Віталій Булюк: Краще побудувати під'їзні дороги до наших сіл, ніж кілька кілометрів ідеальної траси посеред поля

Віталій Булюк: Краще побудувати під'їзні дороги до наших сіл, ніж кілька кілометрів ідеальної траси посеред поля
На завжди актуальні питання щодо доріг на Херсонщині відповів заступник голови Херсонської обласної ради Віталій БУЛЮК:

- Хто б не був при владі, він з легкістю підхоплює естафету «зшиття» країни автошляхами у попередників. Чому на Херсонщині не вдалося покращити дороги жодній із них?

За результатами будь-якої соціології більша частина українців вважають, що розбиті дороги є головною їхньою проблемою. Тому стратегічний напрямок роботи влади, безумовно, правильний. Правда, є у мене питання до їхніх підходів. А щодо Херсонщини, то ми, як правило, ніколи не були в пріоритеті у київської влади.

- З 2018 року в Україні запровадили ще одну децентралізацію - дорожню. Автошляхи загального користування місцевого значення перейшли від облавтодору до сфери управління облдержадміністрації…

Сьогодні у цифрах дороги області виглядають так: близько 1,5 тисячі кілометрів – відповідальність облавтодору, а 3,5 тисячі кілометрів (обласні і сільські дороги) – облдержадміністрації.

Відповідно кожен із них ремонтує і будує свою частину доріг та окремо отримує на це кошти від держави. Облдержадміністрації цьогоріч з бюджету перепало близько 600 мільйонів гривень. Облавтодор на свої роботи отримав близько 1 мільярда гривень.

- Рік тому голова ОДА Гусев обіцяв створити публічну інтерактивну електронну карту автодоріг області, і позначити ділянки, які планується побудувати, які побудовано та де здійснюється ямковий ремонт. Є така?

Сьогодні намагався її подивитися - не знайшов.

- За обіцянками ОДА, у цю саму хвилину автомобілі, які їдуть дорогою Приморське – Лазурне мали б розсікати новеньким автобаном. Що вам відомо про це будівництво?

За моєю інформацією, до проекту були питання в Антимонопольного комітету, тож він забуксував. Уже зараз планують приступити до робіт, які обійдуться у 100 мільйонів гривень.

- Ця дорога забрала шосту частину річного дорожнього бюджету. Ця дорога така необхідна?

Ми позиціюємо себе як рекреаційний край – дороги там, справді, необхідні. Чорноморське узбережжя, придатне до зони відпочинку, починається від Залізного Порту і закінчується трохи далі за Хорлами. Логічно було прийняти рішення про велике будівництво нової дороги на всьому цьому відрізку, яка замкне всі прибережні населенні пункти воєдино, що своєю чергою, підвищить якість інфраструктури зони відпочинку Херсонщини та дасть збільшення потоку туристів відсотків на 20.

А без стратегічного планування – це розпорошення грошей – просто будемо мати шмат гарної дороги посеред поля. Тоді, краще було віддати ці гроші на те, аби до якнайбільшої кількості сіл вимостити дороги, які не розкиснуть у дощ.

Ми маємо виграти час для суттєвого ремонту усіх доріг, поки наші люди не розбіглися по світах шукати кращої долі. Навіть шляхи, які ведуть до великих сіл - це бездоріжжя – такі наші реалії. У тому ж Скадовському районі немало населених пунктів, куди люди добираються ямами в коліно. У кожному районі області можна наслухатися подібних історій.

- Чому тоді обласна рада голосувала за такі нераціональні пропозиції від ОДА?

Так, можна було не голосувати. Але частіше вибір був невеликий: або будувати, або затягувати процедурні питання і виводити їх на нове коло. Кошти треба було або освоювати, або в кінці року повертати до держбюджету.

Всі заявки громад йдуть через ОДА – це її компетенція. Вона також є головним розпорядником коштів. Облраду не допускали до їх розподілення. Пам’ятаєте, як колишній губернатор Гордєєв побудував дорогу до свого села. А дороги потрібно ремонтувати майже скрізь, які вони в нас не мені розказувати.

- То ОДА не займалася ґрунтовним вивченням питання, де саме дороги найбільш потрібні?

Дивіться на результати.

- Чого не вистачило на цей раз?

Професіоналізму і відповідальності.

- Зараз ми чуємо пропозицію про повернення усіх доріг місцевого значення знову під крило Укравтодору. Чи є в цьому сенс?

Як не крути, усі дороги побудовано державою. За сьогоднішніми розцінками 1 км нової дороги - в середньому 1,5 мільйона гривень. Територія Херсонщини – 27 тисяч кв.км. і навіть у рамках 5 новостворених районів – це чималі території. У нових реаліях людям треба буде добиратися в район у своїх питаннях, що призведе до соціальної напруги. Тож чи вистачить на все про все районного бюджету?

Я думаю, що дороги в межах населеного пункту потрібно було б залишити на місцях, усі, що поза – хай бере на себе відповідальність держава, орієнтуючись на запити громад. Навіть цього року на фоні 600 мільйонів гривень для місцевих доріг, Службі автомобільних доріг у Херсонській області виділено близько 1 мільярда гривень. Суттєва різниця.

З іншого боку, від держави хотілося би більш мудрого використання коштів. Вдумайтеся, як мінімум 70% бітуму, який використовується для будівництва українських доріг, ми купуємо в Польщі, Туреччині та інших країнах. Чому би не побудувати заводи з його виробництва в середині країни – це економія коштів, нові робочі місця, зарплати, соцпакети і т.д.. Чи не тому з такою охотою Україні дають кредити на ремонти доріг.

Є питання й по конкретним персоналіям, які "граються" українською казною, як власною. Один з них - польський підданий, екс-керівник "Укравтодору" Славомір Новак. Є питання…

- Дякую Вам за змістовні відповіді.

Запитувала Оксана КОРІННА
© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів