Опалювальний сезон на Херсонщині закінчився, а проблеми залишилися

Опалювальний сезон в Каховці завершився 31 березня, а от проблеми із розрахунками та платіжками для мешканців будинкуза адресою: вул. О. Гончара (Кірова), 15 не скінчились й досі.

Мешканці вимагають перерахунку у зв'язку з тим, що їм доводиться сплачувати за тепло у підвальних приміщеннях багатоповерхового житлового будинку, де, між іншим, орендуються приміщення.

Проблема виникла в листопаді минулого року, коли в будинку почали рахувати тепло, як в нашій країні люблять найбільше — «по-новому».

Згідно з Законом України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» 2011 року, держава виділила кошти на те, щоб підприємства, які займаються розподілом газу, встановили споживачам безкоштовно газові лічильники. Причому лічильники встановлювалися індивідуально у кожну квартиру чи будинок.

Та от вже 2015-го, згідно до постанови НКРЕКП (Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг), підприємства, які займаються постачанням газу, були зобов'язані встановлювати не індивідуальні, а будинкові лічильники на газ. Мотивація тут також зрозуміла.

Треба економити бюджетні кошти і швидше ставити лічильники (згідно до вище зазначеного закону, до 1 січня 2018 року всі будинки потрібно обладнати лічильниками газу). До того ж, це зручніше для споживачів, оскільки встановлення будинкового лічильника займає набагато менше часу і при їх перевірці не треба заходити в кожну квартиру і турбувати мешканців.

Та зекономити не вийшло, мешканцям довелось сплатити не тільки за спожите тепло в квартирах, але й за орендовані в підвалі приміщення. Орендарів в цьому будинку аж троє, а от договорів на отримання тепла з комунальним підприємством «Каховтеплокомуненерго» — жодного.

Інша сторона медалі

Орендують приміщення в підвальних приміщеннях дві громадські організації — Каховське міське товариство інвалідів «Надія» та Каховське міське товариство воїнів-інтернаціоналістів, а також АСТ «Садовод». Так от, права перших двох захищені Законом України, зокрема й оренди приміщень, опалення. Фактично, навіть отримавши рахунок за тепло, сплатити його має місцева влада — Каховська міська рада, а не організації.

Ситуація, ніби, звичайна: необхідно зробити перерахунок мешканцям, укласти договір з комерційною організацією та виставити їй рахунок за отримані послуги, а також звернутись за компенсацією з місцевого бюджету на витрати громадських організацій. Чому ж рішення нема до цих пір?

Перший заступник міського голови Олег Кожем'якін запросив до обговорень за «круглим столом» всіх орендарів за цією адресою, а також начальника відділу міського господарства, надзвичайних ситуацій, обліку житла Миколу Шимоліна та керівника КП «Каховтеплокомуненерго» Анатолія Перчиця, аби остаточно розібратись та вирішити ситуацію.

Крім цього, Олег Володимирович виступив з такою пропозицією, що КП робить перерахунок мешканцям будинку, а витрати організацій передає на компенсацію міської ради. Ініціативу першого заступника підтримали всі, окрім директора самого КП. Який, в свою чергу, не має бажання на пряму направити листа, а наполягає на тому, щоб організації уклали договори з КП і вже тоді самостійно вирішували проблеми із міськрадою.

Представники громадських організацій звернули увагу на те, що досвід інших областей показує: такі компенсації здійснюються на пряму до комунальних установ. Крім цього, вони мають намір відмовитись від центрального опалення, вирізавши батареї та ізолювавши труби, аби уникнути таких конфліктних ситуацій надалі.

«Теплокомуненерго» не зробило один простий крок — інвентаризацію своїх споживачів перед встановленням лічильника на тепло», — зауважив Микола Шимолін.

Дійсно, ця проста процедура унеможливила б подальші колізії з приводу виставлення рахунків. Та порозуміння з директором «Теплокомуенерго» знайти не вдалось жодному із присутніх.

Розпорядженням міського голови від 24 березня, у зв'язку із численними зверненням громадян до виконавчого комітету, КП «Каховтеплокомуенерго» зобов'язано здійснити перерахунок плати за послуги з централізованого опалення та постачання теплової енергії.

Для розуміння ж абсурдності ситуації: ціна питання, що не вирішується вже протягом 5 місяців, — трохи більше 12 тис. грн. А от в які нерви вона обійшлась всім учасникам...

Та хочеться зауважити й на тому, що 2016-й рік закінчився, а, отже, покрити витрати з міського бюджету комунальному підприємству можливо за опалювальні дні лише цього року. Невже, комунальникам так складно було якщо не уникнути конфлікту, то принаймні вчасно почати адекватний та відкритий діалог з усіма сторонами для того, аби не примножувати і так мільйонні борги підприємства?

Олександра МІШИНА
"Каховська Зоря"

© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів