Україна «єдина» тільки для «правильних» українців?

В Україні закінчився виборчий процес по дострокових виборів народних депутатів України.

У понеділок, 10 листопада, відповідно до Закону України «Про вибори народних депутатів України», практично у останню хвилину, ЦВК встановила результати виборів, які відбулися відповідно до Указу Президента про дострокове припинення повноважень попереднього складу ВРУ, у зв'язку із «розпадом» Коаліції.

Нагадаю, що дострокові вибори відбулися майже місяць тому – 26 жовтня. Офіційно для участі у балотуванні було допущено 29 політичних партій та кілька тисяч мажоритарників.

Для проведення голосування по Україні було сформовано 231 одномандатний виборчий округ. ОВО не утворювали у АРК (10) та місті Севастополі (2), у зв'язку із тимчасовою анексією.

У день голосування, у зв'язку із збройними подіями у Східній частині України, не змогли запрацювати ще 17 ОВО, у зв'язку із чим депутатів мажоритарників обрано не 225, а тільки 196 осіб.

Сьогодні результати голосування надрукувала газета «Голос України», і вони стали офіційним підтвердженням того, що процес закінчився.

Результати волевиявлення громадян України такі.

У загальнодержавному виборчому окрузі (партії):
«Народний фронт» – 64 депутати;
«Блок Петра Порошенко» – 63;
«Об'єднання «Самопоміч» – 32;
«Опозиційний блок» – 27;
Радикальної партії Олега Ляшка – 22;
Всеукраїнського об'єднання «Батьківщина» – 17 депутатів.

У одномандатних виборчих округах:
Партія «Блок Петра Порошенка» – 69 депутатів (всього – 132 мандати);
«Народний фронт» – 18 (82 мандати);
Об'єднання «Самопоміч» – 1 (33 мандати);
«Опозиційний блок» – 2 (29 мандатів);
Радикальна партія Олега Ляшка – 0 (22 мандати);
ВО «Батьківщина» – 2 (19 мандатів);
ВО «Свобода» – 6 мандатів.
Від партій «Сильна Україна», «Заступ», «Воля» та «Правий сектор» обрано по – 1 народному депутату.

Ще 94 депутаів-мажоритарників було обрано, як самовисуванців.

Паралельно із підрахунком голосів та підбиттям підсумків, відбувається процес переговорів щодо формування Коаліції.

І хоча з юридичної точки зору Коаліція не може бути утворена до того, як депутати приймуть присягу – переговори тривають, і розмов навколо цього проблемного питання більш ніж вдосталь.

Так наприклад, ще кілька днів тому лідер «Самопомічі» Андрій Садовий заявив: «Ми вважаємо неприйнятним участь у коаліції депутатів, які голосували за закони 16 січня». Така заява викликала, м'яко кажучи, здивування, адже вона є досить сумнівною із точки зору законності.

Виявилося, що позиція беззаконня не дуже турбує новообраних, поки ще не депутатів.

Буквально вчора стало відомо, що перемовники підтримали таку пропозицію.

Як повідомляє інформаційне агентство Цензор.Нет, з посиланням на представника «Блока Петра Порошенко» Віталія Ковальчука: учасники коаліційних переговорів підписали перший, базовий протокол роботи коаліції, згідно з яким депутати, що ухвалювали участь у голосуванні за «диктаторські закони» 16 січня, у попередньому скликанні, не зможуть увійти в коаліцію, так само як і члени партії «Опозиційний блок».

Окремим пунктом базового протоколу передбачено, що народні депутати можуть увійти у Коаліцію винятково у складі фракцій. Індивідуальне членство позафракційних депутатів не передбачається.

На наше прохання ситуацію коментує Сергій Ковальов, юрист, управляючий партнер юридичної фірми «Ковальов і партнери»: «Така позиція входить у протиріччя із чинним законодавством. Окремий аспект права декларує: всі депутати рівні, вони обрані за одним Законом, всі мають рівні права та обов'язки. По відношенню до окремих депутатів не можуть вчинятися будь-які дії, які б утискали їх права. Депутати представляють виборців, а отже – Громадян України. Конституція напряму вказує: ніхто не має права утискати права Громадянина.

