Не можна сказати, що люди забувають – просто останні - ми роками такі українські закони. Один нівелює інший, а потім по колу. Тож встигнути за змінами не так-то просто.
У кінці січня цього року «Херсонводоканал» знов підвищив тарифи на свої послуги. І в складову тарифу повірка водомірів НЕ входить.
Тому абоненти стикаються з питаннями: скільки, за що саме та кому платити при знятті водоміра на перевірку?
Ось що пише в листі до редакції наш читач із Херсона Богдан Васильович, який вважає, що його права як споживача порушені (він звернувся зі скаргою і до Держпрод-споживслужби в Херсонській області): «Станом на 01.01.2018 року на показники мого лічильника – 757 м3 – в мене існує переплата в сумі 50 гривень 55 копійок (за даними водоканалу).
Далі 19.01.2018 року контролером міськводоканалу нам виданий припис на повірку лічильника до вказаної дати – 19.02.2018 року. (Я залишаю поза увагою те, що відповідно до закону "Про метрологію та метрологічну діяльність" № 1314 періодична по-вірка, в тому числі монтаж і демонтаж засобів вимірювальної техніки, що є власністю фізичних осіб, здійснюється суб'єктами, що надають послуги).
09.02.2018 року лічильник було демонтовано, доставлено, оплачено його повірку та 10.02. встановлено знов на його місце. Лічильник був відсутній у будинку одну добу (що важливо), протягом якої ми не користувалися водою, а використовували заздалегідь заготовлену воду, яка також врахована водолічильником.
Прошу врахувати, що контролер не попередила, що з моменту вручення припису на повірку водолічильника існує інший порядок розрахунку за спожиту воду й на підставі яких нормативних документів це має відбуватися, тим самим свідомо ввела нас в оману.
В день видачі мені лічильника після повірки, 10.02.2018 року, міськводоканал призначив дату його опломбування на 14.03.2018-го, посилаючись на свої технічні проблеми щодо неможливості провести це раніше. При цьому у відповідь на запитання: чи вплинуть установлені нами терміни опломбування на порядок розрахунку сплати за спожиту воду – запевнили, що ми будемо сплачувати виключно за лічильником, тим самим знову свідомо ввели нас в оману.
14.03.2018 року лічильник опломбували з показником 778 м3, а в кінці місяця при оплаті на показник 784 м3 мені був пред'явлений борг 439 гривень 24 копійки. Я не отримав відповідь від міськводоканалу: 1. На підставі яких нормативних документів нараховуються такі борги споживачам за наявності працюючого водолічильника?
2. Які органи влади приймають такі нормативні документи, чи мають ці органи на це повноваження?
3. Чому споживач повинен платити за середнім показником споживання (при діючому лічильнику), якщо міськводоканал через свої технічні проблеми не може вчасно опломбувати лічильник.
До речі за всі роки минулого міжповірочного періоду (до 19.01.2018 р.) міськводоканал не приходив до мене опломбовувати лічильник. На мої неодноразові звернення посилався на те, що не мають на це можливості, бо є в наявності лише один пломбіратор на весь приватний сектор.
Значить, це не принципово? Підсумовуючи все те: я як сумлінний платник послуг, виконавши їхню ж роботу з повірки лічильника в терміни, відповідно до припису, за власний кошт, був ними ще й покараний. Інакше, як шахрайством такі дії не назвеш».
«Гривна» звернулася до прес-служби Держпродспоживслужби в Херсонській області, щоб отримати коментар стосовно скарги херсонця. Як зазначив фахівець, судячи з написаного в листі, водоканал не порушив права споживача. Коли контролер видає припис на повірку водоміра, то саме в цьому документі міститься вся інформація щодо терміну та правил повірки. І в одному з пунктів указано, як саме абонент повинен сплачувати за по-слугу на час повірки та опломбування лічильника.
Що треба знати споживачу про повірку водолічильника.
З якою періодичністю здійснюється планова повірка?
Абонент може зробити повірку за власним бажанням. Міжповірочний інтервал складає 4 роки.
За чий рахунок здійснюється планова повірка?
За рахунок абонента. Відповідно до Закону «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання», який вступив у дію з 02.08.2017 року, тарифами не передбачено виконання робіт із монтажу/демонтажу та повірки приладів обліку холодної води, що є власністю фізичних осіб. При цьому розпломбування та пломбування – платні послуги.
Як зробити повірку водолічильника?
Треба звернутися до спеціалізованої організації.
Перелік організацій, що виконують повірку:
Державне підприємство «Херсонський науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації»;
Фізособа-підприємець – Ю. Г. Левченко;
ФОП Тарасов В. В.
Хто затверджує норми споживання води?
Норми споживання затверджує виконком міської ради.
Вся корисна інформація є на сайті «Херсонводоканалу».
Альона ГРЕБЕНЮК
"Гривна. Новий формат"