Тепла пора спонукає чи не кожного мешканця міста і району до активної діяльності і роботи у сфері курортного бізнесу. Багато наших земляків у ці весняні дні виношують у душах плани і сподівання заробити на відпочивальниках.
Такою є проза життя мешканців будь-якого курортного містечка, бо весь їх економічний потенціал давно вичерпався і тепер зосередився на приїжджих любителях морського відпочинку - квартирантах, котрі одночасно виступають покупцями і споживачами сфери послуг. Вони привезуть у наше місто гроші і витратять їх. Іншого варіанту фінансово зміцнити життя кожної людини і регіону в цілому не існує.
Та всі перспективи, сподівання і надії населення приморських населених пунктів базуються на одному єдиному факторі: приїдуть чи не приїдуть відпочивальники? І головне – у якій кількості?
Звичайно, місцевий люд сподівається на успіх. А тому кипить зараз робота у великих і малих закладах курортного відпочинку, прискорено готуються до прийому гостей у приватних готелях, прикрашуються бари і кафе, підприємці завозять товари літнього вжитку. Три літніх місяці цілий рік годують!
А тому робиться у місті дуже багато, вкладаються немалі гроші для того, щоб кожен гість знайшов у Скадовську те, про що він мріяв зимовими вечорами – чисте лагідне море, затишне житло і цікаве дозвілля у вечірню пору.
Однак, активна частина населення міста, а це перш за все підприємці і дрібні учасники курортного бізнесу, можуть не все. Одна справа – створювати умови для відпочинку, а зовсім інша – розробити і поширити в інформаційному просторі привабливий образ міста Скадовська, зокрема його курортних можливостей.
Відомо, що подібну складну і довготривалу роботу виконують іміджмейкери, а це така професія, що вимагає творчих здібностей, нових поглядів і винахідливості.
Найкращим іміджмейкером курортного міста має бути місцева влада, обрана громадою. Конкретніше, це команда на чолі з менеджером - міським головою. Ні у кого іншого немає таких можливостей, які мають ці люди, наділені владою.
Одразу хочеться зазначити, що найбільш вдалою фігурою для створення позитивного іміджу нашого міста був нині сумнівно відсторонений від посади мер Олександр Яковлєв. Здається, з усіх відомих нам голів міської ради, він єдиний почав працювати на конкретний результат щодо привабливості Скадовська для потенційних гостей.
Справа не лише у тому, що бюджетні гроші вкладалися у тротуари, дороги і Набережну. Було зроблено крок до популяризації Скадовська по-новому. Зокрема, «Клубом любителів Скадовська» це робилося через Інтернет-ресурси, а самим мером програма популяризації здійснювалася через особисті контакти з владою не лише українських міст, а й за межами України. До того ж, в обіг були запущені буклети про наш курортний край, укладалися угоди про співробітництво і відбувався обмін делегаціями.
Невідомо, наскільки успішно тепер продовжать цю роботу у міській раді, але думається, там не втратять розуміння того, що пора йти у ногу з часом.
Той, хто всерйоз цікавиться проблемами курортного бізнесу, мусить пам'ятати, що кількість відпочивальників у Скадовську протягом останніх десятиліть зменшувалася. І лише анексія Криму у 2014 році викликала зацікавлення українських курортників скадовським узбережжям. Згодом війна на Донбасі зробила недоступними ряд курортів на Азовському морі.
Отож, треба чесно визнати, що люди почали відвідувати нашу місцевість за відомим принципом: на безриб'ї і рак риба, якщо колишнього вибору вже немає – то і в Скадовську можна відпочивати.
Опитування показує, що багато людей потрапили на скадовський берег випадково. А тому слід зробити все для того, щоб «закріпити» їх за нашим регіоном, зробити Скадовськ бажаним для відпочивальників. На жаль, немало наших земляків не розуміють довгострокової перспективи . Для них головне – «витрусити» кишені гостей цього літа, а наступного будь що буде.
Та разом з тим треба відзначити скадовських підприємців і патріотів міста, котрі мислять ширше. Вони хочуть стабільного і довготривалого розвитку курортної сфери, а тому повірили меру міста Олександру Яковлєву. І довели свій патріотизм, гаряче відстоюючи свого обранця на трьох судових засіданнях у Херсонському Апеляційному суді.
Зараз кожен скадовчанин задумується: яким стане наше місто після відсторонення від посади мера Олександра Яковлєва? Звичайно, небо не впаде на землю, життя буде продовжуватися...
Та коли читаєш у місцевій газеті думки чиновників про те, що Скадовський курорт треба зробити цілорічним, то стає зрозумілою відірваність цих планів від конкретних кроків бувшого мера і реального життя. Чи багато простаків знайдеться, щоб подивитися на наше море у грудні? Хоча б не розгубити тих, хто їде влітку.
А тепер спробуємо передбачити хід нового курортного сезону. Невдячна справа робити прогнози, проте вона цікава і корисна. Отже, чи заповнять Скадовськ любителі пляжного відпочинку влітку 2018 року? Можна впевнено сказати, що їх кількість у порівнянні з минулим роком не зменшиться, а можливо і трохи зросте.
Цей прогноз базується на тому, що з кожним роком все більше українців виїжджають на заробітки за кордон. А навіть приблизні соціологічні дослідження показали, що переважна більшість скадовських курортників або самі заробляють гроші за межами України, або ж виділяють гроші членам своїх родин на поїздку до моря.
От і виходить - доки заробітчани будуть працювати на чужині, доти буде попит на курортні послуги. Щоправда, незначна частина приїжджих (дрібні чиновники, фермери і підприємці) їдуть до моря, заробивши гроші всередині країни. Та решті українського населення ця розкіш недоступна.
З кожним днем оживає місто після зимової сплячки. Скоро воно наповниться музикою, стане по-святковому строкатим, гамірним і багатолюдним.
А що ж нам, скадовчанам? Та нічого,будемо очікувати від новоочоленої міської ради успішних кроків по залученню інвестицій у наше місто і зростання його курортного авторитету в українському інформаційному просторі.
Не може ж бути, щоб учасники владного «перевороту» у міській раді не розуміли, що цю роботу треба виконувати хоча би на тому рівні, як О.Яковлєв. Втім, чим чорт не жартує, можливо вони робитимуть її краще? Це стане явним скоро, у ході нового сезону, а підсумки підведемо у вересні.
Юрій ВАСИЛЬЄВ
Скадовські новини