Чи потрібно херсонцям платити за пошкоджений товар у магазині

Чи потрібно херсонцям платити за пошкоджений товар у магазині
Ви йдете супермаркетом, випадково зачіпаєте ліктем товар і він падає на підлогу. І розбивається. Подібні випадки трапляються не так вже й рідко. Як діяти у подібній ситуації? Чи маєте ви сплатити за товар, який постраждав випадково?

Нюанси подібної ситуації пояснює заступник начальника Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області Олександр Мандра.

Страшний сон кожного пересічного покупця – розтрощити у залі пляшку дорогого алкоголю або будь-який інший товар. Уява відразу малює, як охорона вимагає сплатити за трощу, а грошей не вистачає...

- Не всі знають, що ніхто не має права змушувати сплатити за товар, котрий ви випадково пошкодили у торговельному залі. Це регулюється Цивільним кодексом України. Простими словами, супермаркет або магазин є власником товару, доки покупець не розрахується на касі. Тож, ненавмисне зачепивши товар, покупець пошкодив не власну річ, а ту, яка все ще належить продавцю. До всього, змушувати платити кошти за пошкоджений товар продавці не мають права, оскільки згідно зі ст. 17 ЗУ «Про захист прав споживачів» заборонено змушувати людину купувати товар неналежної якості (а пошкоджений товар, є саме таким товаром) або продукцію, яка йому не потрібна, – пояснює Олександр Мандра.

У більшості випадків шкода магазину може бути завдано по необережності покупця або простий випадковості. Якщо сума збитку невелика, то звичайно деякі покупці вважають за краще заплатити і уникнути таким чином тяганини з адміністрацією і охороною магазину. Однак іноді шкода може бути досить значною, або ж покупець не бажає відшкодовувати шкоду, заподіяну не з його вини.

Як же визначити, хто повинен нести відповідальність? За загальним правилом, передбаченим законами нашої держави, ризик випадкового пошкодження або знищення майна несе власник такого майна. Отже, перш за все адміністрація або власники магазину повинні облаштувати торгове приміщення так, щоб максимально забезпечити збереження власного товару. Якщо ж пошкодження товару відбулося після його покупки на території магазину, то ризики переходять до покупця і підстави для претензій магазину в таких випадках відсутні. Моментом переходу права власності від магазину до покупця є момент оплати такого товару і отримання чека.

- Звичайно, не завжди питання відшкодування шкоди вирішуються мирним шляхом. Іноді охорона може змушувати покупця придбати пошкоджений товар, затримувати особу, відмовляється демонструвати відео з камер спостереження і складати акт. Також представники магазину можуть залякувати покупця, погрожуючи, наприклад, величезним штрафом. У таких ситуаціях, перш за все, необхідно зберігати спокій і намагатися врегулювати конфлікт, нагадавши охороні або адміністрації про низку законодавчих норм, які покликані захистити права покупців. Важливо: винуватість покупця та обов’язок заплатити за знищений чи пошкоджений товар встановлюється судом. На місці нічого не сплачується, лише фіксується. Умійте відстоювати свої права і не платіть за те, що пошкоджено не з вашої вини, – зазначає Олександр Мандра.

Олена ПІМЕНОВА




© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів