Тарифи стануть вище?

Дарина Дишкант, Сергій Осолодкін//Акценти №28(31) 14.08.2013 У черговий раз власники приватних транспортних засобів, які займаються пасажироперевезеннями в Херсоні, починають висловлювати своє невдоволення з приводу «низьких» тарифів на перевезення пасажирів, які зараз діють в обласному центрі. Перевізникам так кортить заробити більше грошей, що вони навіть, з власної ініціативи, організували цілу прес-конференцію, під час якої майже відкритим текстом «натякнули» присутнім, що все ж піднімати ціну на проїзд необхідно. Розпочав прес-конференцію начальник управління транспортної, дорожньої інфраструктури і зв'язку Херсонської міської ради Юрій Христич, який був запрошений перевізниками для участі у обговоренні. Юрій Петрович, традиційно, був на боці перевізників і активно розповідав журналістам про те, які існують в обласному центрі проблеми з перевезення пасажирів автотранспортом: «Во-первих, зто износ основних фондов коммунальних предприятий пассажирского транспорта. Объем инвестиций модернизации и развития транспорта не отвечает потребностям: нерациональное соотношение между разными видами и типами подвижного состава, который обслуживает маршруты; неиспользование большей части второстепенных улиц города по причине их непригодности для движения городского транспорта; недостаточное финансирование мероприятий, направленных на реконструкцию и капитальный ремонт второстепенных улиц; отсутствие, в полном обьеме, компенсации убытков, которые несут автопредприятия во время перевозки льготных категорий пассажиров автобусами в режиме работы маршрутного такси». Юрію Петровичу, Ви начебто і не Прем'єр, а державною не розмовляєте? Пан Христич зазначив, що такий захід заплановано для того, щоб досягти порозуміння між владою, бізнесом (автоперевізниками) та громадою міста. Після виступу начальника управління «переконувати» представників ЗМІ взявся його прямий підлеглий - начальник відділу комунального підприємства «Херсонський комунальний транспортний сервіс» Андрій Мерзлов, який так само активно, як і його «великий бос» став скаржитися на свою тяжку долю, так перелічував деякі аспекти, якими більш за все переймаються перевізники, що у більшості присутніх від почутого трохи не потекли сльози: «Первый аспект - техническое состояние транспортних средств. Я думаю - это чуть ли не самый важный вопрос, который влияет на безопасность пассажиров. В первую очередь, для этого нужно использовать сертифицированные и разрешенные для перевозок автотранспортные средства. Средний возраст автотранспортных средств, который используется для перевозок пассажиров в городе, должен бьыть около семи лет. Если автобусы старше этого возраста, их состояние очень тяжело поддерживать». До того ж представник комунального підприємства бідкався, що ціни на запчастини для автотранспорту постійно зростають, і з 2009 року, коли востаннє було підвищено тарифи на перевезення пасажирів, деякі запчастини подорожчали на 50%, 100% і навіть 150%. Невже? А на скільки зросли зарплати, пенсії, стипендії? Наступною проблемою, яку відзначили перевізники - персонал, який обслуговує автотранспорт. Виявляється, що бажаючих працювати на міських маршрутах дуже мало. І ця проблема, за словами автоперевізників, також упирається в фінансовий бік ситуації. Це аргументується тим, що утримання обслуговуючого персоналу: диспетчерів, механіків, слюсарів та інших працівників потребує великих затрат, а кваліфіковані водії - взагалі задоволення не з дешевих. Начальники фірм автоперевезення запевняють, що водії щомісяця здають екзамени, постійно підвищують свій професійний рівень та удосконалюють майстерність, Насправді? А чому тоді на кінцевих зупинках стоїть по два, а то й три десятки автобусів, які «чекаютья своєї черги? А звідки тоді така аварійність? Але досить згадати водія міської маршрутки, який, крім керування автотранспортом, встигає ще й покурити сигарету, порозмовляти по телефону, розрахуватись з пасажиром, ще й облаяти нецензурною лайкою, одразу ж виникає питання - невже це й є ті самі «висококваліфіковані» водії, яким необхідно виплачувати захмарну заробітну плату? Найбільшою проблемою у нашому місті, на яку нарікають всі: і водії приватного транспорту, і звичайно ж автоперевізники - стан доріг. За словами підприємців, погані дороги не тільки пошкоджують техніку, а й напряму впливають на безпеку руху автомобільного транспорту, постійно тримають увагу водія в напруженні, що приводить до помилок. Генеральний директор ВАТ «Ремпобуттехніка-Херсон» Валерій Сивак (з транспортними засобами якого традиційно і із завидною постійністю трапляються транспортні пригоди) у своєму виступі зазначив, що більшості проблем і нарікань можна було б уникнути, коли б влада і громада врахували не тільки соціальну значущість пасажирських перевезень, але й її економічну складову. Ще один натяк на підвищення тарифів. А на питання учасників конференції з приводу слідкування за чистотою та порядком в автотранспорті, коротко відповів: «Все это должны делать деньги!». Усе, гра у мовчанку та натяки закінчилася. З цього моменту натяки закінчились і про підвищення тарифів заговорили «відкритим» текстом. Нібито в інших містах ціни на перевезення значно перевищують херсонські і що їх терміново потрібно корегувати. Але ж, коли 4 роки тому у Херсоні підняли тарифи до 2-х гривень, у інших містах (наприклад, у Миколаєві) вартість квитка коливалася від 0,75 до 1,25 гривні. Так, в інших містах ціни зросли і зрівнялися з херсонськими (але сьогодні!), а у деяких насправді становлять більше, ніж 2 гривні, але правило, це у містах «мільйонниках» і на «довгих» маршрутах. У невеличкому місті Херсоні перевізники навіть підрахували вартість проїзду, яку вони бажали б встановити. Так, наприклад, ВАТ «Ремпобуттехніка» пропонує встановити тариф на маршруті № З5 в сумі 3,8 грн. При цьому розрахунок цієї вартості цілком обґрунтований, переконаний генеральний директор цього підприємства Валерій Сивак (можемо пригадати, як 4 роки тому той самий пан Сивак обґрунтовуй ціну у 5 і навіть 6 грн). Підвищення тарифів поки що не узгоджені, але автоперевізники продовжують наполягати на їхньому підвищенні і можна не дуже сумніватися, що одразу після проведення позачергових виборів нового мера тарифи таки узгодять... А може перед тим, як говорити про підвищення тарифів, для початку непогано було б організувати комфортне перевезення пасажирів новими автобусами, привітними водіями, чистотою та порядком у салоні.
© 2008 - 2024 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: khersonci08@gmail.com, контактиархівТеатр Куліша - Херсон