Основні тенденції виборчої кампанії-2019 на Херсонщині

Про це розповів на прес-конференції 27 лютого координатор спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Херсонській області Максим Єлігулашвілі.

За його словами, на Херсонщині, у переважній більшості випадків, кандидати використовують традиційні засоби агітації – зовнішня реклама, розміщення матеріалів з ознаками «джинси» в ЗМІ, організацію роботи наметів.

«Певною особливістю цієї кампанії стало застосування форми соціологічного опитування для збору персональних даних виборців. Особливо активно застосовували цей засіб представники кандидата Петра Порошенка. Збір персональних даних також зафіксовано представниками Юлії Тимошенко та Анатолія Гриценка. Фактично чи не єдиною формою публічних заходів, окрім візитів кандидатів, стала робота агітаційного автобусу Олега Ляшка», – зазначив Максим Єлігулашвілі.

Лідерами з комбінування декількох форм агітації, що дозволило охопити більше половини території області, є кандидати Олег Ляшко, Петро Порошенко, Юлія Тимошенко. Саме їх кампанії в регіоні відзначаються максимальним використанням різноманітних форм агітації, мобілізації партійних та штабних структур, супроводжується значним залученням фінансових ресурсів.

Другою групою за активністю та територією покриття є кандидати Юрій Бойко, Олександр Вілкул, Анатолій Гриценко, Володимир Зеленський, Руслан Кошулинський, Сергій Тарута та Андрій Садовий. Всі інші кандидати обрали стратегії представлення на зовнішніх носіях реклами або розміщення поодиноких статей з ознаками «замовності» у ЗМІ.

Серед форм передвиборної агітації найменше кандидатами застосовуються публічні заходи, робота з виборцями напряму. Окрім застосування автобусу Радикальної партії Олега Ляшка та функціонування наметів, епізодичних випадків збору персональних даних та підписів виборців, штаби та партії майже не взаємодіють з виборцями. Натомість основну увагу сконцентровано у зовнішній рекламі (білборди, сітілайти).

Значно меншим за охопленням є використання кандидатами друкованих ЗМІ й власної друкованої агітаційної продукції. Аудіовізуальні ЗМІ та інтернет у цілях агітації повною мірою використовують лише декілька кандидатів. Починаючи з другої половини січня поступово зростає поширення друкованих агітаційних матеріалів про кандидатів у Президенти через мережу вуличних наметів. За результатами моніторингу така активізація фіксується як на території обласного центру, так і в районах області.

Також ОПОРА фіксує все більшу синхронізацію президентської кампанії, що вже активно ведеться, та неофіційного старту виборів до Парламенту. За словами Максима Єлігулашвілі, через це зростають ризики тіньового використання коштів в електоральних цілях в умовах відсутності юридичних механізмів контролю та санкцій за порушення виборчих стандартів. Серед чинних народних обранців лише Юрій Одарченко та Денис Силантьєв системно та публічно працюють на кандидатів у Президенти від своєї політичної сили.

https://www.oporaua.org/uploads/images/News2019/27-02-2019-Kherson-press-konf-2.jpg

Впродовж січня-лютого 2019 року Херсонщину відвідали наступні кандидати на пост Президента України: Олександр Соловйов, Юрій Бойко, Олександр Вілкул, Сергій Носков, Анатолій Гриценко та Дмитро Добродомов. Більшість кандидатів обмежились 1-2 публічними заходами з залученням виборців переважно у форматі зустрічей та публічних лекцій, записом у ЗМІ та поширенням інформаційних матеріалів після зустрічей. У переважній більшості випадків зустрічі були відкриті, окрім обмеження доступу певній групі громадян на зустрічі з Олександром Вілкулом у Каховці та достатньо закритого візиту лідера «Опозиційної платформи – За життя» Юрія Бойка.

Єдиним з кандидатів, який влаштував певне «турне» на території області є лідер «Опозиційного блоку» Олександр Вілкул, який впродовж 13 та 14 лютого відвідав Велику Лепетиху, Каховку, Новотроїцьке та Херсон. Здебільшого зустрічі з кандидатами збирали прихильників та зацікавлених осіб, а також організовані групи, що підвозились автобусами з інших населених пунктів області.

Також, як зазначив координатор довготермінового спостереження ОПОРИ в Херсонській області, у порівнянні з попереднім етапом моніторингу ЗМІ суттєво зросла кількість матеріалів, які містять ознаки «заможності» («джинси») в друкованих регіональних ЗМІ. Лише поодинокі видання маркують політичною рекламою чи передвиборчою агітацією дані матеріали. Серед лідерів із застосування даного маркування – газети «Гривна», «Новий день» та «Трудова слава» (Новотроїцьк).

Водночас варто зазначити, що навіть у даних виданнях відповідно маркуються не всі матеріали з ознаками «замовності». Подібні маніпуляції ЗМІ є порушенням не тільки професійних журналістських стандартів, а й закону «Про рекламу». Лише за лютий 2019 року довготерміновими спостерігачами зафіксовано більше ніж 170 матеріалів з ознаками «замовності».

Перше місце і чверть від загальної кількості матеріалів з ознаками «замовності» припадає на позитивне висвітлення кандидатки Юлії Тимошенко. На другому місці Володимир Зеленський (20%). На третьому – Анатолій Гриценко (17%), а Петро Порошенко, один з лідерів попереднього етапу, значно зменшив свою присутність у друкованих ЗМІ і зміг посісти лише четверту сходинку з 15%.

Основною тенденцією останнього місяця у використанні цього сегмента агітації є поява регулярних випадків «чорного піару». Переважно дані матеріали у звітному періоді були спрямовані на дискредитацію Юлії Тимошенко, Анатолія Гриценко та Володимира Зеленського.

За матеріалами Громадянської мережі ОПОРА в Херсонській області

© 2008 - 2024 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: khersonci08@gmail.com, контактиархівТеатр Куліша - Херсон