Убивці за кермом
Уже понад місяць, як в Україні діють нові штрафи за керування авто у нетверезому стані. Так, якщо водія «застукають» напідпитку, йому доведеться заплатити 10200 гривень і на цілий рік розпрощатися з бажанням кермувати «залізним конем». А от якщо відчайдуха двічі за п'ять років попадеться на тому ж самому, сума санкцій сягатиме вже 40800 гривень, і водійське посвідчення відбирається не менше, ніж на 10 років.
Доволі жорсткі правила, чи не так? Втім, екстремалів це поки не лякає. Бо, як розповіли в управлінні патрульної поліції Херсона, всього протягом двох тижнів (а з 12 серпня стартував Всеукраїнський місячник дорожньої безпеки) у Херсоні впіймали 71(!) п'яного водія, зокрема, з суботи на неділю, 27 серпня, подібні матеріали склали на 9 кермувальників. От вам і нові закони... А між іншим, кожна п'ята дорожньо-транспортна пригода в Україні трапляється з вини водія напідпитку.
ДТП і бездоріжжя
Ще кілька років тому, за статистикою, наданою ДАІ, щонайменше 25% ДТП в Україні траплялися через неналежний стан доріг. Скільки зараз аварій створюють ями та вибоїни, про це у патрульній поліції не готові сказати. Втім, з огляду на ситуацію зі шляхами, приміром, у Херсоні, можна, як мінімум припустити, відсоток не зменшився. У самому ж новоспеченому відомстві наголошують: патрулі, яким на автівках з низькими підвісками щодня необхідно не раз об'їхати ввірені квадрати, теж потерпають від міських доріг.
Але вдіяти поліція нічого не може, бо за законом її співробітники лише фіксують, у якому стані знаходиться дорожнє полотно (та й то під час ДТП), матеріали відправляють до органів місцевого самоврядування. А там, як мовиться, хоч трава не рости. Те ж саме з непрацюючими світлофорами, відсутністю розмітки чи дорожніх знаків. А у чиновників від сфери дорожньої свій графік є, він з аварійністю не дружить...
Поліція є — прав немає?
Ще одна проблема, на яку скаржаться патрульні, — відсутність дієвих механізмів впливу на водіїв вантажівок, які, між іншим, якраз і розбивають міські шляхи. Парадокс, але далеко не завжди є законні підстави видворити ту чи іншу вантажівку зі стихійного відстійника. Бо виявляється, що в місцях їх скупчення чомусь немає знаків про заборону зупинки чи паркування. Тож водії нічого не порушують? Влада ж повністю закриває очі на череду машин у центрі міста. А патрульні зітхають, мовляв, хотілося б взаємодії...
Пішохід-порушник... у законі
...Вулиця Потьомкінська в Херсоні. Година пік. З десяток маршруток на вузькій дорозі, в районі ринку, і ледь не кожна реве клаксоном, бо поспішає обігнати конкурентку. А тут ще й вони — бабці з «кравчучками», молодь, чоловіки й жінки, просто через дорогу, повз підземний перехід і світлофор. У поліції нарікають: та зупиняємо ж, пояснюємо, ну не можна ризикувати власним і чужим життям. А їм все байдуже.
Вся справа в українських законах, лагідних до пішохода-порушника. Судіть самі, за перетин дороги у невстановленому місці у нас карають штрафом аж у 51 гривню! І це при тому, що порушника ще спробуй «застукай». У пішохода може просто не бути при собі паспорта, тоді патрульні мають доправити його до найближчого райвідділу, витратити час на складання адмінматеріалу і... відпустити. А він піде далі зрізати шлях проїжджою частиною. І добре, якщо не спричинить ДТП. Ну а якщо, не дай Боже, таке нещастя станеться, у нас не так і легко довести, що людина просто підлізла під колеса, як правило, винуватим виявиться водій: не обрав безпечну швидкість, не витримав дистанцію...
Це лише кілька моментів, про які розповіли копи. Маємо те, що маємо: даішників-хапуг більше немає, є патрульна поліція... без повноважень. Часто обов'язки копа, як і колись співробітника ДАІ, зводяться до фіксації порушення. А ми ж мріяли про універсала, якому, як-то кажуть, все по плечу...
Марина САВЧЕНКО
"Новий День"