Голос України: Портовики «збунтувалися»

Непродумане рішення столичних чиновників зворохобило колектив одного з стратегічних підприємств Херсонщини

Чи дійде до барикад?

Залихоманило Херсонський морський торговельний порт – єдиний прибутковий державний порт Таврії. Претензій до його роботи не було, і бути не могло. Але Міністерство інфраструктури України раптово вирішило влаштувати тут «кадрову революцію», призначивши нового директора Андрія Соколова (поки що у якості тимчасово виконуючого обов'язки).

Тут трудовий колектив і «вибухнув»: адже з протеже столичних чиновників на підприємстві зовсім не знайомі. Більше того - пан Соколов, як колишній міністерський клерк, у жодному порту ніколи не працював, і обізнаний із їх роботою хіба теоретично. Сімсот портовиків це призначення настільки обурило, що вони публічно погрожували звести на території підприємства барикади, і не пропустити туди керівника.

Вгамовувати пристрасті на ХМТП терміново прибув заступник міністра Мінінфраструктури України Юрій Васьков. На загальних зборах трудового колективу він довго умовляв херсонців прийняти Андрія Соколова, і переконував, що той – гарний фахівець. Частково це вдалося. Проте до кінця столичному «гінцеві» так і не повірили.

Не шукати кращого від хорошого

- В порту Андрія Соколова до призначення жодного разу ніхто не бачив. На зборах йому задавали чимало питань, і не всіх надані відповіді задовольнили, - розповів голова профспілкового комітету порту Валерій Тернавський. – Заступник міністра переконав взяти нового директора на двомісячний випробувальний термін, у статусі тимчасово виконуючого обов'язки.

Умова – утриматися від жодних кадрових змін на підприємстві. Адже шукати кращого від хорошого немає сенсу. Порт працює стабільно, тут склалася гарна команда спеціалістів. Судіть самі: тільки минулого року він приніс 50 мільйонів гривень чистого прибутку, сплатив до бюджету 84 мільйони гривень різноманітних податків та зборів. Заробітна плата портовиків торік поетапно підвищувалася чотири рази, сягнувши 7412 гривень в середньому та 9756 гривень для докерів. Наші фінансові результати – найкращі в області!

Андрій Соколов став в.о. директора Херсонського морського торговельного порту за рішенням кадрової комісії Мінінфраструктури України.

Але позиція її членів, м'яко кажучи, здивувала інших чотирьох претендентів на відповідальну посаду. Адже поміж них були фахівці, котрі довгий час працювали у ХМТП. І користуються тут заслуженою повагою. Це, зокрема, Руслан Бережанський – колишній начальник одного з відділів управління порту. І Олександр Сухин, котрий у тому ж ХМТП пройшов майже тридцятирічний шлях від слюсаря та механіка до начальника портофлоту.

«На розгляд комісії представив бізнес-план, який передбачав реконструкцію та розвиток порту з залученням іноземних інвестицій на суму п'ятдесят мільйонів доларів США на першому етапі реконструкції. Але він чиновників чомусь не зацікавив. Хіба такі гроші державі зайві?» - здивований учасник кадрового конкурсу Олександр Сухин.

Управлінське рішення чи корупційний злочин?

До нав'язування керівника порту «згори» байдужими не залишилися ні прості херсонці, ні управлінська та бізнесова еліта краю. Адже ставки максимально високі: підприємствоне тільки годує сім сотень родин портовиків, а й є одним із найбільших платників до державної та місцевої скарбнички. Сама його наявність є важливим чинником інвестиційної привабливості Херсонщини. Втратити порт через якісь корупційні схеми чи неефективний менеджмент було б потужним ударом і по національній, і по регіональній економіці.

Тому перебіг подійу ХМТП став предметом пристрасного обговорення й на сесії Херсонської обласної ради, де рішення кадрової комісії міністерства прямо називали «злочинним». Аби не робити самостійних оцінок ситуації, просто процитуємо кілька рядків із звернення депутата облради Оксани Булахової до Національного антикорупційного бюро України, прийнятою третьою сесією нового складу облради як офіційне. Його копія надана редакції «Голосу України»:

Цитата. «В порядку частин 1 статті 19 частини 4 статті 16 Закону України «Про Національне антикорупційне бюро України» повідомляю про ймовірне кримінальне правопорушення, яке сталося 12 січня 2016 року в Міністерстві інфраструктури України під час проведення засідання постійно діючої комісії, а саме з відбору претендента на посаду начальника державного підприємства «Херсонський морський торговельний порт».

Зазначений конкурс було оголошено 9 грудня 2015 року. Відповідно до розподілу службових обов'язків, конкурсну комісію очолював перший заступник міністра Шульмейстер Володимир Юрійович.

До моменту свого звільнення із зазначеної посади, на підставі розпорядження Кабінету міністрів України № 1423-р від 30 грудня 2015 року, реалізованого наказом Міністра інфраструктури від 11 січня 2016 року про звільнення ВолодимираШульмейстера з посади першого заступника міністра інфраструктури, зазначена посадова особа виконувала владні повноваження щодо організації роботи комісії.

На день проведення конкурсу 12 січня 2016 року Шульмейстер В.Ю. продовжив роботу в Міністерстві інфраструктури радником міністра на громадських засадах. Одночасно, рішенням комісії переможцем конкурсу було оголошено Соколова Андрія Сергійовича, який займав посаду радника (помічника) першого заступника міністра. Зазначені обставини можуть мати ознаки вчинення кримінального правопорушення, визначеного статтею 28 Закону України «Про запобігання корупції».

А саме, щодо не врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів...Враховуючи, що особи Шульмейстера В.Ю. та Соколова А.С. при вчиненні можливого корупційного правопорушення, в період з 9 грудня 2015 року по 12 січня 2016 року, були службовими особами, які зайняли чи займали особливо відповідальне становище, приховування конфлікту інтересів могло призвести до вчинення кримінального правопорушення... Просимо досудове розслідування цього питання» (кінець цитати).

Потрібна оцінка незалежних експертів

Херсонець Олександр Сухин також оскаржив рішення кадрової комісії Міністерства інфраструктури України у окружному адміністративному суді Києва. Учасник конкурсу вважає, що воно прийняте всупереч нормам діючого законодавства та «Порядку проведення конкурсного відбору керівників суб'єктів господарювання державного сектору економіки», затвердженого Кабінетом міністрів.

Але треба зазначити, що конфлікт через непродумані призначення у регіони високорангових менеджерів «згори» останнім часом у державі надто почастішали. З цим треба щось робити, аби не кипіли пристрасті. Своє слово тут сказав нещодавно прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк. Він пропонує, аби такі призначення йшли через незалежну номінаційну комісію. А саме незалежні експерти перешкоджатимуть спробам пропхати у керівні крісла «своїх людей», чиї кандидатури вигідні окремим чиновникам чи олігархам, але абсолютно не прийнятні для трудових колективів підприємств та місцевої влади.

Тим часом, новий виконувач обов'язків Херсонського морського порту Андрій Соколов повідомив про перше «доленосне» рішення на посаді. Через свою сторінку у соціальних мережах він гордо поінформував, що відмовився від придбання службової машини «Тойота Камрі» коштом порту. Сподіваємося, не задля цього, аби навзамін купити «Майбах» чи «Ролс Ройс».

Сергій ЯНОВСЬКИЙ.
Фото автора.

На знімку: термінали Херсонського морського торгового порту – вантажів для «перевалки» підприємству вистачає.

Голос України

© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів