Увага! Нововведення!

Дарина Дишкант//Акценти №26(329) 31.07.2013 З 1 серпня та 1 вересня набувають чинності дві нові конфігурації порядку здійснення угод з нерухомістю. - У зв'язку із введенням нових форм реєстрації нерухомості, вважають фахівці, квартирний ринок може паралізувати на кілька місяців, а тому громадяни у перші два місяці літа швидкими темпами вирішували свої проблеми, пов'язані з квартирними питаннями. Що ж насправді може відбутися та як це вплине на продавців і покупців, спробуємо розібратися. По-перше. З 1 серпня набувають чинності нові правила оцінювання нерухомості. Тепер цією діяльністю зможуть займатись лише оціночні фірми, що мають особливий сертифікат суб'єкта оціночної діяльності. Такий сертифікат зможуть отримати ті люди, які пройдуть спеціалізовані навчальні курси. На даний час такі документи можуть видавати лише 5 навчальних закладів України, що з початку року встигли випустити лише 150 ліцензованих оцінювачів. Вважається, що до першого серпня повинні були з'явитися ще стільки ж. Але на всю Україну лише 300 спеціалістів - замало. Можна припустити, що у зв'язку з недостатньою кількістю фахівців, оплата послуг, які вони надаватимуть громадянам, зросте до невідомих розмірів. Дехто вважає, що у перші дні, коли наберуть чинності нові правила, «підйом» розцінок стане значущим і може досягти до 8 000 грн, і це при тому, що ще вчора така процедура коштувала лише 400 гривень. Що і як оцінювати? Що стосується первинного житла, то якщо ви маєте намір купувати житлову площу у забудовника, то для вас у серпні місяці нічого не зміниться. Тобто житлоплоща у будинках, що не введені в експлуатацію, не повинна проходити оцінювання. Якщо справа стосується вторинного житла, то тоді покупцю доведеться скласти пакет документів та звернутись до оцінювача, який уже має відповідний сертифікат «оціночної діяльності». І лише після того, як ви отримаєте результат оцінки, зможете йти з покупцем до нотаріуса. По-друге. Щодо змін, які відбудуться з 1 вересня. Саме з 1 вересня набере чинності норма про заборону оплати готівкою товарів та послуг, що коштуватимуть більше 150 000 гривень. Тобто, якщо ви будете здійснювати покупку дорожчу зазначеної суми, то зобов'язані будете робити це лише у гривнях і лише через банківський рахунок. На сьогодні, приблизно 90% всіх угод відбуваються у готівковій формі, а оплата проводиться у доларах або євро. Таке правило було вигадане для того, щоб гроші були «введені» у банківську систему. Для первинного житла ситуація знову-таки не зміниться. Справа у тому, що фірма-забудовник від клієнта отримує гроші лише через банківський рахунок. А ось велика частина угод, на вторинному ринку, стане здійснюватися лише через банки, оскільки за оцінками фахівців близько 2/3 всіх угод з нерухомістю припадають на суми більше, ніж 150 000 гривень. З вересня операція стане такою: перед відвіданням нотаріуса, між покупцем, продавцем і банком укладається тристороння угода, за якою кошти перераховуються з рахунку покупця на рахунок продавця з дотриманням певних критеріїв і при наданні конкретних документів. Ще один варіант - угода може відбуватися за участю нотаріуса: покупець перераховує кошти на рахунок нотаріуса, а той, уже після оформлення документів, перераховує кошти продавцю. Або ж нотаріус приходить у банк, де й підтверджує укладену угоду. Тут починається найцікавіше, продавець понесе великі витрати, коли вирішить отримати гроші від покупця, тобто зняти їх з рахунку: банківська комісія з таких операцій складає від 0,5 до 1,5% від суми. А якщо взяти до уваги той факт, що більшість продавців зберігають гроші у валюті, то це ще більше ускладнить ситуацію: покупець буде зобов'язаний купити гривню, у тому ж самому банку. Тобто покупець спочатку продає суму в валюті, міняючи її на гривні, переводить гроші продавцю, а той уже може перевести її у готівкові кошти і знову таки може купувати ту ж саму валюту. Таким чином, можна уявити, що вартість житла на вторинному ринку, значно збільшиться, адже продавець не захоче втрачати ані копійки, і всі витрати пов'язані із конвертацією валюти, перекладе на вартість 1-го кв. м житла. Навіщо було так ускладнювати процедуру? За задумом авторів, уся ця складна процедура потрібна для того, аби здійснювати контроль грошового обігу в країні. Що маємо у підсумку: державні чиновники вирішили ще більше загнати у глухий кут «мирне населення» з одного боку, а з іншого - непогано підзаробити на цьому.
© 2008 - 2024 Інформаційне агентство "Херсонці". Всі права захищені.
Використання матеріалів ІА "Херсонці" може здійснюватись лише при наявності "активного гіперпосилання" на "Херсонці", а також на сам матеріал.
Редакція може не поділяти думку авторів і не несе відповідальність за достовірність інформації.
email: khersonci08@gmail.com, контактиархівТеатр Куліша - Херсон