На Херсонщині президентська виборча кампанія розпочалася до офіційного старту

Про це завила представниця Громадянської мережі ОПОРА в Херсонській області Анастасія Супрун.

З кінця серпня по кінець грудня Херсонщину відвідали 12 потенційних кандидатів на пост Президента України: Олег Ляшко, Андрій Садовий, Юлія Тимошенко, Петро Порошенко, Олександр Шевченко, Роман Безсмертний, Анатолій Гриценко, Юрій Дерев'янко, Олександр Вілкул, Віктор Чумак, Дмитро Добродомов, Андрій Білецький.

Потенційні кандидати, які відвідували Херсонську область, у переважній більшості випадків організовували свої активності в обласному центрі, виключеннями стали Олег Ляшко, Роман Безсмертний та Дмитро Добродомов.

Окрім представників ЗМІ, цільова аудиторія була доволі різною: прибічники потенційного кандидата, представники закладів охорони здоров'я, підприємств промисловості, курсанти, військовослужбовці, представники місцевого бізнесу, громадські діячі та активісти і т. д.

Здебільшого потенційні кандидати у Президенти не збирали великі аудиторії та обмежували свої візити декількома зустрічами та ефірами. Заходи проходили як в форматі заздалегідь анонсованих зустрічей та зустрічей з трудовими колективами, так і в інших форматах – праймеріз, мітинг, дискусійна платформа, відвідування собачого притулку тощо.

Експерти довготермінового спостереження за виборами ОПОРИ у Херсонській області також аналізували і формати дистанційної комунікації/агітації від можливих кандидатів з майбутніми виборцями.

Популярні формати охоплюють зовнішню рекламу, якув Херсоні розмістили 18 ймовірних майбутніх кандидатів на президентські вибори: Петро Порошенко («БПП «Солідарність»), Юлія Тимошенко (ВО «Батьківщина»), Анатолій Гриценко (Громадянська позиція), Андрій Садовий («Об'єднання «Самопоміч»), Сергій Тарута («Основа»), Вадим Новинський («Партія миру»), Олег Ляшко (Радикальна партія), Арсеній Яценюк («Народний фронт»), Євгеній Мураєв («Наші»), Ігор Шевченко, Володимир Зеленський ("Слуга народу"), Олександр Соловйов («Розумна сила»), Дмитро Добродомов («Народний контроль»), Сергій Каплін («Партія простих людей»), Олександр Вілкул («Опозиційний блок»), Юрій Бойко (Опозиційна платформа «За життя»), Ілля Ківа (Соціалістична партія України), Ольга Богомолець.

У містах Каховка та Нова Каховка спостерігачі ОПОРИ зафіксували зовнішню рекламу семи потенційних кандидатів в Президенти: Петра Порошенка, Юлії Тимошенко, Олександра Вілкула, Сергія Тарути, Євгенія Мураєва, Сергія Капліна, Вадима Новинського.

Також спостерігачі ОПОРИ зафіксували декілька випадків «чорного піару» - в місті були облиті фарбою білборди лідера "Самопомочі" Андрія Садового, напередодні та після візиту Анатолія Гриценка в деяких місцях в Херсоні були розклеєні листівки на адресу політика з ознаками «чорного піару».

Також в жовтні, напередодні приїзду Олександра Шевченка спостерігачі ОПОРИ зафіксували листівки з ознаками «чорного піару» на адресу партії «Укроп».

Окремо аналізувались друковані засоби масової інформації, що виходять у Херсонській області, щодо розміщення реклами та дочасної агітації. Як продемонстрували результати моніторингу, лідерами з розміщення матеріалів з ознаками замовності ("джинси") у ЗМІ серед потенційних кандидатів в Президенти є Юлія Тимошенко (43%), Петро Порошенко (21%), Олег Ляшко (12%). Серед можливих кандидатів на вибори до Верховної Ради - Павло Філіпчук (40%), Сергій Хлань (14%), Ігор Колихаєв (14%).

«Жертвами» «чорного піару» у друкованих ЗМІ стали Юлія Тимошенко та Володимир Зеленський. Проти Юлії Тимошенко було розміщено 3 хвилі негативних матеріалів щодо звинувачення у нелегальності статків («Офшорні ломбарди Тимошенко»), її начебто «добрих» стосунках/представництві інтересів Російської Федерації в Україні («Кремль посипає Тимошенко порошком», «Тимошенко дорівнює Путін», «Депутати підготували запитання до Тимошенко»). Щодо Володимира Зеленського зафіксовано 2 хвилі негативних матеріалів зі звинувачуваннями у зв'язках з олігархом Ігорем Коломойським («Слуга народу? Ні, маріонетка Коломойського», «Вова Зеленський - зоряний час Ігоря Коломойського»).

Як продемонстрували результати моніторингу публічних виступів, звітів, сайтів потенційних кандидатів/партій та соціальних мереж, активізується і використання бюджетного адміністративного ресурсу. Він полягає у декларуванні окремими партіями чи потенційними кандидатами залучених бюджетних коштів для розв'язання проблем населених пунктів області.

За оцінкою ОПОРИ, даний тип належить до найнебезпечніших порушень стандартів виборчого процесу. Адже зловживання таким різновидом адміністративного ресурсу нерідко відбувається без порушень формально встановлених вимог законодавства, але несе руйнівні наслідки для конкурентності виборів.

«Фактично ми можемо констатувати, що потенційні кандидати на пост Президента України вже розпочали агітаційну діяльність. Вона супроводжується достатньо інтенсивною активністю самих політичних лідерів, значними фінансовими витратами на зовнішню, медійну рекламу та формування організаційних структур.

А це створює нерівні умови для інших кандидатів, які розпочнуть свою агітаційну діяльність відповідно до законодавства – після реєстрації», - підсумувала Анастасія Супрун.

За матеріалами Громадянська мережа ОПОРА в Херсонській області

© 2008 - 2024 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: i-atanasov@bigmir.net, контактиархівТеатр Куліша - Херсон