Королівський транспорт
Rolls-Royce Phantom IV — сам по собі винятково рідкісний автомобіль. Уся його історія тісно пов’язана з королівською сім’єю. Спочатку його не планували випускати: ще наприкінці 1930-х керівництво фірми вирішило не продовжувати розвиток флагманської лінійки Phantom.
Кажуть, що винуватцем появи четвертого «Фантома» став принц Філіп, герцог Единбурзький — чоловік майбутньої королеви Єлизавети II. У 1948 році йому довелося проїхатись за кермом експериментального Bentley Mark V, оснащеного найбільшим з моторів нового уніфікованого сімейства «B» фірми Rolls-Royce, що призначалися в основному для військової техніки. Агрегат вразив його високою потужністю і відмінною тягою. І коли в листопаді того ж року Єлизавета з Філіпом розмістили замовлення на виготовлення церемоніального лімузина марки Rolls-Royce, то побажали оснастити його саме цим двигуном.
Усі автоновости можна знайти на autocentre.ua.
Архів Rolls-Royce Motor Cars Ltd
З 1950-го до 1956 року було зібрано лише 18 автомобілів:
- п’ять для представників британської королівської сім’ї;
- три для іспанського диктатора генерала Франко;
- два для іранського шаха Мохаммеда Реза Пехлеві;
- два для короля Іраку Фейсала II;
- по одному для саудівського принца Талала та ісмаїлітського імама Ага хана III.
Неважко здогадатися, що кожен з них був унікальний. Над ними працювали найкращі автофірми з Британії та континентальної Європи:
- H. J. Mulliner;
- Hooper;
- Franay.
Більшість «фантомів» були виконані у вигляді лімузинів. Загалом виготовили три кабріолети і один ландоле (останній — для королеви Єлизавети II).
«Фантом» для сестри королеви
Особистий секретар принцеси Маргарет розмістив замовлення восени 1953 року.
4 січня 1954 року фірма H. J. Mulliner, яка виготовляла кузов для цього автомобіля, отримала детальну специфікацію від замовника, а 16 липня того ж року готову машину доставили в резиденцію Кларенс-Хаус, де в той час жила принцеса Маргарет разом з королевою-матір’ю.
На замовлення принцеси виготовили шестивіконний лімузин чорного кольору на сім посадочних місць — п’ять повноцінних плюс два складних стільчика-страпонтена по центру салону. Машину забезпечили автоматичною коробкою передач, що було рідкістю для Rolls-Royce тих років.
Зовні машина принцеси Маргарет трохи відрізнялася від найпершого «Фантома», виготовленого для її старшої сестри: лінію крил трохи підняли і зробили більш витягнутою.
Під час виїздів машину принцеси прикрашав королівський герб над лобовим склом, поруч було розташовано проблисковий маячок поліцейського зразка.