Заяви спочатку Садового, а потім «переговірників» входять у протиріччя із Конституцією, і носять ознаки насильницької узурпації влади.

Якщо така пропозиція буде втілена у життя, то частина громадян України, які обрали депутатів (своїх представників, які мають право діяти від їх імені), тим самим зазнає утиску своїх законних прав. Тим самим буде порушено й європейську Конвенцію «Про права людини». Сама постановка питання про те, що хтось із депутатів має на щось право, а хтось ні, вже містить ознаки дискримінації та ознаки злочину.

Якщо право депутата представляти інтереси громадян встановлено відповідно до Закону, т.т. є рішення ЦВК, депутат прийняв присягу, то всі дії, які направлені на те, аби унеможливити його роботу, на рівні із іншим депутатом, є порушенням Закону».

Як же бути із тим, що Закон для всіх один, і всі перед ним рівні? Як буде вирішуватися питання «неправильних» депутатів (на думку окремих політиків)? Прецедент у парламенті вже був, коли пан Турчинов лишав права голосу депутата керуючись власними емоціями. Якщо Україна вважає себе дійсно правою державою, то вона повинна уникати подвійних стандартів.

Отже, ще не почавши діяти у легітимний спосіб, новообраний парламент вже поділяє Українців за політичними ознаками?

Виходить, що частина депутатів, а їх 196 – які обрані за мажоритарними списками, якщо вони не виконають умови так званої «Коаліції», то не матимуть законно наданого їм права брати участь у роботі парламенту на рівні з усіма іншим депутатами? Хто сказав, що одна частина громадян має право обмежувати права іншої частини громадян? Як було сказано вище, депутати представляють у Парламенті інтереси – виборців. Виходить, що якщо комусь заманеться, то він вправі обмежувати конституційні права громадян за політичним уподобаннями?

Виходить, що депутатів-мажоритарників насильницьким шляхом заганяють у склади тих п'яти фракцій, які будуть сформовані (відповідно до чинного поки Закону «Про Регламент ВРУ», партія Ляшка не має права формувати фракцію, адже у неї немає у складі жодного мажоритарника).

А якщо депутати не підтримують позицію жодної політичної сили? Вони обіцяли своїм виборцям, що працюватимуть у певному напрямку, а відтепер виходить, що вони повинні «зрадити» виборцям. Вхід до складу фракції, має на увазі виконання її рішень. Тим самим «незалежний» депутат стає «залежним» від волі партії з якою він можливо не погоджується. З іншого боку, якщо депутат цього не зробить, то він не матимете повних прав щодо представлення інтересів своїх виборців.

Втім, рішення яке прийнято переговірниками, не є законом, це тільки думки окремих громадян України, які поки ще не стали депутатами (до прийняття присяги всі вони є кандидатами).

Як буде остаточно вирішене питання? Відповідь дасть час. Відповідно до Закону із сьогоднішнього дня обраних є 20 днів на вирішення всіх організаційних питань – звільнення з роботи, продаж бізнесу тощо.

Думаю, що із цим питанням вони зволікати не будуть, а отже днів за 10 новообрані таки зберуться для того, аби зробити себе народними – прийняти присягу.

Цікаво, когось з них зупинить Закон, чи вже з першої хвилини свого нового статусу вони почнуть вчиняти Конституційний переворот – і будуть узурповувати владу та відстороняти від повноцінного життя частину народу, тим самим розділяючи Українців на І й ІІ ґатунок. Якщо таке станеться, то як тоді бути із гаслами: «Україна – для українців!», «Україна – єдина країна!»?

Чи Україна «єдина» тільки для «правильних» українців?

Сергій ОСОЛОДКІН

© 2008 - 2024 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: khersonci08@gmail.com, контактиархівТеатр Куліша - Херсон