В Херсоні може суттєво подорожчати вартість проїзду в маршрутках

В Херсоні може суттєво подорожчати вартість проїзду в маршрутках

У лютому в бюджеті кожного мешканця нашого міста стане однією проблемою більше? Фірми-перевізники хочуть, аби ціна на проїзд у міських автобусах зросла одразу на 100%. 

Автор вже кілька разів наголошував на тому, що підвищення мінімальної заробітної плати просто так для громадян не минеться.

От вам і перші результати.

Фірми-перевізники, які працюють у Херсоні вимагають аби влада узгодила для них новий тариф на перевезення пасажирів і підняла його до 6 грн за одну поїздку.

Мотивують це тим, що крім того, що зросла вартість пального, подорожчали запасні частини, з 1 січня цього року зросла мінімальна заробітна плата, а отже й податки на неї.

Що ж виходить, що до цього часу всі водії отримували мінімальну зарплату в 1600 грн? І тільки тепер їх зарплата зросте на 100%? Віриться у це з трудом.

Всім відомо, що більшість перевізників взагалі не працюють у фірмах, які надають послуги по перевезенню пасажирів. Абсолютна більшість фірм, які не завжди зрозуміло яким чином виграли тендери, взагалі не мають власного транспорту, вони його орендують у фізичних осіб-підприємців (ФОП), якими є чи не 90% від тих, хто сидить за кермом маршрутки. Так само добре відомо,що ФОП сплачує єдиний податок у 5% та відтепер ЄСВ.

З чого склали перевізники вартість проїзду? «Зросли» ціни на бензин? Так, зросли. Та чи насправді так та нечувано? Перевізники переконують владу, що починаючи з того часу коли в Херсоні востаннє піднімали ціну на проїзд, а це було у вересні 2014 року, ціна на бензин зросла на 170%!

Давайте перевіримо. Вартість бензину А-95 у вересні 2014 року була 22,57 грн за літр пального. Станом на сьогодні ціна тієї ж марки бензину в Херсоні у середньому складає 23,99 грн. Найпростіший підрахунок показує, що зростання склало всього лише 5,41%.

Ще один «аргумент» «подорожчання запасних частин». Перевізники говорять, що вони за ці два роки зросли у ціні у 3 – 4 рази (отже на 300 – 400%). Невже? Чи є цьому реальне підтвердження?

Автор порівняв ціну на кілька запчастин до автобусів, які працюють у Херсоні.

Наприклад: «Термостат в сборе 83-87ºС, пластик Эталон» у 2014 році коштував – 400 грн, сьогодні його можна придбати по ціні – 425.60 грн., т.т. фактичне зростання сталося на 6,4%, але ж зовсім не на 300 – 400%, як про це заявляють перевізники. І таких прикладів можна навести безліч.

Якщо говорити про курс долара, на який вказують фірми-перевізники, як на ще один чинник підняття вартості проїзду, то він насправді змінився суттєво. У вересні 2014 року – 12,90 грн, станом на сьогодні офіційний курс Нацбанку 27,12 грн., т.т. зростання на 210%.

Але, якими чином це стосується перевізників Херсона? Вони що працюють у валютній зоні? Тоді давайте порахуємо наскільки «збільшився» прибуток кожного мешканця нашого міста.

Так «середня» заробітна плата у 2014 році складала 2 895 грн, або $224. У 2016 році – 5 337 грн, або $196. Отже «зростання» складає мінус 14%. Тоді ж про яке «зростання» ціни на 100% на проїзд у автобусах можна говорити? Громадяни міста друкують гроші дома на принтерах? Звідки їм їх брати?

Проект рішення підготовлений, засідання виконкому повинно відбутися вже 31 січня. Та чи насправді члени виконкому, які будуть голосувати за підвищення ціни (Мер Херсона Володимир Миколаєнко має контрольовану більшість) мають на це бодай моральне право?

Адже вони знову будуть покладатися виключно на ті розрахунки, які зробили перевізники. А чи рахували «реальну» ціну у виконкомі? Чи знать там бодай про те, про що написав автор вище – на скільки реально піднялися ціни і наскільки реально треба (якщо треба) піднімати вартість проїзду у автобусах?

Втім, відповідно до проекту рішення, виконком планує підняти ціну не до 6, а лише тільки до 5 гривень, що складе 68% від того, що запросили перевізники. Та наскільки реальна ця ціна? І наскільки є обґрунтованими є ціни сьогоднішнього дня.

Так, автобусиків з одного боку начебто можна зрозуміти. Але, хто буде розуміти пересічних громадян Херсона? Адже на ті 3200 грн мінімалки, які так «щедро» «надав» Гройсман, вже стільки підприємств і установ «розкрили» рота, що від того «підвищення» не залишилося й сліду. А що робити пенсіонерам, у яких підвищень як не було так і немає?

І потім, а то врешті-решт хоч раз проконтролював скільки насправді заробляє за один день одна маршрутка?

З приватної бесіди з кількома водіями, що працюють на маршрутах міста, автору відомо, що за одну зміну один автобус, не на «найжирнішому» маршруті привозить від 700 до 1500 грн. І це повністю не обліковані гроші!

Адже водії, і їх господарі, попри всі правила та вимоги чинного законодавства не видають пасажирам квитки, а отже порахувати скільки саме перевезено пасажирів, скільки зароблено грошей і скільки повинні заплатити податків так само залишається таємницею за сімома замками.

Тож, можливо, перед тим як піднімати ціни на проїзд і спорожнювати й так пусті гаманці мешканців міста, владі, яка повинна захищати нас з вами було б слід подумати про громаду, і нарешті, хоч раз з'ясувати наскільки «Плач Ярославни» Херсонських маршрутників відповідає дійсності? Може треба ціни не підвищувати, а знижувати?

Сергій ОСОЛОДКІН