Транспортне сполучення Херсонщини з більшою частиною України, схоже, зводить нанівець усю туристичну і курортну привабливість нашої області. Відсутність авіасполучення і швидкісних потягів хоча б із Києвом, а також погані дороги і низький рівень сервісу автобусних перевізників стоять на заваді розвитку регіону.
«Це ж як треба любити Азовське море, щоб погоджуватися трястися до Генічеська потягом зі Львова 24 години в один бік!» — якось зауважив один генічеський журналіст.
Проте не тільки влітку, а й будь-якої пори року практично неможливо придбати квитки навіть на наявні потяги, що курсують між Херсоном і Києвом та Львовом. Узагалі відсутнє залізничне сполучення з багатьма регіонами: Ужгородом, Чернівцями, Івано-Франківськом, Сумами.
На дану проблему звернув увагу херсонський міський голова Володимир Миколаєнко. Днями він направив звернення до нового міністра інфраструктури Володимира Омеляна з проханням запровадити залізничний склад потягів класу «Інтерсіті» сполученням Херсон — Київ.
Аналогічні питання «Новий день» поставив регіональній філії «Одеська залізниця», що обслуговує залізничний вокзал Херсон. Отримана нами відповідь виявилася зовсім не втішною.
«Пасажирськi перевезення нині здiйснюються в умовах гострого дефiциту рухомого складу (ступiнь його зносу становить до 90%) та фiнансових ресурсiв. За роки незалежностi України норма статтi 10 Закону України «Про транспорт» щодо бюджетного асигнування закупiвель пасажирського рухомого складу фактично не виконувалася. Усi дiльницi виробничого пiдроздiлу «Херсонська дирекцiя залiзничних перевезень» регiональної фiлiї «Одеська залiзниця» не електрифiкованi та одноколiйнi, тому введення швидкiсного руху поїздiв вiд Києва, Львова, Харкова та iнших мiст України до мiста Херсон на даний час, на жаль, не планується», — повідомила листом служба пасажирських перевезень «Одеської залізниці».
Вона також зазначає, що рiшення щодо призначення нових поїздiв, включення додаткових вагонiв приймає керiвництво ПАТ «Укрзалiзниця» на пiдставi аналiзу пасажиропотокiв, який здійснює аналiтичний вiддiл департаменту пасажирських перевезень далекого сполучення.
«Регулювання схем поїздiв здiйснюється постiйно в залежностi вiд їх населеностi, а для забезпечення перевезень пасажирiв у пiковий час (лiтнiй перiод, святковi та вихiднi днi, шкiльнi канiкули) призначаються додатковi поїзди, здiйснюється причіплення додаткових вагонiв. Так, на травневi та Великоднi свята призначено додатковi поїзди через станцiю Херсон: № 298/297 Миколаїв — Київ, № 254/253 Миколаїв — Івано-Франкiвськ, № 251/252 Днiпропетровськ — Одеса. Оформлення ж документiв здiйснюється за 45 дiб у попередньому та добовому режимах продажу як зi станцiй формування поїздiв, так i з промiжних станцiй на маршрутах прямування поїздiв. Тому у «пiковий» час рекомендуємо продумати свою поїздку заздалегiдь та завчасно звертатися до квиткових кас», — наголошують представники залізниці.
Поки ж останні не бачать жодних проблем у наявному залізничному сполученні з Херсонщиною, самі жителі області — передусім молодь — почали масово відмовлятися від подорожей потягами, віддаючи перевагу сервісу Blablacar.
«І я, і багато хто з моїх друзів уже фізично не можуть витерпіти поїздку до Києва чи Львова потягом, навіть якщо пощастить придбати квитки. Набагато зручніше знайти попутну машину і дістатися куди потрібно, нехай і з пересадкою, — говорить 26-річна новокаховчанка Лариса.
До речі, як повідомив на своїй сторінці у Facebook міністр інфраструктури України Володимир Омелян, 22 квітня він дав доручення «Укрзалізниці» переглянути розклад та призначити прямі додаткові поїзди до Миколаєва та Херсона з Ковеля, Луцька, Рівного, Чернігова, Житомира, Сум та Чернівців, а також влаштувати пряме сполучення між Запоріжжям та Івано-Франківськом і Ворохтою, між Ужгородом та Херсоном.
«Сезон відпусток не за горами, тому важливо, щоб додаткові поїзди були призначені якомога швидше. Відкриття продажу квитків на них дасть змогу громадянам заздалегідь спланувати свій відпочинок», — зазначив він.
От тільки питання — чи будуть ці потяги зручними для пасажирів і чи не курсуватимуть на південь «через Жмеринку» — залишається відкритим.
Олег БАТУРІН
"Новий День"