Що буде з парковками Херсона? Громадські обговорення та берлінський досвід

Що буде з парковками Херсона? Громадські обговорення та берлінський досвід

Паркувальні майданчики в Херсоні — це давнішня проблема, яка останнім часом стала особливо гострою. Найближчим часом місто має наблизитись до її вирішення. А як паркуються в Берліні?

Законні незаконні паркувальні майданчики в Херсоні

Історія з паркувальними майданчиками у Херсоні і смішна, і драматична одночасно. З одного боку, в Херсоні немає жодного паркомату, з іншого — є певні фізичні особи-підприємці, які тим не менш у «ручному режимі» беруть плату за паркування: без фіскальних чеків або з такими чеками, які не відповідають чинному законодавству. Як показала практика Херсонської міської ради, достатньо просто зафарбувати бордюр синім — і імпровізований паркувальний майданчик готовий.

Про надходження до бюджету від таких «майданчиків» представники міської влади не коментують.

Втім, 26 листопада у Херсонській міській раді пройдуть громадські обговорення щодо проєкту рішення виконавчого комітету Херсонської міської ради «Про внесення змін до Порядку проведення конкурсу із визначення операторів, яким надається право обладнання, утримання та використання майданчиків для паркування транспортних засобів на території міста Херсона». Відповідне розпорядження видане Херсонським міським головою Володимиром Миколаєнком.

Окрім посадових осіб виконкому, до складу робочої групи слухань увійшов єдиний представник громадськості: координатор Громадської ради при Херсонському міському голові Олександр Мошнягул.

Отже, наразі питання паркувань у Херсоні залишається відкритим — і 26 листопада точно не вирішиться: буде лише резолюція обговорень, яку можуть затвердити, а можуть і не затвердити.

А як паркуються у паркувально-цивілізованих країнах? Наприклад у Німеччині. Подивимось на прикладі Берліна.

Паркування в Берліні

В Берліні абсолютно безпечно залишити велосипед, самокат або автівку на місці, облаштованому для паркування. Дивне формулювання, вірно? Але реальність Херсона як раз така, що сплата за паркування іще не означає безпеки для автівки. Чи не на кожному кроці у Берліні можна побачити припарковані засоби пересування.

Припарковані транспортні засоби у Берліні

У Берліні є навіть карта паркувань, де можна знайти платну або безкоштовну парковку, дізнатись її вартість та заповненість. В наявності — інтерфейс різними мовами. Тобто припаркуватись із порушенням закону в Німеччині ще треба примудритись: із сьогоднішнім розвитком технологій можна дуже зручно і швидко

В Німеччині найбільша кількість адміністративних покарань приходиться саме на неправильну парковку: від паркування на вузенькій вулиці до блокування проїзду «швидкої» чи пожежної автівки. Контролери в Німеччині дуже уважні, а незаконне паркування може коштувати і 10 євро, і 65.

До речі, особливо пильно ставляться німці до паркування на місцях для людей з інвалідністю (Behindertenparkplatz). Паркування на цих місцях без відповідного посвідчення — це готові 65 євро плюс оплата евакуатора і місцевих зборів. В Херсоні, на жаль, про подібне годі і мріяти.

Якщо раптом хтось спробує влізти на місце для паркування, доки інший учасник руху робить це заднім ходом, штраф у 10 євро не змусить на себе чекати. Створення перешкод для виїзду інших автівок — 20 євро штрафу. Також слід зауважити, що вийти із авто, не дотримуючись правил безпеки, — це теж доволі дороге «задоволення»: від 15 євро штрафу.

На жаль, Херсону до подібних правил іще тягнутись і тягнутись, а особливо — до їхнього дотримання. Але що може бути кращим, аніж рівняння на лідерів?

 

Євгенія ВІРЛІЧ

Кавун-City