Чому депутатська комісія Херсонської облради зібралася у міському закладі освіти

Співаковський, комісія, облрада
Пояснив депутат Херсонської обласної ради, голова постійної комісії обласної ради з питань розвитку людського капіталу, міжнаціональних відносин, науки, культури, фізичної культури і спорту, освіти і свободи слова та інтелектуальної власності Олександр Співаковський:

- Сьогодні у форматі виїзного засідання нашої депутатської комісії Херсонської обласної ради з питань розвитку людського капіталу говорили про перспективу реформування освітньої мережі області. Те, що тема дуже актуальна та болюча свідчить увага як з боку освітянської громадськості, так й з боку представників влади різних рівнів. На записі трансляції можна побачити, скільки людей висловили бажання взяти участь у роботі комісії.

Особисто дякую голові Херсонської обласної ради Олександр Самойленко, начальниці управління освіти та науки Херсонської обласної державної адміністрації Тетяні Юшко, в.о.начальниці управління освіти та науки Херсонської міської ради Наталья Журженко, керівникам територіальних громад області, директорам закладів освіти Херсона та області за увагу до проблем, які ми розглядали.

Відповім відразу на питання, чому обласна депутатська комісія зібралася у міському закладі освіти. Виїзне засідання комісії провели на базі НВК «Дошкільний навчальний заклад - спеціалізована школа з поглибленим вивченням англійської мови І ступеня - гімназія» № 56 – найбільшого закладу освіти області, що входить у п’ятірку кращих шкіл Херсонщини. Відвідали цей НВК точно не тому, що так нам, депутатам, комфортніше.

Вирішальною була ініціатива обговорити певну модель освітнього простору та наявну проблематику, запропонувати законодавчі зміни, яка виходила від директорки закладу Світлани Микитюк та її колеги – керівниці Херсонської спеціалізованої школи з поглибленим вивченням предметів природничо-математичного циклу та англійської мови № 30 Херсонської міської ради Оксани Барнаш. Так народилася ідея запросити до школи № 56 всіх, кого цікавить перспектива майбутньої імплементації у життя норм Законів «Про освіту» та «Про загальну середню освіту в Україні», розглянути модель функціонування трьох і навіть чотирьох рівнів освіти під одним юридичним дахом.

Існує велика кількість фейків, є обурення батьків, вчителів, бо мало хто розуміє, що має відбутися. У базовому Законі «Про освіту» було закладено важливу норму: право засновників, тобто територіальних громад встановлювати статус навчальних закладів, створювати окремі одиниці чи залишати, наприклад, гімназії разом з початковою школою. За такий Закон я особисто голосував. Наступна каденція Верховної Ради прийняла спеціальний закон «Про загальну середню освіту», в якому чітко прописала, що всі рівні мають існувати окремо, що ліцеї утворюють обласні ради, що контингент учнів має бути не менше встановленої кількості, що у населеному пункті з кількістю населення менше 50 тисяч не можна створювати ліцеї…

Сьогодні ми почули від начальниці управління освіти та науки Херсонської обласної адміністрації Тетяни Юшко детальний аналіз тих наслідків, до яких може призвести беззаперечне виконання вимог Закону. Тут я погоджуюся із колегою-депутатом Юрієм Одарченком: якщо виходити зі статистики, нормативів та фінансів, то доведеться закрити майже половину шкіл у селах. Однозначно, що ніхто цього не допустить, такий підхід точно суперечить принципу людиноцентризму і порушує права та інтереси дітей! І дякуючи колежанці Галині Гондаревій ми вже спрямовували звернення до Верховної Ради та Кабінету Міністрів щодо необхідності внесення змін до освітніх законів. Отже, сьогодні наше засідання – це черговий крок до створення збалансованої освітньої мережі на Херсонщині.

На мій погляд, важливо, щоб у нас була диверсифікація. Тобто, щоб і в обласної влади, і у міської влади, і в освітян, і у територіальної громади була можливість обирати свою модель, яка підходить конкретній громаді, а не рубати з плеча.

Саме тому ми ставили собі на меті обговорити питання, почути думки всіх сторін, сформувати звернення Херсонської обласної ради до Верховної Ради та Кабінету Міністрів для того, щоб нам, у Херсонській області дозволили в якості пілотного проєкту зробити різні рівні освіти під одним юридичним дахом за погодженням із засновниками закладів. Будемо просити більше повноважень для засновників закладів, для територіальних громад, щоб на місцях приймалися рішення, які забезпечать дотримання балансу між необхідністю зберегти заклад освіти у громаді та якістю послуг, які він надає. Вже найближчим часом обласна адміністрація підготує критерії, за якими заклади освіти можуть стати учасниками пілотного проєкту, також буде відпрацьований проєкт освітньої мережі за пропозиціями територіальних громад, буде вивчено питання щодо потреб у фінансуванні закладів, які претендують на певний статус. Важливо, що все це ми обговорювали відкрито та прозоро на комісії у форматі трансляції.

Упевнений, звернення буде не просто рішенням комісії чи навіть обласної ради, це буде рішення, яке грунтується на позиції людей, які працюють в системі освіти. Тому хочу подякувати усім, хто долучився до роботи комісії, а особливо колегам - Юрій Одарченко, Олександр Книга, Галина Гондарева за небайдужість до освітньої галузі Херсонщини, - підкреслив Олександр СПІВАКОВСЬКИЙ.

© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів