- За 8 місяців 2019 року на дорогах Херсона та області сталось 100 ДТП за участі дітей, 84 із них – це пригоди з постраждалими. У них травмовано 97 дітей, ще 5 загинули. Травми отримали 20 юних пішоходів та 8 велосипедистів. Ще двоє юних керманичів двоколісних транспортних засобів загинули. - поділився сумною статистикою прес-офіцер управління патрульної поліції в Херсонський області Андрій Кований.
Експерти кажуть, що пошкоджень і смертей могло б бути значно менше, якби діти сиділи в спеціальних кріслах і прістібнуті. У Німеччині не можна забрати дитину з пологового будинку, якщо в машині, в якій вона буде їхати додому, не буде спеціальної люльки для перевезення немовлят. А в Швеції дитяче автокрісло має бути повернутим спиною вперед, якщо в ньому перевозяться діти до 4 років.
В Японії дитяче автокрісло обов'язкове для дітей до 6 років, у Новій Зеландії – для дітей до 5 років. У продажу є крісла для 10-12 річних дітей. І вони використовуються в багатьох країнах, щоб максимально убезпечити дітей від травм і смерті під час ДТП. Адже проблема стандартних ременів безпеки в тому, що при сильному ударі діти можуть вислизати з них.
У Європі за відсутність крісел для малюків передбачений штраф від 50 до 2500 євро, а в Бельгії порушника ще можуть і посадити за ґрати на 30 діб. В Україні ж – штраф 51 гривня.
До речі, у вересні 2018 року тоді ще міністр інфраструктури Володимир Омелян заявив, що МВС спільно з Міністерством охорони здоров'я та Міністерством освіти розроблять спільний комплекс заходів зі скорочення дитячої смертності в ДТП.
Для цього за 9 мільярдів гривень в Україні за п'ять років спорудять нові транспортні розв'язки, безпечні пішохідні переходи і «гальмівні острівці» на в'їздах у населені пункти.
Як кажуть у народі – обіцяного три роки чекають...
Олена ПІМЕНОВА