До відома херсонців - лише кілька цифр з бюджету 2015

До відома херсонців - лише кілька цифр з бюджету 2015
Стали відомі деякі цифри прибутків і видатків, які закладені у державний бюджет на наступний 2015 рік.

Кілька днів тому ми розповідали про те, що Кабінет Міністрів України подав до Верховної Ради України проект бюджету на 2015 рік, але вже наступного дня відкликав його.

«Чому таке сталося», - задавався я тоді питанням, і сам же припустив: «Таке сталося у першу чергу через те, що у бюджеті-2015 слід очікувати суттєвих змін». Інформація, яка з'являється цими днями у відкритому доступі, повністю підтверджує мої припущення.

Другий варіант проекту Бюджету на 2015 рік суттєво відрізняється не тільки від Бюджету у 2014 році, але й від його першої версії, яку Кабмін подав позаминулої п'ятниці, а у суботу вже відкликав для «доопрацювання».

У проекті не були закладені кошти на фінансування новостворюваної «установи» так званого «Антикорупційного Бюро» та ряд інших витрат.

Можу констатувати, що «другий варіант» виявився ще більш проблематичним, і ще більш дефіцитним.

У другій версії, не тільки передбачили витрати на Антикорупційне бюро, але є й інші суттєві відмінності як у доходах, так і у витратах.

Якщо у першому варіанті було запропоновано, що видатки будуть перевищувати доходи (у загальному фонді) на 53 млрд. грн., то нова редакція, у порівнянні із 2014 роком становить – 50 млрд. гривень. При цьому планується, що у спеціальний фонд зберуть ще 22,4 млрд. (при витратній частині на рівні – 24,2 млрд., т.т. й тут дефіцит у 2 млрд. грн). Загальний «мінус» збільшився.

Подивимося на 10 статей «доходів» які зросли і впали, у другому варіанті, у співвідношенні із першим.

Кошти, що перераховуються: від «НБУ» – 118%, у вигляді «Ввізного мита» – 114.14%; «Дивіденди на державні частки у статутних капіталах підприємств» – 80.61%; «Плата за надання адміністративних послуг» – 48.23%; «Рентна плата за видобування природного газу» – 41.71%, т.т. це ті напрямки по яких планують «збільшення».

Натомість, «Судовий збір» впаде на 50%; «Інші надходження», складуть – мінус 53.24%; «Інші неподаткові надходження» – мінус 57.12%; «Кошти від продажу землі і активів», стануть меншими на 69.38%; «Надходження від орендної плати», будуть ще менші, аж до – мінус 88.99%

А тепер 10 статей «витрат», які зросли і впали, у порівнянні з першим варіантом.

Збільшення торкнуться: «Державної служби України у справах ветеранів» – 304.51%; «Національної гвардії України» – 277.65%; «Мінрегіонрозвитку» – 272.19%; «Міністерства культури» – 199.28%; «Мінагрополітики» – 171.47%.

Зменшення слід чекати: «Міненергетики» на – мінус 71.78%; «Нацакадемії правових наук» – мінус 74.85%; «Дотації з держбюджету місцевим» – мінус 87.43%; «Апарат Мінсоцполітики» – мінус 91.04%; «Резервний фонд» зменшиться на 91.57%».

Такими є пропозиції, що буде у остаточному варіанті, коли депутати почнуть розглядати бюджет у другому читанні, будемо чекати вже за кілька днів. Нагадаю, що нардепи вирішили працювати без перерв, і прийняти бюджет та всі пов'язані із ним закони до 30 грудня 2014 року.

Чи справдяться сподівання і чи буде бюджет прийнятий?

Те, що бюджет буде проголосований, а неприйнятий, я думаю сподіватися варто. От тільки треба розуміти, що проголосувати, це ще не означає прийняти зважене рішення, з одного боку, а з іншого, що бюджет буде виконуватися. Я думаю, що для підтримки реноме нового Уряду та Коаліції, проект проголосують, але вже у січні депутати повернуться до нього і почнуть приймати зміни.

Крім того, ризикну спрогнозувати, що цей бюджет буде як ніколи «змінним». Що мається на увазі. Зараз депутати проголосують, але будуть вносити «зміни» із завидною постійністю.

Думаю, що до цього питання будуть повертатися кожного місяця, і постійно вносити корективи, а адже бюджет як був, так і залишається розбалансований. Годі чекати, що за кілька днів «доопрацювання» вдасться знайти компроміси по всіх суттєвих складних питаннях прибутків і видатків.

Всі бачили як вчора (25.12.14.), раз по разу, вносилися питання на переголосування, із порушенням всіх норм Регламенту. Головуючий просто «ставив» питання, а фактично «продавлював» потрібне рішення. Кілька разів Гройсман просто умовляв депутатів: «Проголосуйте за 1 читання. Потім доопрацюємо». Коли потім? Як будуть враховуватися зміни і чи будуть?

Думаю, що саме із цим і будуть складнощі. Потім почнуть говорити: «У нас є перше читання, ми не можемо його повернути на доопрацювання, ми можемо його тільки не прийняти»... І тут же: «А як же бюджети місцевого рівня – там також треба приймати рішення»...

Не дуже здивуюся, якщо 31 грудня, в авральному порядку, будуть скликатися місцеві сесії, і без обговорення, з голосу, приймати «потрібні» рішення. Які вони будуть? Чи буде це збалансований бюджет?

Звичайно ж, ні. Про це дозволяє говорити бодай той факт, що у статті «витрати» по рядку «Дотації з держбюджету місцевим», стоїть цифра у мінус 87.43%, т.т. це пряме недофінансування місцевих бюджетів, що у свою чергу потягне недоплати по відповідних, я думаю у першу чергу «захищених» статтях, таких як виплати бюджетникам заробітної плати, соціальні виплати і т.і..

Отже це також говорить про те, що місцеві бюджети, навіть якщо вони й будуть проголосовані 31 грудня, будуть не більше ніж декорацією, а починаючи з січня почнуться постійні зміни. «Чехарда» з бюджетом наступного року буде суттєвою і постійною «грою». От тільки за нею стоятимуть долі сотень тисяч людей.

Після святкувань Нового року, коли з'явиться нарешті можливість «спокійно» порахувати реальні цифри – сліз слід чекати більше ніж радості. Виходячи з припущень, наступного року «ТОП-темою» стане тема соціальних та бюджетних невиплат, адже недофінансування майже на 90% з державного бюджету це не іграшки, і чим це може обернутися для городян спрогнозувати не важко.

Вже сьогодні частина бюджетників Херсона, зокрема вчителі, підуть на «канікули» та будуть зустрічати Новий рік із боргами...

Отже, навіть якщо бюджет і приймуть у цьому році, то наступного його чекають постійні зміни...

Сергій ОСОЛОДКІН

© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів