Василь Федін: Ми маємо економити бюджетні кошти, але враховуючи інтереси громади

 Василь Федін: Ми маємо економити бюджетні кошти, але враховуючи інтереси громади

Згідно порядку денного засідання постійної депутатської комісії Херсонської обласної ради з питань соціально-економічного розвитку, що пройшла під головуванням депутата обласної ради Василя Федіна, було розглянуто 8 питань.

Одне з них – щодо змін до програми запобігання виконанню та ліквідації надзвичайних ситуацій (аварій) і оперативного реагування на них у Херсонській області на 2016-2020 рр. – буде винесено на розгляд чергової сесії обласної ради.

Проте жвавого обговорення набуло питання щодо необхідності впровадження механізмів державно-приватного партнерства для подальшого ефективного розвитку міжнародного аеропорту «Херсон».

Упродовж 2014-2017 років на розвиток місцевого аеропорту було спрямовано майже 142 млн. грн: з обласного бюджету – 34,5 млн., державного фонду регіонального розвитку – 88,5 млн. грн, з власних коштів аеропорту «Херсон» – 18,7 млн. грн.

На 2018 рік вже передбачено фінансування з обласного бюджету у сумі 5,3 млн. грн, а також планується залучити кошти держфонду регіонального розвитку у сумі 46,1 млн. грн.

Проте й цього буде замало: злітно-посадкова смуга аеропорту експлуатується понад 30 років і за цей час її капітальний ремонт не проводився, що негативно позначається на безпеці та регулярності польотів.

Загалом задля дотримання всіх міжнародних норм аеропорт «Херсон» потребує вкладень понад мільярд гривень. Такі кошти можна отримати лише за умови концесії.

Голова комісії Василь Федін висловив своє бачення щодо системи державно-приватного партнерства для користі аеропорту «Херсон»: «На жаль, ми знаємо низку прикладів концесії, які багато в чому закінчувалися досить сумно. Більш того, найчастіше, коли постає питання оренди чи концесії, люди розуміють так: хтось щось вже хоче вкрасти у громади.

Безперечно, якщо нам вдасться належним чином прозоро провести конкурс й розробити умови концесії чи оренди нашого аеропорту так, щоб це стало прикладом і взірцем, – буде чудово. Тому головне – прописати умови угоди таким чином, щоб були чітко захищені інтереси комунальної власності комунальної громади.

Не менш важливою є і сума інвестицій. Участь мають брати європейські топові інвестори, які насправді зможуть вкласти велетенські кошти у розвиток нашого аеропорту», – вважає Василь ФЕДІН.