Грошові махінації у міськвиконкомі?

Сергій Осолодкін, Дарина Дишкант//Акценти №24(327) 17.07.2013

Одвічна проблема обласного центру: грошей, для вирішення проблем населення, хронічно не вистачає, але у той же час - вони знаходяться для фінансування приватних структур, до яких мають відношення деякі депутати з правлячої партії.

Більшість городян, у яких є проблеми з ремонтом житла, даху тощо хотіли б знати: а куди саме використовуються бюджетні гроші, що повинні були б направлені на покращення їхнього життя у місті: ремонт, реконструкцію, утримання та багато чого іншого.

Ми вже звикли думати, що виділені кошти до прямого їх призначення не надходять, або якщо й надходять, то у такій мізерній кількості, що їх і справді ні на що не вистачає.

Городяни вже втомились від такого ставлення влади до рідного міста і з невдоволенням почали шукати причину, чому гроші не використовуються за призначенням? Чому гроші не спрямовують туди, де існує їхня нагальна потреба, а бюджетний «скарб» витрачають на неіснуючі проблеми?

Так, Виконком Херсонської міської ради уклав договір про юридичне обслуговування з ТОВ «Юридичне бюро «КАНОН», що за 2012 рік надало двом управлінням і двом департаментам Херсонської міської ради юридичних послуг на загальну суму 295 тис. грн. При цьому громадськість вважає, що вартість окремих послуг, що надавались юридичним бюро, були необґрунтовано завищеними, і навіть більше того - ставиться під сумнів надання цих послуг як таких.

Натомість, влада, підписання договору з приватною юридичною фірмою аргументує тим, що у штатному розкладі Херсонської міської ради відсутні посади спеціалістів юридичного напряму.

Але тут виникає «маленька» проблемка, справа в тому, що у виконкомі міської ради є не просто юристи, а відповідно до рішення 24-ї сесії міської ради 7-го скликання, за № 983, від 26 лютого 2013 року, юридичний відділ, що завжди був у складі апарату виконкому, реорганізовано у ціле «Юридичне управління», у штаті якого й налічується аж 23 штатних одиниці.

 У «Поясненнях до проекту рішення міської ради» такі зміни аргументуються досить ґрунтовно: 

«4. Юридичний відділ Херсонської міської ради зі штатною чисельністю 10 одиниць, згідно з положенням про нього, здійснює юридичний супровід виключно міської ради, її виконавчого комітету та міського голови (як бачимо, документ напряму підтверджує наявність 10 штатних одиниць у юридичному відділі - прим авт.). Для забезпечення юридичного супроводу всіх виконавчих органів міської ради та запобігання порушень ними чинного законодавства, всебічної юридичної допомоги, необхідне посилення юридичної служби шляхом створення централізованого юридичного управління. Окремим напрямком роботи цього управління планується зробити розгляд актів органів місцевого самоврядування, що дозволить підвищити їх якість, а отже зменшить їх скасування у наступному контролюючими органами та у судовому порядку.

4.1. Реорганізувати юридичний відділ Херсонської міської ради в юридичне управління Херсонської міської ради, створивши у складі управління:

• Відділ претензійно-судової роботи;

• Відділ аналітично-консультаційної роботи, у складі:

- сектор правової експертизи;
- сектор з правового супроводу;
- сектор аналітично-інформаційної роботи;
- Сектор по роботі з адміністративними справами та з питань реабілітації;
- Сектор взаємодії з правоохоронними органами та з питань застосування антикорупційного законодавства;
- Сектор контролю та документообігу.

4.2. Визначити штатну чисельність юридичного управління Херсонської міської ради, в кількості 23 одиниці, за рахунок зменшення штатної чисельності інших виконавчих органів міської ради, що самостійно забезпечували правовий супровід своєї діяльності та наявних вакансій.

...

4.4. У зв'язку з передачею всіх функцій щодо юридичного забезпечення запропонованому юридичному управлінню міської ради:

4.4.1. Реорганізувати сектор організації та юридично-інформаційного забезпечення роботи міської ради відділу забезпечення депутатської діяльності Херсонської міської ради у сектор організації роботи постійних комісій та інформаційного забезпечення відділу забезпечення депутатської діяльності Херсонської міської ради.

4.4.2. Реорганізувати відділ інформаційно-юридичного забезпечення департаменту житлово-комунального господарства Херсонської міської ради у відділ з питань роботи зі зверненнями громадян, діловодства та контролю департаменту житлово-комунального господарства Херсонської міської ради».

Отже, як бачимо, у міськвиконкомі існує ціла «армія» юристів, які отримують заробітну плату та за своїм призначенням повинні захищати юридичні інтереси Виконкому та ради в цілому, а відповідно до рішення, їх стало значно більше.

Тоді ж навіщо міськвиконкому витрачати чималі гроші на приватних юристів, коли можна їх спрямувати на поліпшення життя херсонців?

Відповідь не дуже прихована: директор цього приватного підприємства є не просто депутатом Херсонської міської ради, а головою постійної депутатської комісії з питань містобудування, архітектури та регулювання земельних відносин - Тетяна Варущик.

Крім цього, джерела повідомляють, що у діях Тетяни Варущик вбачаються ознаки корупційного правопорушення, адже вона використала службове становище для того, щоб отримати для себе вигоду від діяльності ТОВ «Юридичне бюро «КАНОН» як директор приватної структури.

Правда, таке припущення слід зробити суто теоретично, адже пані Варущик не є державним службовцем, не працює у штаті виконкому, а депутатську діяльність відбуває на громадських засадах. Але від цього факт отримання приватним товариством, яким вона керує, бюджетних грошей не втрачає актуальності.

Отже, виходить, що пані Варущик, можливо, вже 2 роки отримує бюджетні гроші за послуги, які, цілком можливо, навіть не надавалися її фірмою Виконкому та Херсонській міській раді?

Можливо, було б непогано державній фінансовій інспекції у Херсонській області все ж таки провести перевірку фінансово-господарської діяльності Херсонської міської ради та її виконавчих органів за попередні пару років і все ж таки прослідкувати за тим, щоб бюджетні кошти використовувались за їхнім прямим призначенням, а не йшли на утримання керівників приватних структур, які ставляться «лояльно» до керівництва міста...

ОСТАННІ НОВИНИ