Права дітей з особливими потребами на Херсонщині під особистим контролем голови облради

Права дітей з особливими потребами на Херсонщині під особистим контролем голови облради

Голова Херсонської обласної ради Владислав Мангер взяв під особистий контроль забезпечення реалізації прав дітей з особливими потребами на здобуття освіти на Херсонщині.

Безперечно, будь-яка дитина неповторна, про кожну можна сказати, що вона не така, як усі. І все ж є діти, про яких кажуть «особливі». Не для того, щоб підкреслити унікальність їх здібностей, а, щоб підкреслити необхідність індивідуального підходу до них.

В останні роки в Україні підвищилась увага та турбота про таких діток, зокрема активно впроваджується та втілюється у життя ідея «інклюзивної» освіти – забезпечення дітей з особливими потребами рівним доступом до навчання у закладах освіти за місцем проживання, а також їх соціалізації у сучасному суспільстві.

Відразу розвінчуємо міф про те, що через таких діток весь клас затримується у програмі. У дітей з особливими потребами має бути своя програма! До того ж, в інклюзивному класі у вчителя є асистент, який допомагає втілювати цю програму.

На сьогоднішній день на Херсонщині дитячі садки з інклюзивними групами відвідують 78 осіб (в тому числі у м.Херсон – 35), в інклюзивних класах закладів загальної середньої освіти навчаються 628 осіб (у м.Херсоні – 74).

По області відкрито 11 інклюзивно-ресурсних центрів: у Херсоні, Каховці, Новій Каховці, Бериславському, Білозерському, Великоолександрівському, Великолепетиському, Голопристанському, Новотроїцькому, Скадовському, Олешківському районах. На базі комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради (далі – ХАНО) створено ресурсний центр підтримки інклюзивної освіти, яким проводиться постійна робота з надання консультативно-методичної допомоги керівникам та педагогічним працівникам закладів освіти, інклюзивно-ресурсних центрів, батькам тощо.

З метою надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, а саме дітям сліпим та із зниженим зором, глухим та із зниженим слухом, з тяжкими порушеннями мовлення, із затримкою психічного розвитку, з порушеннями опорно-рухового апарату, з порушенням інтелектуального розвитку, із складними порушеннями розвитку (у тому числі з розладами аутичного спектру), які здобувають освіту в спеціальних та інклюзивних класах (групах) закладів дошкільної та загальної середньої освіти, спрямовується субвенція з державного бюджету місцевим бюджетам. На 2019 рік Херсонській області було передбачено 18529,0 тис грн.

Попри це, до Херсонської обласної ради надходять численні звернення від представників громадських організацій та батьків дітей з особливими потребами щодо надання допомоги у запровадженні інклюзивної моделі освіти у закладах освіти області.

«Діти – найважливіше, що є у нас. Тому Херсонська обласна рада докладає максимум зусиль заради задоволення їхніх потреб у навчанні, охороні здоров'я, дозвіллі та, що найголовніше – щасливому та радісному дитинстві», – відзначив голова Херсонської обласної ради Владислав Мангер та взяв під особистий контроль забезпечення реалізації прав дітей з особливими потребами на здобуття освіти на Херсонщині.

Під час зустрічі з батьками дітей з особливими потребами, головою ГО «Сонячні діти Херсонщини» та керівником ініціативної групи «Зачаровані діти Херсонщини» були обговорені плюси та мінуси існуючої інклюзії в освітніх закладах області. За результатами якої Владислав Миколайович видав розпорядження про створення робочої групи для здійснення моніторингу стану впровадження інклюзивного навчання та надання консультативно-методичної допомоги у закладах освіти Херсонської області.

До її складу увійшли профільні фахівці ХАНО та Департаменту освіти, науки та молоді облдержадміністрації, а також представники Херсонської обласної ради, громадських організацій, батьки дітей з особливими потребами. Головна мета робочої групи не перевірка, а дружня допомога від фахівців у вирішенні тих чи інших проблем, з якими зітнулися педагоги, батьки та діти під час навчання в закладах освіти.

«Успішна реалізація інклюзивного навчання вимагає чіткого керівництва та узгоджених дій не тільки з боку профільних міністерств та відомств, але і місцевих громад та інших організацій!», – наголосив голова Херсонської обласної ради Владислав МАНГЕР.

За матеріалами Херсонської обласної ради