Херсонським транспортним проектом зацікавилися у Тунісі

Вчора, 27 лютого, після підписання угоди про побратимство між мером портового міста Бізерта (Туніс) та мером Херсона, відбулась зустріч у Херсонській торгівельно-промисловій палаті представників місцевого бізнесу з делегацією із Тунісу.

Голову торгівельно-промислової палати міста Бізерта пана Фовзі Бен Ісса зацікавила ініціатива Херсона, Литви та Туреччини щодо створення нового транспортного коридору Клайпеда-Білорусь-Херсон (Скадовськ)-Трабзон-Грузія-Баку. Зазначивши що це дуже цікавий проект для цього портового міста Тунісу який може бути перспективним для переміщення вантажів з Тунісу та до Тунісу.

Отримавши відповідь що зазначений коридор поки має можливість функціонувати частково а для повномасштабного функціонування необхідно реалізувати підготовлений литовськими та українськими фахівцями проект по реформуванню Херсонського та Скадовського портів, що дасть можливість їм якісно виконувати свою функцію при переміщені вантажів коридором, було зазначено що місто Бізарт тільки розпочинає перемовини з портом Констанца (Румунія).

При тому, що ідея зазначеного коридору значно цікавіша тим, що крім саме організації переміщення вантажів, передбачає більш різнопланове співробітництво (розпочато спільний освітній проект, обговорюється створення спільних підприємств та відповідних окремих зон ділової активності) та несе значні перспективи розвитку регіонам, через які буде проходити.

Що стосується румунського порту Констанца, то це альтернатива частині ініційованого коридору (від Херсона до Клайпеди). Саме цей порт фігурував і під час наради в Міністерстві транспорту Туреччини (при цьому Туреччина погодилась будувати коридор через порт Херсона, розраховуючи на оперативні дії Міністерства інфраструктури України щодо проведення у стислі терміни конкурсу по обранню приватного партнера для реалізації моделі державно-приватного партнерства для реформування та розвитку Херсонського та Скадовського портів).

Порт Констанца дає можливість прямого виходу на країни ЄС, при цьому на Балтіці буде задіяний, скоріш за все, польський порт Гданьск.

Таким чином зайвий раз опосередковано підтверджується висновок, що затримуючи оголошення конкурсу по Херсонському та Скадовському МТП та відповідно роботи по їх реформуванню, Міністерство інфраструктури України шкодить не тільки нашим портам Херсонської області але і нашим друзям та партнерам в Білорусі та Литві!

Знову стикаємось з констатуванням того, що роль та участь у міжнародній мережі вантажних перевезень та вагомість статусу Херсону та області залежить від "фактору часу", точніше кажучи - затримка дій та рішень може мати значні негативні наслідки...

Володимир МАКУХА

© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів