Аврал на дамбі

Проблема довгобуду на адміністративному кордоні з окупованим Кримом стала предметом розгляду на Раді оборони Херсонщини.

Із неприпустимо великими перервами, викликаними нестачею коштів держбюджету, на Північно-Кримському каналі вже близько року зводять капітальну дамбу та водомірний вузол.

Він має, по-перше, забезпечити безперебійну подачу води до полів Каланчацького та Чаплинського районів. І

по-друге, точно обліковувати кількість поданих кубометрів — і не тільки на материковій частині України, а й у Криму, якщо буде така угода.

Завдання, здавалося б, стратегічної ваги, але його реалізація йде спроквола. До планового завершення будівництва залишився якийсь місяць, але самі будівельники сумніваються, що впораються у цей термін, навіть якщо перейти на «авральний» режим. Адже обсяг робіт ще величезний.

— Треба вийняти 20—25 тисяч кубометрів грунту, покласти приблизно півтори тисячі кубометрів монолітного бетону, збудувати автомобільний та пішохідний мостові переходи. Необхідні матеріали на майданчики завезли. Наші робітники зараз працюють у дві зміни й готові перейти навіть на цілодобовий графік, якщо дозволять погодні умови, але часу все одно бракує, — зізнається директор Одеської об'єд­наної дирекції будівництва водогосподарських об'єктів Георгій Бузіян.

Розтягування термінів будівництва дамби на ПКК члени Ради оборони Херсонщини прийняли, як факт. І навіть пообіцяли звернутися до Кабміну, аби фінансування оздоблювальних робіт на об'єкті тривало і наступного року — аби лише їх могли завершити до кінця березня, коли Північно-Кримський канал треба активно заповнювати дніпровською водою для зрошення. І справа не тільки в цьому: капітальна дамба дозволить збільшити обсяги подачі води, аби ще 7 тисяч гектарів угідь у прикордонні могли стати зоною рисосіяння (а це лише трохи менше тих площ, на яких «біле золото» вирощують зараз).

Утім, не все так просто: потужна тех­ніка працюватиме частково й у зоні від­по­відальності військових частин ОТО «Південь», які обороняють рубежі від ро­сійського агресора. Тож голова облдержадміністрації Андрій Гордєєв попросив представників ОТО узгодити маршрути вантажівок і тракторів, аби хтось з них на міні не підірвався чи в захисному рові не застряг.

Сергій ЯНОВСЬКИЙ
"Новий День"

© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів