питань дітей та їх соціального захисту», допоки законодавець не передасть цю функцію підрозділам соціального захисту.
Вищенаведене не є констатацією формального порушення конкретних наказів управлінням, оскільки з наявного обсягу паспортів, залишилось невідомим, в якій програмі і яким набором показників управління освіти описує витрати на харчування учнів...
А у програмі «Соціальний захист ветеранів війни та праці» (КПК 3200) незрозуміло, кому та яких підставах та на що саме виділяються кошти. У цій програмі, шляхом уникнення низки показників, порушено принцип доцільності допомоги, а саме, подальшого розподілу її отримувачами – громадськими організаціями серед цільової аудиторії.
І це не перший приклад, коли ми фактично, маємо фінансування заради самого фінансування, коли бюджет Херсона розподіляється уникаючи як конкурсу, так і подальшої перевірки доцільності видатків та їх відповідності статутним завданням...
P.S. Нагадуємо, що з 2017 року в містах обласного значення та в об'єднаних громадах України впроваджено програмно-цільовий метод формування місцевих бюджетів. Це значить, що відтепер всі видатки оформляються паспортами бюджетних програм, в яких зазначаються конкретні показники виконання, що дозволить оцінити потребу у цих видатках та їх ефективність.