Такими є результати спільного дослідження Центру політичних студій та аналітики і VoxUkraine, які були представлені 12 листопада в Українському кризовому медіа центрі.
При цьому лише 32% з числа тих, хто готовий узяти гроші від кандидатів, обов'язково голосуватимуть саме за нього. Ще 39% заявили, що самостійно вирішуватимуть за кого голосуватимуть не зважаючи на отримані кошти, а 29% - що візьмуть гроші, але проголосують за іншого кандидата.
За словами голови Центру політичних студій та аналітики Віктора Тарана, українці схильні також вестися на непрямий підкуп, як, наприклад, ремонт лікарні чи благоустрій вулиці за кошти кандидата. 40% опитаних були готові проголосувати за кандидата, який пожертвує гроші лікарні і 38% - за кандидата, що заплатить за благоустрій вулиці.
Як повідомив дослідник Vox Ukraine Дмитро Остапчук, заради грошей українці готові піти і на порушення виборчого законодавства. 18% з тих, хто погодився отримати кошти від кандидата, готові сфотографувати бюлетень з відміткою навпроти «потрібного» кандидата, ще 28% готові зробити це за додаткову оплату. 7% українців готові за гроші також винести бюлетень за межі виборчої дільниці, а 4% - проголосувати під чужим прізвищем.
В порівнянні з аналогічним дослідженням компанії «Socio Stream», яке проводилося в червні, за останні кілька місяців кількість українців, які готові продати свій голос зменшилась, проте ціна підкупу дещо зросла – з 500 до 580 гривень. Натомість відповідно до досліджень російського Левада-Центру, в Росії піти на підкуп готові лише 17%.
По Херсону мешканці готові голосувати в середньому за 500 гривень. Таких, проте, лише 14% тих, хто візьме кошти, точно голосуватимуть за кандидата, який запропонував гроші – 4%, а 17% опитаних іще вирішуватимуть, за кого віддати голос.
«Позитивною тенденцією є те, що 95% херсонців не готові йти на серйозний злочин і виносити бюлетені з дільниці чи голосувати під чужим ім'ям. Це свідчить про підвищення свідомості виборців, що є першим кроком до морального оздоровлення виборців», - вважає експерт.
В регіональному розрізі, найбільш готовими продати голос виявилися жителі півдня України, найменше – Заходу та Центру. При цьому найдорожче оцінили свій голос жителі Заходу України (в середньому 650 грн.), найдешевше – жителі півночі (близько 500 грн.).
P.S. Дослідження проводилося шляхом анкетування 1205 респондентів у 12 областях України (не менше 100 анкет на область). До вибірки увійшли Вінницька, Дніпропетровська, Запорізька, Івано-Франківська, Київська, Львівська, Одеська, Сумська, Тернопільська, Харківська, Херсонська та Чернігівська області. Опитування проходило після першого туру місцевих виборів.