Херсонці не бережуть себе в дорозі

Херсонці не бережуть себе в дорозі
Херсон посів лише чотирнадцяте місце у рейтингу українських обласних центрів за кількістю водіїв, що пристібаються пасками безпеки:19,8% пристебнутих водіїв у Херсоні - такі результати всеукраїнського дослідження, проведеного ГО "Vision Zero" та Центром демократії та верховенства права в рамках Кампанії "За безпечні дороги".

Кампанія "За безпечні дороги" проводила дослідження упродовж осені 2019 року у 22 обласних центрах, а також Сєвєродонецьку та Маріуполі. Учасники кампанії перевірили 31 501 водіїв. Його метою було визначити, який відсоток водіїв в Україні насправді користується ременями безпеки та чи змінився він за попередній рік.

Таке дослідження Кампанія "За безпечні дороги" проводить щорічно з 2017 року за однаковою методологією, відповідно до рекомендацій Всесвітньої організації охорони здоров'я, - методом спостереження.

За словами експертів Кампанії, для того, щоб покращити ситуацію потрібні підвищити відповідальність за ігнорування ременів безпеки, яка сьогодні становить всього лише 51 грн, посилити контроль зі сторони поліції та проводити систематичні інформаційно-просвітницькі кампанії.

"Рівень користування ременями безпеки не змінився у порівнянні з минулим роком через те, що штраф й досі залишається 51 гривень. Депутати минулого скликання двічі провалили законопроект про підвищення штрафу, спочатку у грудні 2018-го і потім у червні 2019-го. Розраховуємо, що новий парламент, виправить цю помилку та ухвалить зміни в законодавстві, які дозволять зберегти життя та здоров'я українців" - наголошує Тарас Шевченко, директор Центру демократії та верховенства права.

За даними Кампанії "За безпечні дороги", рівень користування ременями в Україні лишається найнижчим серед європейських країн: "Якщо подивитись звіт ВООЗ від 2018 року, рівень користування ременями в Україні й близько не стоїть з країнами-сусідами. Жодна країна на Європейському континенті не має таких низьких показників дотримання законодавства у частині застосування ременів безпеки. Тому цілком логічно, що Україна має один з найвищих показників дорожньої смертності" - відзначив Віктор Загреба, керівник дослідження та засновник ГО "Vision Zero".

Причинами ігнорування ременів безпеки є необізнаність водіїв про їх важливість та вкрай низький штраф, який є найменшим у Європі. Для громадян він стає сигналом, що користування ременями є необов'язковим і формальним. Тож у водіїв не формується стала звичка пристібатися.

При цьому, за даними ВООЗ, застебнутий ремінь безпеки міг би врятувати 50% жертв ДТП зі смертельним наслідком.

За матеріалами МОСТ

© 2020 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: kherson.inform@ukr.net, контакти, архів