Проект охопив кілька європейських туристичних держав, серед яких упродовж 2 років і Україна. Від початку його запровадження стабільно працює створений центр у Одесі, а після анексії курортного Криму замість Севастополя такий самостійний центр організували в Херсоні.
— Хоч до нас поки що не заходять круїзні лайнери, однак Херсонщина славиться своєю доволі розгалуженою туристичною зоною, — пояснює регіональний менеджер проекту, проректор з міжнародних зв'язків та комунікаційних технологій Херсонського держуніверситету Оксана Лаврикова. — Проект призначений для надання практичної допомоги установам країн-партнерів, суб'єктам господарювання в сфері соціального і економічного розвитку та туристичної діяльності.
— Програма «TEMPUS» — схема співпраці між країнами ЄС та країнами-партнерами в галузі вищої освіти, налагодження ділового партнерства, обміну досвідом, — зазначив експерт у галузі якості послуг індустрії гостинності професор університету м. Равенсбург (Німеччина) Вольфганг Фукс. — Проект реалізує цілі європейської політики сусідства та спрямований на підтримку й розвиток регіональних і національних пріоритетів України, сприяє розвитку та зміцненню зовнішньої співпраці й внутрішньо-регіональної кооперації між країнами Чорноморського регіону в галузі туризму.
— Результатом реалізації проекту має бути налагодження співробітництва між освітніми установами, бізнесом, владою та громадськими організаціями причорноморських країн, зокрема Грузії та України, щодо розвитку туристичного сектору, розробки та просування ринкових туристичних продуктів, — доповнив колегу головний менеджер проекту, професор університету м. Падеборн (Німеччина) В'ячеслав Нікітін.
Здавалося б, політика керівництва нашої області з насправді невичерпним туристичним потенціалом мала б бути спрямована на залучення саме таких серйозних та перспективних міжнародних проектів технічної допомоги в сфері розвитку цієї галузі як одного з стратегічних напрямів соціально-економічного процвітання Херсонщини.
Однак на спілкування зі ЗМІ спільно з зарубіжними партнерами у запрошених чиновників ХОДА чомусь не знайшлося часу.
Сподіватимемося, що запрошені організаторами на прес-конференцію в якості спікерів директор департаменту зовнішньоекономічної діяльності, туризму та курортів облдержадміністрації Тетяна Волинець та начальник управління розвитку туризму і курортів цього ж департаменту Юрій Стельмашенко в цей час були зайняті невідкладними справами, поринувши з головою в турботи зробити Херсонщину туристичною меккою вже нинішнього курортного сезону. Чи, можливо, чиновники побоялися, що досвід німців у цьому напрямі затьмарить їх поки що «куций» власний.
Натомість нішу обміну досвідом з визначенням найближчих перспектив розвитку туристичної галузі в південному регіоні заповнили заступник директора департаменту культури та туризму Одеської міської ради, начальник відділу туризму Олена Дяченко та національний координатор проекту, проректор з науково-педагогічної роботи і міжнародної діяльності Одеської національної морської академії, президент Асоціації «Регіональний центр компетенцій розвитку круїзного туризму Чорноморського регіону «Круїз Блэк Сі» в Україні» Сергій Заїчко.
Як зазначалося, в Одесі, де туризм справді є пріоритетною галуззю соціально-економічного розвитку, налагоджено тісну співпрацю між вузами-партнерами проекту, їхніми викладачами і студентами та міською владою і бізнес-структурами в наданні послуг туристичного, готельно-ресторанного сервісу європейського рівня. Теорія, підкріплена практикою та стажуванням за кордоном, дає конкретні результати, сприяє зміцненню престижу українських курортів, які, без сумніву, мають власні родзинки як для внутрішніх, так і для зарубіжних туристів.
— Такі центри, як модератори, зав'язані на вузах, які готують відповідних фахівців туристичного та готельно-ресторанного бізнесу, мають постійно вдосконалюватися, — резюмував В'ячеслав Нікітін. — Йдеться також про курси підвищення кваліфікації для співробітників зазначеної сфери послуг, консалтингові проекти. Причому ця тема доволі актуальна не лише для Одеси та Херсона, де створені центри, а й для решти курортних територій вашої держави. Експерти ЄС готові ділитися власним унікальним досвідом гостинності з українцями.
— Культура сервісу, його якість повинні ставитися на перше місце — це стратегічна мета, до якої має йти Україна, — переконує професор Фукс. — Нам, зі свого боку, важливо знати, яку філософію сповідують підприємства, що прагнуть вдосконалити свій бізнес в Україні, аби наблизити їх до цілі. Наразі в цьому можна адаптувати досвід європейських вузів до українських, навіть скерувати його на конкретний регіон, відпрацювати стажування та обміни.
Ставку на магістерські програми робить Одеська національна морська академія. Зі слів Сергія Заїчка, важливо, хто навчає студентів. Тож уже 1 квітня їхні викладачі спільно з викладачами ХДУ відбувають на стажування до центру компетенції в Італію, а затим у Німеччину. Є сподівання, що звідти вони привезуть новітні знання та унікальні навички ведення сучасного турбізнесу. Крім того, обидва південні регіони мають всі можливості для налагодження індустрії круїзного бізнесу, маючи вихід до морських та річкових шляхів.
Але це — перспективи, до яких при наполегливому бажанні — рукою подати. А от вже найближчими днями для місцевих власників турбізнесу, рестораторів, адміністраторів готелів пройдуть тренінги в рамках проекту не лише в Херсоні, а й в Скадовську та Новій Каховці. Вибагливі експерти поставлять оцінки нинішньому стану справ у низці готельно-ресторанних комплексів Херсона та області. По них можна буде частково судити про імідж регіону.
Олена НЕЧИПУРЕНКО
Новий день