Мангер: Аеропорт «Херсон» завжди залишатиметься у власності херсонської громади

Ще раз - завжди. Але ось в чому питання: яким він буде?

Нинішній і попередні скликання облради виконали колосальну роботу, щоб цей об'єкт запрацював.

В результаті до нас потяглися пасажири з сусідніх міст, облюбували пункт призначення «Херсон» й іноземці.

І ми всі святкували свою перемогу, по черзі відкриваючи нові і нові рейси.

АЛЕ. Час не стоїть на місці, технології крокують вперед, а ми на цьому тлі почали різко відставати.

Не будемо говорити «перегнати» - це смішно, але нам треба хоча б йти в ногу з міжнародними стандартами облаштування аеропортів. Планів та ідей у нас - маса. Грошей немає.

Обласна рада - це орган, який в першу чергу повинен забезпечити потреби громади в сфері медицини, освіти, соціальних аспектах, спорті... А ми останнім часом, як то кажуть, натягуємо шкурку на кисіль лише тому, що утримання аеропорту обходиться нам в десятки мільйонів гривень! Аксіома: комунальні підприємства мають приносити дохід. Крапка.

А КП «Херсонські авіалінії», на жаль, щороку забирає з нашого мізерного бюджету близько 50 мільйонів гривень! А заробляє при цьому в рази менше. Але аеропорт нам вкрай необхідний - ось і платимо.

Щоб привести наш аеропорт до сучасних міжнародних стандартів, за найскромнішими підрахунками нам потрібен мільярд гривень! Ніхто не дасть нам цих грошей з держскарбниці, не заробимо їх і ми на місцях. Єдиний вихід - інвестиції. Форма такого співробітництва називається «державно-приватне партнерство»: договір про створення або реконструкцію об'єкта за рахунок коштів інвестора - тобто концесія.

Це означає, що ми залишаємо за собою право володіння аеропортом, але дозволяємо концесіонеру вкласти гроші в наше підприємство і почати там заробляти. У будь-який момент ми зможемо цей договір розірвати, якщо діяльність концесіонера здасться недостатньо ефективною (або з інших причин).

Сьогодні на сесії прийнято рішення про НАМІР розпочати процедуру концесії. Буде створено комісію з 8 осіб - по одній від кожної фракції + 1 представник ХОДА. Саме вони розроблять умови конкурсу і винесуть проект угоди на сесію. Депутати будуть вільні прийняти ці умови або відхилити їх.

Більш того, все це буде відбуватися у відкритому форматі, щоб жителі області й городяни розуміли, що відбувається. Тільки після цього буде призначено конкурс. Далі сесія затвердить результати і ТІЛЬКИ ТОДІ відбудеться концесія! Іншими словами: ми нічого не втрачаємо. Навпаки - аеропорт «Херсон» буде врятовано.

Вдячний всім депутатам, які сьогодні висловлювалися з цього приводу. Окреме спасибі тим, хто був проти, тому що звучали міцні аргументи і можливі ризики, які нам обов'язково потрібно буде врахувати. Про це говорили сьогодні і народний депутат Юрій Одарченко, і облдепутати Сергій Рибалко, Олександр Синенко.

Я з ними згоден, гласність буде максимальною. Але ми повинні не тільки захистити майно громади, а просто зобов'язані його поліпшити. Адже ми тут саме для того, щоб розвивати область, а не тримати на сухому пайку всю соціальну сферу лише тому, що бажаємо літати зі зручностями!

Не хочу, щоб вийшло так, що через свої страхи ми залишилися взагалі без аеропорту... а це цілком може статися, якщо не почнемо думати прагматично. Як це давно роблять європейці.

Владислав МАНГЕР

© 2021 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів