У Херсоні порушують правила торгівлі

У Херсоні порушують правила торгівлі
«У мене немає здачі, готуйте дрібні гроші, пошукайте без здачі, сходіть поміняйте гроші…» - частенько чують херсонці у різних торгових рядах і крамницях. Та чи правомірні такі вимоги продавців?

Розібратись у тонкощах цього питання допоможе заступник начальника Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області Олександр Мандра.

Так чи може продавець вимагати у покупця кудись піти та розміняти гроші? Ні, оскільки у продавця завжди має бути наявна розмінна монета в достатній кількості, що дозволить без проблем видати здачу покупцю.

Відповідно до Постанови КМУ від 15.06 2006 року № 833 «Порядок провадження торгівельної діяльності та правил торгівельного обслуговування на ринку споживчих товарів» п. 23 — касир та інший працівник, з якими споживач розраховується за товар, під час проведення розрахунку повинен чітко назвати суму, що підлягає сплаті, суму, отриману від споживача, і покласти гроші окремо на видному місці, оформити розрахунковий документ на повну суму покупки, назвати споживачеві належну йому суму здачі та видати її разом з розрахунковим документом. Правильність розрахунку споживач перевіряє на місці.

Кількість розмінної монети, яка має знаходитися в касі (на місці здійснення розрахункової операції), нормативно-правовими актами не регламентована. Тому підприємства (підприємці) самостійно визначають склад і суму розмінної монети, що знаходиться в касі. При цьому слід виходити з необхідності своєчасної та повною мірою видачі покупцю здачі.

За необхідності запас розмінної монети може поповнюватися протягом робочої зміни. Забезпечити розмінною монетою торговельну точку необхідно навіть у найперший робочий день її роботи, коли ще не отримано жодної копійки виручки. Адже найперший покупець може розрахуватися так, що йому необхідно буде видати здачу.

Касир та інший працівник, які мають право отримувати від споживача гроші за проданий товар, зобов'язані приймати без обмежень банкноти і монети Національного банку (у тому числі пам'ятні, ювілейні монети, зношені банкноти та монети), які є засобами платежу, за номінальною вартістю, а також забезпечувати наявність у касі банкнот і монет для видачі здачі.

«За порушення вимоги про наявність розмінної монети згідно з Постанови КМУ від 15.06 2006 року № 833 п. 23 може бути розцінено перевіряючими Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області, як порушення правил торгівлі. А за це передбачено відповідальність згідно з ч. 1 ст. 155 КУпАП — адміністративний штраф у розмірі від 17 до 170 грн. При повторному порушенні протягом року — від 170 до 340 грн. – зазначає Олександр МАНДРА.

Повідомити про порушення прав споживачів можна до Управління захисту споживачів: м. Херсон, вул. Старообрядницька (Комсомольська), 34, тел. (0552) 26-36-06, 0913319890.
© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів