Чому в Херсоні увечері немає громадського транспорту

Чому в Херсоні увечері немає громадського транспорту
Трохи по 21-й годині, вулиця Перекопська в Херсоні — громадського транспорту немає. Але і людей на зупинках теж.

Порожні зупинки вже після 20.00

Район «майже центр» — 4 зупинки від реального центру Херсона — і після 20.00 Ви навряд чи кудись зможете поїхати громадським транспортом: тільки таксі, яких тут, до речі, безліч. Всі херсонці знають, що вже протягом трьох років — як раз 30 січня виповнюється три — транспортний колапс у місті не вщухає, але час від часу набирає обертів.

Я переходжу до вулиці Університетської — метрів 500 треба пройти до зупинки там. Мобільний додаток показує, що там іще може пройти 38-ма маршрутка, отже, я принаймні зможу вибратись до центру, а там буде видно. До речі, той факт, що машрутка є на індикаторі, ще не означає, що вона їде не додому: іноді водії забувають відключити трекер — і можна точно дізнатись, де водій живе або принаймні має гараж. Цим регулярно страждають 29-ті. Кілька разів ми стикались із тим, що трошки по 19-й стоїмо на Шуменському, бачимо, що от-от має бути 29-й, але він повертає в інший бік - додому. До речі, у тролейбусів у цей час трекери не були вимкнені: принаймні у двох «першачків», тому в додатку о 21.00 вони справляли враження, ніби вони курсують, хоча стояли в депо.

Натомість 38-ма їде за маршрутом, що приємно. На зупинці — нікого. Власне, в маршрутці теж. Я була одна у затишному і чистенькому «Спринтері» із ввічливим водієм та приємною радійною музикою, що також у сукупності та окремо в Херсоні — велика рідкість. Отже, за 6 гривень я ОДНА доїхала до центру міста. Жодної людини на зупинках принаймні до центру!

Чому людей немає?

Одна зі скарг перевізників під час колапсу, який почався іще 2017 року, була така: «Людей ввечері немає — нам невигідно їздити, тому або піднімайте вартість вдвічі, або ми не виходимо на лінії». Перевізницький шантаж триває і досі, хоча місцями вже попустило: люди вміють скаржитись. Але проблема полягає в тому, що людей після 20.00 на зупинках дійсно майже немає — хіба на кількох накшталт ЦУМ, площа Свободи чи Фабрика, де ще може пройти транспорт у цей час: рідкий, мов адекватні рішення Херсонської міської ради.

Вигляд з зупинки «Вулиця Пилипа Орлина», Херсон. Фото Євгенія Вірлич

Просто люди в Херсоні звикли, о з 2017 року транспорт потроху зникає — і після 20.00 його просто не дочекаєшся. От вони в переважній більшості і не чекають.

Пам'ятаєте «Мельпомену Таврії» — міжнародний театральний фестиваль? А пригадуєте, як директор театру Олександр Книга анонсував, що він домовляється із управлінням транспорту, аби місто було забезпечене транспортом, щоб глядачі роз'їхались після вистав, які пізно завершувались? Так, таке було протягом двох чи трьох років! Гості Херсона дивуються, як таке може буте? В Херсоні може. Я на своєму прикладі точно знаю: після вистав у Кропивницькому, Києві, Львові, Чернівцях після 23.00 спокійно їхала громадським транспортом, про який не домовлявся директор театру, бо цього непотрібно робити в цивілізованих містах.

Тобто в якийсь момент перевізникам стало дорого їздити (вони так самі вирішили), вони перестали їздити ввечері, обмежившись активністю лише в години-пік, а потім, коли люди адаптувались, почали вимагати підвищення ціни саме на цій чарівній «нам невигідно» підставі.

Що робити?

Власне, критикуєш — пропонуй. Тому пропоную. І, до речі, не вигадую велосипед: все це вже було в Херсоні. Пригадуєте, коли в 2014-му Володимир Миколаєнко очолив Херсон, одна з перших його дій яка була? Саме громадський транспорт, який курсував щонайменше до 22.00, а згодом — і до півночі. Так-так, було таке. І було майже весь 2015-й рік іще. Більш того, у 2014-му році міський голова призупинив рішення виконкому про підвищення цін на проїзд у громадському транспорті (!) і попросив громадську раду спільно із працівниками управління транспортної, дорожньої інфраструктури і зв'язку міської ради провести додатковий моніторинг економічної обґрунтованості розрахунку тарифу на перевезення пасажирів і багажу комунальним підприємством «Херсонський комунальний транспортний сервіс». Так, було таке, але, здається, в іншому житті. Адже вже наприкінці серпня 2016 року міська рада, утворивши більшість із депутатів-перебіжчиків, затвердила на посаді першого заступника міського голови екс-«регіонала» і... власне, далі вже всі знають і добре пам'ятають.

То що ж робити? Власне, те, що робили 2014 року:

1. Спільно обрахувати обгрунтований тариф.

2. Домовитись таки із перевізниками про те, що вони працюють принаймні до 23.00 щодня, а міська рада інформуватиме городян із всіх можливих джерел про те, що громадський транспорт курсуватиме до 23.00 гарантовано.

Все! Більше нічого! Городяни будуть їздити за 8 нічних гривень, якщо точно будуть знати, що транспорт буде, а маршрутники будуть сумлінно виконувати свої обов'язки, яких не так і багато, до речі. А медійники залюбки підхоплять цю інформацію і безкоштовно публікуватимуть, адже це суспільний інтерес.

Звісно, це мої думки — суб'єктивно-блогерські, але виважені і підкріплені досвідом. Гарного нам міста!

Євгенія Вірліч

 

Кавун-City

 

© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів