У Херсоні безкоштовний проїзд пропонують замінити грошовими виплатами

Херсон, проїзд, петиція
Громадська активність херсонців вочевидь зростає: про це свідчить поява на сайті електронних петицій вже другої з початку року «відозви» до муніципальної влади.

Її автори пропонують міськраді розглянути можливість монетизації пільг на проїзд у громадському транспорті обласного центру, як це вже зробили у ряді міст на Львівщині та Харківщині.

Та на відміну від попередньої петиції про визнання котів частиною екосистеми міста, яка ще й із надлишком набрала потрібні для її розгляду 250 голосів, ініціатива про заміну безкоштовного проїзду адресними грошовими виплатами досі необхідної кількості прихильників не набрала. Чому? Адже ідея, загалом, не є «висмоктаною з пальця».

Грошові компенсації пільговикам були б справедливішими, ніж діюча «зрівнялівка». У нас на тролейбусах та автобусах їздять далеко не всі люди похилого віку: хтось має особистий автомобіль, а хтось через стан здоров’я фізично неспроможний кудись відправитися. Тож їм таке відшкодування права на проїзд було би геть не зайвим – куди витратити гроші, пенсіонери знайдуть.

Але принаймні дехто з херсонців не поспішає підтримати петицію з інших міркувань. Досвід підказує, що на монетизації пільг влада за нашою вічною традицією намагатиметься економити. І виплати або почнуть затримувати, або ж розмір компенсації виявиться відчутно заниженим.

Тим більш, що гіркий досвід у цьому плані є в перевізників: комунальне підприємство «Херсонелектротранс», приміром, ось уже два роки ніякої компенсації витрат на перевезення пільгових категорій пасажирів не отримує – її частково заміняє грошова допомога з бюджету.

У директора КП «Херсонелектротранс» Ігора Житченко автор цих рядків поцікавився, що він думає про монетизацію пільги з оплати проїзду: - Перевізникам абсолютно однаково, у якій формі здійснюватимуть оплату за їхні послуги – аби вона надходила вчасно і в повному обсязі, — зауважив Ігор Житченко.

– Та мені особисто ближчий той варіант, до якого прийшла влада у Кривому Розі. Там сіли, порахували, скільки грошей потрібно на технічне обслуговування, ремонт тролейбусів і зарплати, скільки вдається отримати коштів від пасажирів, котрі купують квитки. Дійшли висновку, що платня за проїзд — це незначна сума, яка не зробить експлуатацію електричного транспорту прибутковою як зараз так і майбутньому.

Тому просто взяли підприємство на повне утримання з міського бюджету, зробивши проїзд безкоштовним для всіх, а не тільки для пільговиків. Завдяки чому ще й зекономили на оплаті праці кондукторів і контролерів.

Сергій ЯНОВСЬКИЙ


Нагадаємо: з минулого року держава вже намагалася зекономити на пільговиках. Для цього оплату витрат з їх проїзду «перекинули» з державного бюджету на місцеві. Але в більшості сільрад та ОТГ достатньо коштів для не знайшлося.

Тому десь оплачували поїздки, скажімо, раз на тиждень, а десь і на це грошей у скарбничках не нашкребли. Тож і в Херсоні прості городяни побоюються, що монетизація пільги матиме такий самий фінал. Вони б і не проти отримувати додатково якусь суму, але хочуть соціальних гарантій, аби цих коштів вистачало, і надходили вони без затримок.

Та чи буде спроможна міськрада розробити такий правовий механізм, який би функціонував без збоїв?

Новий день
© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів