Вчительський булінг у херсонській школі

Вчительський булінг у херсонській школі
Батьки дитини, яка навчається в Херсонській гімназії №6 розповіли про булінг в школі, який вчиняє сам педагог.

Всім відомо, що школа – це не лише місце де діти отримують знання, а й сама справжня школа життя, де дитина навчається самостійності, комунікації та ще багато іншого. Та інколи, навчальний заклад стає місцем, де дитину цькують та принижують, травмуючи ще ніжну дитячу психіку. А найстрашніше, коли це роблять самі вчителі. І як виявилось, в таких злочинах проти дитинства, Херсон не став винятком.

Ускладнює всю цю ситуацію те, що адміністрація школи та правоохоронні органи, були повідомлені про вчинення психологічного насилля, але ніяких дій, щодо поведінки педагога, вжито не було.

А тепер більш докладно, про те, як знущаються над дитиною в стінах закладу, де вона повинна розвиватись.

З перших днів відвідування гімназії №6 Марком Риженко, батьки помітили досить різку поведінку вчителя по відношенню до дитини. Та справжній булінг зі сторони вчителя до дитини з кожним днем лише посилювався.

Не витримавши знущань над своїм 8-річним сином, батько - Денис Риженко, опублікував допис в соціальній мережі Фейсбук, де оприлюднив шокуючу інформацію з аудіо фіксацією неприпустимої поведінки педагога в спілкуванні з дітьми.

На опублікованому записі шкільного уроку, містяться факти булінгу у вигляді підвищеного тону вчителя, та вживання педагогом висловів, які принижують дитину.

Крім того, батько хлопчика розповів, що булінг зі сторони педагога проявлявся і в тому, що проти дитини налаштовувався дитячий колектив, де одним з методів було висміювання батьків Марка при всьому класі.

В результаті, дитина стала «ізгоєм» в дитячому колективі. Аморальність вчинків дорослої людини по відношенню до дитини дійшли до того, що ігнорувалися елементарні Маркові потреби – вийти до туалету.

Щоб уберегти свою дитину від такої жорстокої педагогіки, яка безумовно закарбується негативним ярликом в дитячій психіці, 16 грудня, батьки Риженко прийняли рішення не відводити більше дитину до навчального закладу та подали заяву про булінг до правоохоронних органів. А вже 18-го було зареєстровано таку заяву і в самій гімназії.

Але, розгляду заяви про вчинення такого насилля відповідно до чинного законодавства, в термін 3 дні, не відбулося. Не відбулося і елементарного сповіщення компетентних служб, представники яких повинні бути на засіданні комісії. А це Служба в справах дітей та Центр сім’ї дітей та молоді.

Замість представників компетентних органів, були люди, які не мають ніякого відношення до таких засідань, а значить і не могли дати фахового висновку.

Тому, на комісії відбувалося просте «поливання брудом» всієї родини Риженко, а про розгляд заяви, щодо булінгу з боку педагога, й не йшлося мови.

Натомість, з’ясувався факт підробки доповідних педагога заднім числом, про те, що з батьками неодноразово проводилася робота щодо «неправильної» поведінки їх сина Марка, та клопіткої роботи психолога, яка начебто рекомендувала звернутися батькам з дитиною до вузькопрофільних спеціалістів.

Далі шкільно-детективна історія лише набирає оберти… Як повідомив працівник ювенальної поліції батькам Риженко, педагог Наталія Петренко ігнорує виклики її до поліції, тому правоохоронець буде сам йти до навчального закладу. Денис Риженко також прибув до школи з представником ювенальної поліції, який намагався скласти адміністративний протокол. Та батько і представник поліції зустріли супротив. Директор херсонської гімназії №6 Корж Світлана Сергіївна намагалася завадити складанню протоколу, що було зафіксовано на відео.

Певно розуміючи, що самотужки завадити складанню протоколу Корж не зможе, вона почала кудись дзвонити. Як далі повідомив працівник поліції, йому зателефонував начальник Херсонського районного управління ГУНП Олександр Говорун та віддав наказ припинити складання протоколу та залишити школу.

Відразу після інциденту, справу передали іншому поліцейському, який вже без свідків відібрав у Петренко пояснення з приводу булінгу. Та дивна поведінка правоохоронних органів на цьому не закінчилась. Зі слів заявника Дениса Риженко, з інспектором ювенальної поліції, якому передали справу, неможливо поспілкуватися, так як правоохоронець спочатку просто ігнорував дзвінки Риженко, а потім і зовсім долучив його номер до «чорного списку» в телефоні.

Намагаючись таки домогтись правди та притягнути до відповідальності кривдницю дитини, Риженко разом з адвокатом прийшли на прийом до начальника поліції міста Олександра Говоруна. В ході бесіди, стало відомо, що головний полісмен Херсона, віддав наказ своєму підлеглому припинити складати адміністративний протокол через анонімний дзвінок на його телефон.

Таке пояснення начальника поліції, можливо прирівняти до рівня анекдоту, адже кожен другий пересічний херсонець знає, навіть написавши з десяток заяв, найчастіше, вони залишається лише зіпсованим папером і не більше. Поліція їх відпрацьовує лише відписками. Тому, у нас в місті, якщо і розкриваються якісь справи, то це сенсація. А тут, сам начальник поліції, зреагував на анонімний дзвінок з інформацією про зрив учбового процесу.

А по факту вийшло нехтування законодавчою базою України. Бо в даному випадку незрозуміло, на підставі якого нормативного акту Говорун віддавав накази, та що стало підставою для подальшої перевірки заяви Риженко про булінг, але вже іншим поліцейським.

Як розповів батько Марка, він і надалі буде домагатись справедливого, законного розгляду цієї ситуації від представників правоохоронних органів з подальшим звернення до суду. Адже його дитину принижувала, або інакше кажучи, психологічно знущалася доросла жінка, яка повинна відповісти за свої дії, а правоохоронні органи припинити покривати такі злочини проти дітей.

Та в цій боротьбі вже є перша, хоч і маленька, але все ж таки перемога батьків Риженко - вони домоглися переводу їх дитини Марка в інший клас, де дитина знаходиться в комфортних умовах без будь яких цькувань та успішно засвоюючи шкільний матеріал.

Підводячи підсумок цієї сумної історії, необхідно зазначити, що безумовно, поведінка дитини залежить від виховання батьків, та дуже багато залежить і від підходу вчителів до самої дитини.

Бо недарма кажуть, що перша вчителька, вона як друга мама, адже відводячи дитину до школи, вона там проводить кожного дня близько 8 годин. Тобто, приблизно стільки ж, скільки й вдома. І якщо педагог, який повинен бути авторитетним дорослим, другою мамою, не може вже виконувати свої професійні обов’язки через профдеформацію, вигорання – педагогічну практику необхідно завершити.

Враховуючи складність ситуації, наша редакція буде і надалі слідкувати за розвитком подій та висвітлювати їх.

Євген ІЩУК

© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів