Щоб не заіржавіли «вітрила»

Анатолій Яїцький//Новий день №30(5077) 25.07.2013

На порядок денний засідання колегії облдержадміністрації, що відбулося 17 липня, було винесено три питання: про взаємодію місцевих органів виконавчої влади з підприємствами суднобудування щодо нарощування обсягів виробництва продукції, про погашення заборгованості із виплати зарплати та виконання місцевих бюджетів у поточному році.

— Суднобудування Херсонщини — це історично та географічно сформований сектор промислового комплексу області, розвиток якого визначено пріоритетним як на регіональному, так і на державному рівнях, — зазначив у своєму виступі голова облдержадміністрації Микола Костяк. — Окрім того, Херсонщина — єдина область, де випускаються повнокомплектні судна.

Між тим, з початку нинішнього року індекс промислової продукції галузі знизився на 4,5%, тоді як протягом минулого року він перевищував 10%. Оптимізму губернатора явно не поділяє генеральний директор Херсонського суднобудівного заводу Олег Федак:

— Проблем у нашій галузі вистачає. Держава заборгувала підприємству більше одинадцяти мільйонів гривень податку на додану вартість, його несвоєчасне повернення гальмує все виробництво. З початку року ми одержали лише 800 тисяч гривень компенсації...

Мізерність грошей, що перебувають в обігу, просто пригнічує. Банки не хочуть кредитувати довготривалий процес будівництва суден. Актуальність проведення глибокої модернізації основних фондів стала кричущою. Трудомісткість однієї тонни металу на українських верфях учетверо вища за світові стандарти. Кінцеві ціни виробленого тоннажу перевищують рівень цін для подібних плавзасобів за кордоном на 20%.

Ще донедавна у портфелі замовлень херсонських корабелів були не повнокомплектні судна, а лише корпуси кораблів. Ніхто не замовляв серйозних проектів, які б дозволили тримати в тонусі мізки та руки. Для будівництва повнокомплектних суден без великих проблем можна набрати робітничий персонал, трохи складніше — з кваліфікованими судноскладальниками та електрозварниками, інженерами-технологами і конструкторами, неможливо набрати розробників-ідеологів, які готуються десятиліттями активної роботи на вістрі новітніх розробок. Тому чекати від хворого, що пережив клінічну смерть, повноцінного відновлення здоров'я не доводиться, та це було б і протиприродно.

Микола Костяк запевнив, що про всі ці проблеми він обов'язково інформує уряд, щоб заручитися його підтримкою у спільних пошуках ефективних «ліків» для вітчизняного суднобудування. До речі, більш детально обговорювати стан галузі Кабінет Міністрів України планує безпосередньо в нашій області. Розширене засідання уряду з питань суднобудування заплановано на кінець осені.

Стосовно другого питання порядку денного засідання колегії облдержадміністрації було зазначено: впродовж 2013 року на Херсонщині спостерігається позитивна динаміка щодо скорочення боргів із виплати зарплати. На початку року заборгованість складала 17,3 млн. гривень, на 1 липня — 13 млн. Відсутні борги із виплати зарплати працівникам бюджетних установ.

Щодо виконання місцевих бюджетів, то за даними, оголошеними на колегії, до загального фонду місцевих бюджетів області мобілізовано 599,8 млн. гривень податків і зборів, що становить 102,2% до планових показників. Понад план отримано 12,9 млн. гривень.

ОСТАННІ НОВИНИ